• Αναζήτηση
  • Οι πιστωτές «δείχνουν» τον Μελισσανίδη για την απάτη στην Aegean Marine και ζητούν 300 εκατ. δολ.

    Το δημοσίευμα της Tradewinds με ημερομηνία 21 Δεκεμβρίου αναφέρει ότι οι μη εξασφαλισμένοι πιστωτές κατηγόρησαν τον ιδρυτή της, Δημήτρη Μελισσανίδη, ότι είναι ο «εγκέφαλος» μιας απάτης αξίας εκατοντάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία ενδεχομένως, υποστηρίζουν, να συνέβαλε στην χρεοκοπία της εταιρείας»

    ΤοΒΗΜΑ Team

    «Οι πιστωτές συνδέουν τον Μελισσανίδη με τους ισχυρισμούς περί απάτης στην Aeagean Marine».
    Με τον τίτλο αυτό δημοσιεύεται από την Tradewinds, εξειδικευμένο μέσο στα διεθνή ναυτιλιακά θέματα, εκτενές ρεπορτάζ για τα όσα έχουν συμβεί τους τελευταίους μήνες στην Aegean Marine Petroleum, εταιρεία προμήθειας ναυτιλιακών καυσίμων, εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

    Το άρθρο δίνει νέα διάσταση στην πολύπλοκη υπόθεση διότι πλέον έχει μπει και επίσημα στο στόχαστρο ο κ. Μελισσανίδης. Κι αυτό διότι για πρώτη φορά οι πιστωτές βάζουν στο στόχαστρο τον ιδρυτή της εταιρείας κατηγορώντας τον για απάτη τεραστίων διαστάσεων. Όπως αναφέρει συγκεκριμένα ο δημοσιογράφος Matt Coyne, στο άρθρο του που δημοσιεύτηκε στην Tradewinds στις 21 Δεκεμβρίου κι έχει κάνει το γύρο του κόσμου, «οι μη εξασφαλισμένοι πιστωτές της Aegean Marine Petroleum κατηγόρησαν τον ιδρυτή της, Δημήτρη Μελισσανίδη, ότι είναι ο «εγκέφαλος» μιας απάτης αξίας εκατοντάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία ενδεχομένως, υποστηρίζουν, να συνέβαλε στην χρεοκοπία της εταιρείας».

    Αυτή η νέα διάσταση, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, επιτρέπει στους πιστωτές να διεκδικήσουν περί τα 300 εκατ. δολάρια που φέρεται να διοχετεύτηκαν σε εταιρίες – βιτρίνα.

    Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία είναι σε διαδικασία ανασυγκρότησης, βάσει του άρθρου 11 του αμερικανικού πτωχευτικού δικαίου.

    Η πλευρά του Δ. Μελισσανίδη, που μίλησε στην Tradewinds, αρνείται ότι υπήρξε οποιαδήποτε διαδικασία ανάκρισης, στο πλαίσιο οποιασδήποτε έρευνας πού να διεξήχθη από την Aegean Marine, και ότι η εταιρία ουδέποτε έθεσε υπόψη του οποιοδήποτε στοιχείο που να προέκυψε κατά την έρευνά της.

    «Για την ακρίβεια, ο κ. Μελισσανίδης δεν είναι στέλεχος, υπάλληλος, ή και μέτοχος της εταιρείας εδώ και πολλά χρόνια,» ανέφερε εκπρόσωπος του. Πρόκειται για την πάγια υπερασπιστική γραμμή του κ. Μελισσανίδη που μέσω του εκπροσώπου του αναφέρει: «Όταν ξεκαθαριστεί όλη η ιστορία, θα φανεί ότι ο κ. Μελισσανίδης δεν έπραξε τίποτα το μεμπτό. Εν τω μεταξύ, εύχεται στους πολλούς φίλους του στην εταιρία κάθε επιτυχία στην ανασυγκρότησή της».

     

    Αυτό είναι το δημοσίευμα με ημερομηνία 21 Δεκεμβρίου 2018

    Το ρεπορτάζ υποστηρίζει επίσης ότι ο Έλληνας μεγιστάνας της ναυτιλίας αποσύρθηκε από τη θέση του επικεφαλής εταιρικής ανάπτυξης στην Aegean Marine το 2016, αλλά ποτέ δεν απομακρύνθηκε εντελώς από την εταιρία, την οποία ίδρυσε το 1995.

    «Αφού πούλησε τις μετοχές του, παρέμεινε ως σύμβουλος μέχρι τον Ιούνιο του 2018, όταν η εταιρία ανακοίνωσε ότι θα διέγραφε από τον ισολογισμό της 200 εκατ. δολάρια ως ανείσπρακτα. Τρεις μήνες νωρίτερα, η Aegean Marine πρότεινε συγχώνευση αξίας 367 εκατ. δολαρίων, με την εταιρεία HEC Europe, ιδιοκτησίας Μελισσανίδη, αλλά ακτιβιστές – μέτοχοι μπλόκαραν το deal».

    Τώρα, για πρώτη φορά ο Μελισσανίδης συνδέεται με τα όσα έχουν ειπωθεί περί απάτης. Και για πρώτη φορά οι πιστωτές έρχονται να διεκδικήσουν τα χρήματά τους

    Τον Νοέμβριο η Aegean Marine ισχυρίστηκε ότι  ο «μη κατονομαζόμενος πρώην συνεργάτης» άσκησε έντονες πιέσεις σε υπαλλήλους για να συνδράμουν στη διαιώνιση ενός σχεδίου πού περιελάμβανε πλαστές τραπεζικές δηλώσεις, συμβάσεις, και άλλα έγγραφα, καταβάλλοντας ως και $300 εκατ. σε εταιρείες – βιτρίνα ιδιοκτησίας του.

    Η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι τα 2/3 αυτού του ποσού είχαν σκοπό να αποκρύψουν κονδύλια πού διοχετεύτηκαν παράνομα στην Oil Tank Engineering & Construction, ακόμη μια εταιρεία πού φέρεται να είναι ιδιοκτησίας Μελισσανίδη, και που επιστρατεύτηκε για την κατασκευή τερματικού σταθμού πετρελαίου στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

    Πώς φτάσαμε στο… και πέντε

    Εν τω μεταξύ, η Aegean Marine, υφιστάμενη φοβερή πίεση από τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, τις φθίνουσες πιστοληπτικές γραμμές και με τους τερματικούς σταθμούς να έχουν «στεγνώσει», έφτασε πολύ κοντά στη ρευστοποίηση μέσα στο καλοκαίρι. Η εταιρεία έλαβε χρηματοδοτική γραμμή ζωής από την ελβετική εταιρία Mercuria Energy Group και υπέβαλε αίτηση υπαγωγής στον νόμο περί χρεοκοπίας τον περασμένο μήνα. H Mercuria είχε προτείνει πώληση τύπου «Δούρειος Ιππος» («Stalking horse»).

    Από τη μεριά τους, οι μη εξασφαλισμένοι πιστωτές (ανέγγυοι) υποστήριξαν στο δικαστήριο ότι η Mercuria προσπαθούσε να εξαγοράσει την Aegean Marine σε τιμή ευκαιρίας και ότι τα έσοδα από τις απαιτήσεις πού αφορούσαν την απάτη ήταν από τα πιο πολύτιμα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας.

    Κατέληξαν σε συμφωνία

    Οι δύο πλευρές κατέληξαν σε συμφωνία νωρίτερα αυτόν τον μήνα, και μια από κοινού προσφορά της Oaktree Capital και της Hartree Partners ώθησε την Mercuria να βελτιώσει την προσφορά της.

    Βάσει της βελτιωμένης προσφοράς, αν και εφόσον αυτή εγκριθεί δικαστικά, η Aegean Marine θα ανασυγκροτηθεί και οι πιστωτές θα λάβουν 40 εκατ. δολάρια, καθώς και όλα τα έσοδα από τις αξιώσεις περί απάτης.

    Σε ένα κείμενο που θα καταγράφει τους όρους της συμφωνίας, οι πιστωτές θα λάβουν τις αξιώσεις και δικαιώματα ασκήσεως αγωγής που σχετίζονται με τη διαγραφή βραχυπρόθεσμων λογαριασμών, την απάτη, άλλες αξιώσεις που απορρέουν από την κατασκευή του σταθμού πετρελαίου στα ΗΑΕ και την κατάχραση κεφαλαίων από τον Δημήτρη Μελισσανίδη, καθώς και απαιτήσεις έναντι των ελεγκτών

    Η Aegean Marine και οι πιστωτές της ελπίζουν το νέο σχέδιο να εγκριθεί μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου, με στόχο την ολοκλήρωση της ανασυγκρότησης της εταιρίας τον Μάιο».

    Οικονομία
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Κότερα, drones και… Μπασκιά Τα τεράστια, κατάμαυρα πανιά του «Black Pearl» δημιουργούν σκηνικό κινηματογραφικών ταινιών με πρωταγωνιστή τον πράκτορα 007. Το υπερσύγχρονο sailing... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk