• Αναζήτηση
  • Η Airbnb απειλεί την παντοδυναμία των online τουριστικών γραφείων

    Την ένταξη και ξενοδοχειακών μονάδων στο κανάλι διανομής της έχει συμπεριλάβει στα άμεσα σχέδιά της η Airbnb, «απειλώντας» την παντοδυναμία των μεγάλων online τουριστικών γραφείων, όπως είναι η Booking.com και η Expedia.

    Την ένταξη και ξενοδοχειακών μονάδων στο κανάλι διανομής της έχει συμπεριλάβει στα άμεσα σχέδιά της η Airbnb, «απειλώντας» την παντοδυναμία των μεγάλων online τουριστικών γραφείων, όπως είναι η Booking.com και η Expedia.
    Οι εκπρόσωποι της Airbnb εμφανίζονται αποφασισμένοι να αποσπάσουν από τις μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικών κρατήσεων ολόκληρες κατηγορίες ξενοδοχείων (κυρίως «ανεξάρτητων» επιχειρήσεων και ξενοδοχείων μπουτίκ), προσφέροντας στο κοινό ένα νέο εναλλακτικό κανάλι διανομής για τις κρατήσεις στα ξενοδοχειακά καταλύματα.
    Οπως υποστηρίζουν, μέσα από το κανάλι αυτό θα προβάλλεται ένα διαφοροποιημένο προϊόν φιλοξενίας, το οποίο δεν θα βασίζεται στην προσφορά της χαμηλότερης τιμής, αλλά «στις μοναδικές προσφορές, στις τοπικές εμπειρίες και στην ποιοτική φιλοξενία».
    Τα ελληνικά ξενοδοχεία αναμένεται να αποτελέσουν το «πρώτο πιάτο» της Airbnb στην προσπάθειά της να εμπλουτίσει το κανάλι διανομής της και με ξενοδοχειακά καταλύματα καθώς η Ελλάδα και ο ελληνικός τουρισμός αποτελούν βασικούς στόχους δραστηριοποίησης και πεδίο λανσαρίσματος νέων υπηρεσιών-προϊόντων. Οι πρώτες κρούσεις, όπως αναφέρουν πηγές των ξενοδόχων, «έχουν ήδη γίνει».
    Συστάσεις από την ΕΕ
    Την ίδια στιγμή, η αλματώδης εξάπλωση της Airbnb συνεχίζεται και διευρύνεται συνεχώς ο χάρτης των ακινήτων που ενοικιάζονται μέσω της Airbnb στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και στους σημαντικότερους ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς. Αντίστοιχη εικόνα παρουσιάζεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, γεγονός που ανάγκασε στις αρχές της εβδομάδας την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ζητήσει από την Airbnb να συμμορφωθεί άμεσα με τους καταναλωτικούς κανόνες της ΕΕ.
    Η τιμή μίσθωσης
    Μεταξύ άλλων, η ΕΕ ζητεί από την Airbnb έως τις 28 Αυγούστου 2018:
    • Να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζει τις πληροφορίες τιμολόγησης στον ιστότοπό της, προκειμένου να διασφαλίζεται ότι για κάθε προσφερόμενο σπίτι θα γίνεται γνωστή στον καταναλωτή η συνολική τιμή. Δηλαδή, σε αυτή θα συμπεριλαμβάνονται όλες οι επιβαρύνσεις, ενώ στην περίπτωση που δεν θα μπορεί να υπολογιστεί εκ των προτέρων η τελική τιμή, να ενημερώνεται ο  καταναλωτής ότι ενδέχεται να υπάρξουν πρόσθετα τέλη.
    • Να προσδιορίζει σαφώς εάν η προσφορά τού προς μίσθωση σπιτιού γίνεται από ιδιώτη ή επαγγελματία, καθώς οι κανόνες προστασίας των καταναλωτών διαφέρουν. Επίσης, απαιτείται οι όροι χρήσης του προσφερόμενου καταλύματος να αναγράφονται σε κατανοητή γλώσσα ώστε να ενημερώνονται οι καταναλωτές. Αυτό σημαίνει ότι η Airbnb δεν θα μπορεί να αποφασίζει μονομερώς και αδικαιολόγητα ποιοι όροι θα παραμένουν σε ισχύ, σε περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης.
    Σχέδιο… απεξάρτησης
    Λίγες μέρες πριν από την ανακοίνωση αυτήν της Κομισιόν ο διευθυντής της Airbnb για τη Βόρεια Ευρώπη, κ. Robin Clifford, παρουσίασε το σχέδιο ένταξης στην πλατφόρμα της εταιρείας και ξενοδοχειακών μονάδων. «Η Airbnb επιδιώκει να βοηθήσει περαιτέρω τα ξενοδοχεία μέσα από την πλατφόρμα της, καθώς αυτά φαίνεται να έχουν καθηλωθεί στα κορυφαία online τουριστικά γραφεία» ανέφερε ο κ. Clifford, παρομοιάζοντας μάλιστα τα online τουριστικά γραφεία «με ναρκωτικό από το οποίο τα ξενοδοχεία δεν μπορούν εύκολα να απεξαρτηθούν»!
    Αυτό που λείπει από τη διανομή στον ξενοδοχειακό κλάδο, πρόσθεσε το στέλεχος της Airbnb, είναι η πραγματική φιλοξενία, καθώς όλοι δίνουν προσοχή στις ανταγωνιστικές τιμές.
    Οπως υποστήριξε, «η Airbnb έχει γίνει ο πιο πολύτιμος συνεργάτης των υπηρεσιών τουριστικής μίσθωσης στο Ηνωμένο Βασίλειο, επειδή δεν προσελκύει ταξιδιώτες με κίνητρο την επίτευξη της χαμηλότερης τιμής, αλλά για τις μοναδικές προσφορές, τις τοπικές εμπειρίες και την ποιοτική φιλοξενία που προσφέρουν τα καταλύματά της». 
    Η επέκταση της Airbnb στον ξενοδοχειακό κλάδο αρχικά προβλέπει την κατηγοριοποίηση των ξενοδοχείων σε «συλλογές» ώστε να αντιπροσωπεύουν διαφορετικά πρότυπα διαμονής. Στους πρώτους «στόχους» περιλαμβάνονται οι «ανεξάρτητες» ξενοδοχειακές εταιρείες (όσες δεν δεσμεύονται από κάποια αλυσίδα διαχείρισης), που θα θέλουν να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό.
    Επίσης, τα μπουτίκ ξενοδοχεία θα εμφανίζονται ως νέα κατηγορία στην Airbnb. Οι επιχειρήσεις αυτές θα διαθέτουν σελίδα προφίλ, στην οποία θα αναδεικνύουν τις υπηρεσίες τους και τα προϊόντα που τις καθιστούν μοναδικές.
    Οσον αφορά την οικονομική βάση συνεργασίας με τα ξενοδοχεία, θεωρείται απίθανο (ως ανεφάρμοστο) να διατηρηθεί το εμπορικό μοντέλο της Airbnb που ισχύει για τα σπίτια και προβλέπει την παρακράτηση προμήθειας 3% από τον ιδιοκτήτη.
    Ηδη, εξετάζεται μια πιο σταθερή χρέωση, η οποία όμως θα διαμορφωθεί από κοινού με τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία.

    Βραχυχρόνιες μισθώσεις: 30.000 ακίνητα στην Ελλάδα

    Η Airbnb μόνο στην Αθήνα και σε έξι από τους πλέον δημοφιλείς ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς, πριν από λίγες μέρες, διέθετε πάνω από 30.000 ακίνητα για μισθώσεις.
    Από στοιχεία της ίδιας της εταιρείας προκύπτει ότι μόνο στην Αθήνα, διατίθενται προς ενοικίαση 5.130 καταλύματα, ενώ φέτος εκτιμάται πως συνολικά οι διανυκτερεύσεις στα σπίτια της Airbnb θα ξεπεράσουν τις 500 χιλιάδες.
    Οι τιμές ανά διανυκτέρευση υπολογίζονται κατά μέσο όρο στα 55 ευρώ, ενώ ο μέσος ετήσιος αριθμός των διανυκτερεύσεων ανά ενοικιαζόμενο σπίτι είναι 96 νύχτες.
    Την ίδια στιγμή, σε έξι από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, τα διατιθέμενα μέσω Airbnb ακίνητα την περασμένη εβδομάδα ξεπερνούσαν τα 25.800.
    • Στην Κρήτη ανέρχονται σε 13.080.
    • Στην Κέρκυρα υπάρχουν 3.518 ενεργές καταχωρίσεις.
    • Στη Μύκονο ανέρχονται σε 2.410.
    • Στη Σαντορίνη είναι 2.879.
    • Στην Κασσάνδρα 1.867.
    • Στη Ρόδο 2.110.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk