Η Εθνική Τράπεζα στέκεται δίπλα στους παραγωγούς του πρωτογενούς τομέα. Αυτό ήταν το μήνυμα της εκδήλωσης «Ολη η Ελλάδα σ’ ένα τραπέζι» που έγινε στο Μέγαρο Μελά. Η έμφαση της Εθνικής Τραπέζης δόθηκε στην καινοτομία, στο branding, στην παραγωγή προστιθέμενης αξίας, στην επιχειρηματικότητα.

Τιμώμενη περιοχή η Αττική. Πολλά προϊόντα παράγονται στην ευρύτερη περιοχή εκτός από τα κρασιά που όλοι γνωρίζουμε. Ελαιόλαδο και τυροκομικά, σταφίδες και αλάτι, φυσικοί χυμοί, σοκολάτες, παγωτό vegan με βάση το ελαιόλαδο, ακόμη και μπύρα φτιάχνεται στην καρδιά της Αθήνας, στην οδό Πειραιώς.
Οι περισσότεροι παραγωγοί που παρουσιάστηκαν, νέοι που ξεκίνησαν με μια ιδέα καινοφανή, start ups που κατάφεραν να ξεχωρίσουν, αλλά και παραγωγοί καταξιωμένοι και εξαιρετικοί όπως π.χ. το τυροκομείο Κωσταρέλου ή η πειραιώτικη εταιρεία Αργουδέλη με τον περίφημο χαλβά της. Οι προσκεκλημένοι μάλιστα είχαμε την ευκαιρία να τους γνωρίσουμε από κοντά πριν την έναρξη της εκδήλωσης στον χώρο της έκθεσης των προϊόντων τους.

Ο εκτελών χρέη αναπληρωτού διευθύνοντος συμβούλου της τραπέζης κ. Παύλος Μυλωνάς πήρε πρώτος τον λόγο και τόνισε: «Την αποφασιστικότητα της Εθνικής Τράπεζας να στηρίξει την αναμόρφωση και την ανάπτυξη του αγροτο-διατροφικού τομέα της οικονομίας, Εκτός από μια ολοκληρωμένη και σύγχρονη σειρά εργαλείων χρηματοδότησης για τους Έλληνες παραγωγούς και τις επιχειρήσεις του αγροτο-διατροφικού τομέα, ανοίγουμε δρόμους προώθησης και παρέχουμε ευκαιρίες δικτύωσης μέσω της πρωτοβουλίας όλη η Ελλάδα σ’ ένα τραπέζι.» Μίλησε κατόπιν ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Ευάγγελος Αποστόλου που είπε μεταξύ άλλων: «Η ελληνική ύπαιθρος, σχεδόν στο σύνολό της, είναι ένας τόπος που περιέσωσε σε μια ιδιότυπη σύγχρονη κιβωτό, ακέραιο το φυσικό του περιβάλλον και έχει τη δυνατότητα να παράξει σήμερα, υγιεινά προϊόντα με υψηλή θρεπτική και οικονομική αξία. Θα μπορούσε κανείς να υποθέσει ότι εν μέσω της οικονομικής και δημοσιονομικής κρίσης, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά γενικότερα στην Ευρώπη και στον κόσμο, η αναζήτηση της ποιότητας θα περνούσε σε δεύτερη μοίρα. Όμως εκείνο που διαπιστώνουμε είναι ότι, παρά τις δυσκολίες, οι καταναλωτές αναζητούν τα ποιοτικά προϊόντα με υψηλή θρεπτική αξία όπως και εναλλακτικές μορφές ψυχαγωγίας και ξεκούρασης. Η ποιότητα έχει ενταχθεί με αποφασιστικό τρόπο στην λειτουργία της οικονομίας, έχει γίνει αξία και αξίωση για το καταναλωτικό κοινό».

Ενδιαφέρουσες ιστορίες επιτυχίας ακούστηκαν έπειτα από τους ίδιους τους παραγωγούς . Φρεσκάδα και ιδέες, πείσμα και επιμονή και βέβαια ένα μεγάλο ευχαριστώ στην Εθνική που στάθηκε δίπλα τους. Η αίσθησή μου ήταν γενικώς θετική. Είναι πάντα ευχάριστο να ακούς τις ιστορίες επιτυχίας, ιδιαίτερα αν προέρχονται στην μεγάλη τους πλειοψηφία από νέα παιδιά με ιδέες.

O αγροτοδιατροφικός τομέας μας δεν πάσχει βεβαίως μόνο από καινοτομία, branding, προστιθέμενη αξία και επιχειρηματικότητα, ίσως αυτά να είναι το «κερασάκι της τούρτας». Τα δομικά του προβλήματα είναι κυρίως οικονομικά, έλλειψης στρατηγικής, συνεργασίας, δικτύων διανομής, ελέγχου, ενημέρωσης για τις διεθνείς τάσεις. Ελπίζω ότι κάποτε, ένας κρατικός φορέας θα ασχοληθεί και με αυτά. Eν τω μεταξύ, το έργο της Εθνικής Τράπεζας θα δίνει ανάσες ζωής σε αρκετούς Ελληνες παραγωγούς.