• Αναζήτηση
  • Οι έξτρα χρεώσεις που εκτινάσσουν το κόστος της αεροπορικής πτήσης

    Μια βαλίτσα, ένας καφές, η κράτηση ενός δωματίου αυξάνουν τα κέρδη των εταιρειών – Μόνον οι χρεώσεις αποσκευών αποφέρουν το 60% των επιπλέον εσόδων τους

    ΤοΒΗΜΑ Team
    Μια βαλίτσα, ένας καφές, λίγος χώρος για τα πόδια, η κράτηση ενός δωματίου...

    Δεν χωρεί αμφιβολία ότι οι λεγόμενες εταιρείες χαμηλού κόστους κατέστησαν τις αερομεταφορές προσιτές σε όλους. Σύμφωνα με έρευνα της εποχής, προ 25ετίας μόνο το 8% των Ελλήνων είχε κάνει έστω και ένα ταξίδι με αεροπλάνο. Προϊόντος του χρόνου, όμως, οι επιπλέον χρεώσεις για τις υπηρεσίες που παρέχουν οι αερομεταφορείς έχουν εκτιναχθεί στα ύψη. Συγκεκριμένα, την τελευταία οκταετία έχουν αυξηθεί κατά… 300%! Και συμβάλλουν πλέον κατά περισσότερο από 10% στον συνολικό τζίρο των αεροπορικών εταιρειών.

    Είναι, φαίνεται, το νέο επιχειρηματικό μοντέλο στον χώρο των αερομεταφορών. Χρόνο με τον χρόνο τα συμπληρωματικά έσοδα των εταιρειών του κλάδου αυξάνονται. Σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε η IdeaWorksCompany σε συνεργασία με την εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων CarTrawler, οι πωλήσεις των επιπλέον υπηρεσιών απέφεραν στις αεροπορικές εταιρείες 92,9 δισ. δολάρια το 2018 έναντι 73 δισ. δολαρίων την περασμένη χρονιά.

    Το 10,7%, για την ακρίβεια, των εσόδων που ενέγραψαν οι 175 διεθνείς αεροπορικές εταιρείες που μετείχαν στην έρευνα των IdeaWorksCompany και CarTrawler προέρχεται από χρεώσεις όπως προμήθειες για την κράτηση δωματίων σε ξενοδοχεία, από πωλήσεις αεροπορικών μιλίων σε συνεργάτες, από τις πληρωμές για τη μεταφορά επιπλέον αποσκευών και από άλλες έξτρα επιβαρύνσεις στους καταναλωτές.

    4,3 δισ. επιβάτες εφέτος

    «Οι αεροπορικές εταιρείες επωφελούνται από τις επιπλέον χρεώσεις, αλλά επωφελείται και η πελατεία τους, που έχει περισσότερες επιλογές» σημειώνει στην ανάλυσή της η IdeaWorksCompany. Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και η δήλωση της εμπορικής διευθύντριας της CarTrawler Αϊλίν Μακόρμακ: «Την εφετινή χρονιά που εκπνέει υπολογίζεται ότι θα ταξιδέψουν περί τα 4,3 δισ. αεροπορικοί επιβάτες. Οι περισσότεροι εξ αυτών έχουν πλέον την επιλογή να πληρώσουν κάτι παραπάνω για να ταξιδέψουν πιο άνετα και πιο εύκολα. Αποτελεί χρυσή ευκαιρία για τις εταιρείες να εκμεταλλευθούν σε βάθος χρόνου την εμπειρία που έχουν συσσωρεύσει ακούγοντας τις επιθυμίες ή τα παράπονα των πελατών τους».

    Εμπειρία ή όχι, «η κορυφαία σε επιβατική κίνηση εταιρεία χαμηλού κόστους στην Ευρώπη Ryanair άρχισε από τις αρχές του μήνα να χρεώνει και την αποσκευή που παίρνει ο επιβάτης μαζί του στην καμπίνα» παρατηρεί η γαλλική «Figaro». Δεν είναι όμως μόνο η ιρλανδέζικη εταιρεία που επιβάλλει κλιμακωτές χρεώσεις. Σύμφωνα με την έρευνα, οι χρεώσεις των αποσκευών αποφέρουν το 60% των επιπλέον εσόδων των αεροπορικών εταιρειών.

    Οι «υπηρεσίες α λα καρτ», όπως είναι οι ενοικιάσεις αυτοκινήτου ή ξενοδοχείου που προσφέρουν οι εταιρείες, τους αποφέρουν το 15% των εσόδων τους πέρα από τις πωλήσεις εισιτηρίων. Ακολουθούν σε ποσοστό το κόστος για αλλαγή θέσεων στο αεροσκάφος (12%) και οι υπηρεσίες εν πτήσει, όπως είναι οι πωλήσεις φαγητού, καφέ ή αναψυκτικών, αφορολόγητων προϊόντων και επίσης το κόστος για την εξασφάλιση καθίσματος που χωρά τα πόδια όσων ξεπερνούν σε ύψος το 1 μέτρο και 60 εκατοστά (9%)…

    Οικονομία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk