Δεν θα περιλαμβάνεται η «Αντιγόνη» και ο «Επιτάφιος Λόγος» του Περικλή στα εξεταζόμενα μαθήματα για τις προαγωγικές εξετάσεις της Β Λυκείου, κάτι που προκαλεί την έντονη αντίδραση των φιλολόγων και μεγάλης μερίδας της εκπαιδευτικής κοινότητας της χώρας.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Α Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων «με θλίψη διαπιστώνουν για άλλη μια φορά οι φιλόλογοι πως δεν έχει τέλος η επίθεση που δέχονται τα ανθρωπιστικά μαθήματα. Μετά από την κατάργηση των Λατινικών και την αποδόμηση της διδασκαλίας της Ιστορίας στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έρχεται νέα υπουργική εγκύκλιος  η οποία εξαιρεί το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών από τα εξεταζόμενα γραπτώς μαθήματα Γενικής Παιδείας στις προαγωγικές εξετάσεις της Β΄ Λυκείου πλαισιώνοντας έτσι  με νέα μέτρα  την πολιτική της προϊούσας υποβάθμισης των φιλολογικών μαθημάτων».

Και συνεχίζουν οι φιλόλογοι: «Με δεδομένο ότι στη Β΄ Λυκείου διδάσκονται δυο κορυφαία κείμενα, μείζονος μορφωτικής αξίας, η Αντιγόνη και ο Επιτάφιος Λόγος του Περικλέους, καταλαβαίνει κανείς το πώς οι εμπνευστές αυτής της πολιτικής αντιλαμβάνονται τη γενική παιδεία: χωρισμένη σε δύο ομάδες, οι οποίες σε τελευταία ανάλυση αντιστοιχούν σε διάκριση πρωτευόντων και δευτερευόντων μαθημάτων – σύμφωνα με την παλιά εκπαιδευτική ορολογία. Στη δεύτερη κατατάσσονται, υποβαθμισμένα πλέον στη συνείδηση των μαθητών – καθώς δεν θα περιλαμβάνονται πλέον στα εξεταζόμενα στις προαγωγικές εξετάσεις -τα δύο αυτά εμβληματικά κείμενα, θεμελιώδη για τη διαμόρφωση της συνείδησης του σκεπτόμενου, ενεργού και ευαίσθητου δημοκρατικού πολίτη, ενώ πολύ φοβόμαστε ότι προαναγγέλλεται με τα μέτρα αυτά η ολοσχερής κατάργηση της διδασκαλίας τους».

Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων ζητεί «να σταματήσει επιτέλους αυτή η πολιτική, η οποία πλήττει τις καλύτερες παραδόσεις του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος —τις ανθρωπιστικές —  και, παράλληλα, διογκώνει απερίσκεπτα τις αρνητικές  —αυτές που καλλιεργούν την ήσσονα προσπάθεια και αγνοούν την ύψιστη παιδαγωγική αρχή, πως τα αγαθά της παιδείας κόποις κτῶνται και πως η γνώση είναι μόχθος, περιπέτεια και αγώνισμα ελευθερίας»