• Αναζήτηση
  • Η Aston Martin μπαίνει στο Χρηματιστήριο, η Tesla… δεν βγαίνει

    Η μία αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται πυρετωδώς να μπει στο Χρηματιστήριο για να κεφαλαιοποιήσει την οικονομική ευρωστία αλλά και τη θρυλική της παράδοση, η άλλη καταλαμβάνεται από αισθήματα βαθιάς ματαίωσης που δεν κατάφερε να... βγει από την αγορά.

    ΤοΒΗΜΑ Team
    Η μία αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται πυρετωδώς να μπει στο Χρηματιστήριο για να κεφαλαιοποιήσει την οικονομική ευρωστία αλλά και τη θρυλική της παράδοση, η άλλη καταλαμβάνεται από αισθήματα βαθιάς ματαίωσης που δεν κατάφερε να… βγει από την αγορά. Οσο για τους επενδυτές… Από τη μία αδημονούν να συμμετάσχουν στο μετοχικό κεφάλαιο ενός θρύλου της αυτοκίνησης – πώς αλλιώς θα χαρακτήριζε κανείς την Aston Martin; – και από την άλλη δυσφορούν που δεν μπορούν να ξεφορτωθούν τη συμμετοχή τους σε μια νέα μεν, αλλά από τις πιο πρωτοποριακές και ελπιδοφόρες επιχειρήσεις του κλάδου, όπως είναι η Tesla.
    Η Aston Martin ανήκει σήμερα σε ένα ιταλικό επενδυτικό fund και σε κουβεϊτιανούς επενδυτές. Η εταιρεία που έχει συνδέσει την επωνυμία της με τον διασημότερο κινηματογραφικό πράκτορα των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών Τζέιμς Μποντ δημοσιοποίησε τις προθέσεις της να μπει στο χρηματιστήριο του Λονδίνου σε μια τόσο ευνοϊκή για αυτήν συγκυρία που χαρακτηρίζεται από εκτίναξη των πωλήσεων και των κερδών της – την περασμένη Τετάρτη ανακοινώθηκε ότι το πρώτο εξάμηνο του έτους έφθασαν τα 42 εκατ. στερλίνες (46,6 εκατ. ευρώ).

    Στροφή

    Ο διευθύνων σύμβουλος της Aston Martin Αντι Πάλμερ χαρακτήρισε την κίνηση «την αποφασιστικότερη στροφή στην ιστορία της βρετανικής εταιρείας» – μετρά ήδη 105 χρόνια από την ίδρυσή της. Και εξέφρασε την πεποίθησή του ότι το επικείμενο Brexit δεν πρόκειται να επηρεάσει τη δημόσια προσφορά, που αρχικά θα αφορά το 25% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της. Αναλυτές εκτιμούν ότι η κεφαλαιοποίηση της Aston Martin μπορεί να φθάσει τα 5 δισ. στερλίνες (5,55 δισ. ευρώ).
    Οσο ενθουσιάζει τα πλήθη η προοπτική ένταξης της Aston Martin στην κεφαλαιαγορά τόσο τα απογοητεύει η προοπτική παραμονής της Tesla σε αυτήν. Ο ιδρυτής και πρόεδρος της πρωτοποριακής εταιρείας κατασκευής αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων Ελον Μασκ δεν κατάφερε να βγάλει την εταιρεία από τη Wall Street και να γίνει ο αποκλειστικός μέτοχός της. Η μετοχή της εταιρείας ξεφούσκωσε απότομα μόλις έγιναν γνωστά τα νέα, ενώ οι επενδυτές «μετά το άδοξο τέλος της υπόθεσης βρέθηκαν ξανά στην αρχή του δράματος, περιμένοντας να δουν αν ο Μασκ μπορεί να επιταχύνει την παραγωγή του Model 3», όπως γράφει το Bloomberg.
    Το Model 3 είναι το τετράπορτο επιβατικό με τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία από όλα τα μοντέλα της Tesla. Η ζήτηση για αυτό είναι τόσο μεγάλη που οι γραμμές παραγωγής δεν προλαβαίνουν να την καλύψουν. Παρά ταύτα, «η κατήφεια για την αποτυχία του Μασκ να αποκτήσει ολόκληρη την εταιρεία του επισκίασε κάποια πολύ καλά νέα αναφορικά με την παραγωγή του Model 3. Διότι η παραγωγή του έχει ξεπεράσει τα 5.000 κομμάτια εβδομαδιαίως καθ’ όλη τη διάρκεια του Αυγούστου» σημειώνει το αμερικανικό πρακτορείο.  

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία