• Αναζήτηση
  • «Success story» της κρίσης η Μέγας Γύρος

    Το 2007, λίγο πρoτού η «Ελληνική Μεγάλη Υφεση» αρχίσει να ξεδιπλώνεται, ιδρύεται η Μέγας Γύρος - Megas Yeeros, η οποία γιγαντώθηκε εν μέσω κρίσης, καθώς η καταναλωτική νοοτροπία των πολιτών άλλαξε και προσαρμόστηκε στα νέα δεδομένα, με αποτέλεσμα η εν λόγω αγορά να γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη και η εταιρεία, αποτελώντας ένα από τα «success stories» της κρίσης, να αποκτήσει κυρίαρχη θέση

    Το 2007, λίγο πρoτού η «Ελληνική Μεγάλη Υφεση» αρχίσει να ξεδιπλώνεται, ιδρύεται η Μέγας Γύρος – Megas Yeeros, η οποία γιγαντώθηκε  εν μέσω κρίσης, καθώς η καταναλωτική νοοτροπία των πολιτών άλλαξε και προσαρμόστηκε στα νέα δεδομένα, με αποτέλεσμα η εν λόγω αγορά να γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη και η εταιρεία, αποτελώντας ένα από τα «success stories» της κρίσης, να αποκτήσει κυρίαρχη θέση.
    Με βασικό μέτοχο και πρόεδρο σήμερα τον Γιώργο Νίκα (ελέγχει το 50% της εταιρείας) και τον Νίκο Λούστα να «τρέχει» ουσιαστικά την εταιρεία από τη θέση του αντιπροέδρου και διευθύνοντος συμβούλου, κατέχοντας παράλληλα το 23% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, οι εν λόγω μέτοχοι  «οραματίστηκαν», όπως λένε, «να κάνουν τον γύρο το Νo 1 προϊόν στον κόσμο». Ο κ. Λούστας έχει προϋπηρεσία άνω των 20 ετών στον κλάδο, καθώς είχε ιδρύσει την Ελληνικός Γύρος, η οποία εξαγοράστηκε μαζί με την αλλαντοβιομηχανία Νίκας από την Global Finance το 2003.
    Προσφάτως φήμες ήθελαν στο μετοχικό κεφάλαιο της Μέγας Γύρος να εισέρχεται ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος της Chipita, αποκτώντας το 33% από τον βασικό μέτοχο Γιώργο Νίκα καθώς και από διάφορους μικρομετόχους, κάτι όμως που διαψεύστηκε επίσημα από την εταιρεία. Μια τέτοια εξέλιξη δεν μπορεί πάντως για ορισμένους στην αγορά να αποκλειστεί μελλοντικά, ειδικά αν η Chipita αλλάξει χέρια, καθώς όλο το καλοκαίρι στελέχη, π.χ. της πολυεθνικής Mondelez, εξετάζουν τα οικονομικά δεδομένα της εταιρείας.

    Δύο εργοστάσια

    Σήμερα η Μέγας Γύρος έχει καταστεί η μεγαλύτερη εταιρεία σε παραγωγή γύρου στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη και η μόνη εταιρεία στο είδος της που έχει δύο εργοστάσια, στην Ελλάδα (στον Ασπρόπυργο Αττικής,10.000 τ.μ.) και στην Αμερική (5.500 τ.μ. στο Νιου Τζέρσεϊ). Εχοντας δημιουργήσει στρατηγικές συνεργασίες με αλυσίδες fastfood όπως τα GRK, εστιατόρια, diners, αλλά και με πολύ ισχυρούς  διανομείς, η εταιρεία γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη των εξαγωγών της, καθώς έχει διεισδύει από την Ευρώπη ως την Αμερική, τον Καναδά και τον Παναμά και πλέον και τη Μέση Ανατολή, ενώ έχει όραμα να κατακτήσει την παγκόσμια αγορά. Παράγει ημερησίως πάνω από 30 τόνους γύρο, 5 τόνους κρεατοσκευάσματα και πάνω από 10 τόνους σουβλάκι, ενώ το 2017 οι ενοποιημένες πωλήσεις του ομίλου σημείωσαν αύξηση κατά 11%, φτάνοντας τα 34 εκατ. ευρώ, έναντι 30,6 εκατ. ευρώ το 2016.

    Αύξηση μεγεθών

    Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 8,8%, στα 2,79 εκατ. ευρώ, έναντι 2,56 εκατ. ευρώ το 2016, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν  στα 1,7 εκατ. ευρώ (+16%), ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ενισχύθηκαν κατά 3,2%, στα 1,11 εκατ. ευρώ. Σημαντική άνοδο κατά 51% σημείωσε το 2017 ο κύκλος εργασιών της θυγατρικής της Megas Yeeros LLC στο Νιου Τζάρσεϊ των ΗΠΑ, φθάνοντας τα 7,1 εκατ. δολ., έναντι 4,7 εκατ. δολ. ΗΠΑ το 2016.
     
    Η αγορά του κατεψυγμένου γύρου στην Ελλάδα ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ, με την εταιρεία να ελέγχει μερίδιο λίγο πάνω από το 25%, ενώ ο τζίρος του νωπού γύρου εκτιμάται στο 1 δισ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι  είσοδο στην αγορά του γύρου πραγματοποιεί και η κρητική Creta Farms. Στόχος της εταιρείας είναι η απόκτηση μεριδίου αγοράς, καθώς εκτιμά ότι με το κρέας ειδικής εκτροφής (με ελληνική προέλευση και κρητική καταγωγή) θα κερδίσει την προτίμηση του καταναλωτικού κοινού, καθώς σήμερα το 90% του κρέατος που χρησιμοποιείται για την παραγωγή γύρου προέρχεται από το εξωτερικό και κυρίως από την Ολλανδία.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk