• Αναζήτηση
  • Ο Ακίρα Ματσουμότο βρίζει τους μετόχους αλλά αυτοί τον… αποθεώνουν

    «Είστε οι λιγότερο σημαντικοί από οποιονδήποτε άλλον για την επιχείρηση».

    ΤοΒΗΜΑ Team
     «Είστε οι λιγότερο σημαντικοί από οποιονδήποτε άλλον για την επιχείρηση». Τέτοια λέει ο Ακίρα Ματσουμότο στις γενικές συνελεύσεις των εταιρειών που διοικεί. Και οι μέτοχοι τον αποθεώνουν! Εχουν ενίοτε αναπάντεχες αντιδράσεις οι Ιάπωνες. Αλλά δεν φθάνουν μέχρι του σημείου να επευφημούν τους υβριστές τους. Εκτός κι αν διαθέτουν ικανότητες πολλαπλασιασμού των επενδύσεών τους, όπως ο ηλικίας 71 ετών μάνατζερ. Και ας χλευάζει το αξίωμα «νόμος είναι το δίκιο του μετόχου», που κυριαρχεί στον σύγχρονο κόσμο των επενδύσεων.
    Τις τελευταίες δύο δεκαετίες ο Ματσουμότο κέρδισε μεγάλη φήμη στην πατρίδα του ως μάνατζερ μεγάλων επιχειρήσεων. Στον όμιλο τροφίμων Calbee Inc., για παράδειγμα, μέσα σε εννέα χρόνια κατάφερε να διπλασιάσει τις πωλήσεις και να… εξαπλασιάσει τα κέρδη! Η μετοχή της Calbee υπέστη καθίζηση μόλις οι επενδυτές άκουσαν ότι εγκαταλείπει τον όμιλο. Και ας τους υποτιμούσε συστηματικά: «Οι μέτοχοι έρχονται μόλις τέταρτοι στον κατάλογο με τις προτεραιότητες μιας επιχείρησης, μετά τους πελάτες, τους εργαζομένους και την ευρύτερη κοινότητα» υποστήριζε.  
    «Εχει μια συμπεριφορά που μοιάζει αντίθετη σε κάθε αρχή και παράδοση του χρηματιστηριακού καπιταλισμού. Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για έναν ιάπωνα επιχειρηματία. Οι δισεκατομμυριούχοι συνάδελφοί τους Καζούο Ιναμόρι, που ίδρυσε την Kyocera Corp., και Σιγκενόμπου Ναγκαμόρι, που έβαλε τα θεμέλια της Nidec Corp., έχουν εκφράσει ανάλογες απόψεις και συνηθίζουν να λένε όσα άλλοι σκέπτονται» γράφουν οι Τομ Ρέντμοντ και Τακάκο Τανιγκούτσι στο Bloomberg.
    Ο Ματσουμότο, πάντως, ο οποίος προτού αναλάβει την Calbee είχε εργαστεί επί σειρά ετών στην Johnson & Johnson, το… τερματίζει: «Σκεπτόμενος ένας μάνατζερ τους μετόχους είναι σαν να πηγαίνει γυρεύοντας για σκάνδαλα. Για όλων των ειδών τα σκάνδαλα. Ποτέ δεν ζήτησα από τους μετόχους να αγοράσουν μετοχές. Δεν τους δίνω λογαριασμό. Τους εξηγώ ποια είναι η πολιτική της εταιρείας και αυτοί αν θέλουν να αγοράσουν αγοράζουν, αν θέλουν να πουλήσουν, πωλούν» δηλώνει στους ρεπόρτερ του Bloomberg.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk