• Αναζήτηση
  • Ο Γολγοθάς των αστικών συγκοινωνιών

    Οι ελλείψεις σε ανταλλακτικά και προσωπικό έχουν αποδεκατίσει τον μισό στόλο των λεωφορείων και τρόλεϊ ενώ έχουν ακινητοποιήσει 28 συρμούς του μετρό. Η κυβέρνηση ετοιμάζει νέα αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων

    Δεν έχει τέλος το δράμα του επιβατικού κοινού της Αθήνας, καθώς η κατάσταση στο μέτωπο των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας επιδεινώνεται συνεχώς, αφού τα προβλήματα πέραν των αστικών λεωφορείων – τρόλεϊ έχουν απλωθεί πλέον και στον τομέα των σταθερών συγκοινωνιών (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός). Οι ελλείψεις σε ανταλλακτικά και προσωπικό, έχουν αποδεκατίσει τον στόλο όλων των αστικών μέσων μαζικής μεταφοράς. Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής είναι να μειώνονται συνεχώς τα δρομολόγια και να ταλαιπωρούνται οι επιβάτες, που αναγκάζονται να περιμένουν για αρκετή ώρα στις στάσεις και τις αποβάθρες, ειδικά στις πιο απομακρυσμένες γραμμές.

    «Η κατάσταση σε όλο το δίκτυο αστικών συγκοινωνιών είναι χειρότερη από ποτέ», όπως χαρακτηριστικά καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, επισημαίνοντας ότι «δεκάδες συρμοί στη σταθερή τροχιά και ο μισός στόλος των λεωφορείων – τρόλεϊ (από 2.000 και πλέον οχήματα, κυκλοφορούν περίπου 1.150) έχουν ακινητοποιηθεί». Ετσι, σήμερα για να πάει κάποιος στη δουλειά του με τις κεντρικές γραμμές-κορμούς της οδικής συγκοινωνίας, χρειάζεται να περιμένει 20 ή ακόμα και 30 λεπτά στη στάση. Στο μετρό είναι ακινητοποιημένοι 28 συρμοί λόγω της έλλειψης ανταλλακτικών και αναλωσίμων, ενώ το τραμ «αγνοείται» από το κέντρο της Αθήνας και στον Πειραιά δεν προβλέπεται να πάει πριν από τον ερχόμενο Ιούλιο, παρότι είχε προγραμματιστεί τα σχετικά δρομολόγια να ξεκινήσουν τέλος Φεβρουαρίου!

    Η έλλειψη προσωπικού είναι εμφανής, κυρίως στην τεχνική βάση της εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) και στους σταθμούς του μετρό. Οι οδηγοί πολλές φορές γίνονται στόχος για τα χάλια των συγκοινωνιών, οι τεχνίτες πασχίζουν να κρατήσουν τα σαράβαλα αξιόμαχα και οι ηλεκτροδηγοί «βγάζουν» τα μάτια τους στα τούνελ. Σχεδόν όλες οι ειδικότητες κοπιάζουν για να βγει ακόμα και αυτό το λειψό συγκοινωνιακό έργο. Την ίδια στιγμή, οι εργολαβίες δίνουν και παίρνουν για εργασίες εντός του δικτύου. Ακόμα και οι καθαρίστριες και οι φύλακες είναι «εργολαβικοί» και αρκετές φορές απλήρωτοι για μεγάλο διάστημα.

    -Πότε θα λειτουργήσει η επέκταση του Τραμ προς τον Πειραιά;

    -Γιατί είναι εκτός λειτουργίας υο 40% των συρμών σε Μετρό και Ηλεκτρικό;

    -Που εντοπίζουν οι επιβάτες τα κυριότερα προβλήματα στις αστικές συγκοινωνίες;

    Διαβάστε όλο το ρεπορτάζ στην έντυπη έκδοση των ΝΕΩΝ της Τρίτης

    Ο Γολγοθάς των αστικών συγκοινωνιών

    Κοινωνία
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk