• Αναζήτηση
  • Η γνωστή άγνωστη

    Μπήκα αρκετές φορές στον πειρασμό να γράψω στο παρελθόν για τη Lagonda, τη βρετανική φίρμα από το Σάρεϊ το όνομα της οποίας είχε ανεξήγητα περισσότερο ειδικό βάρος από τα ίδια τα μοντέλα της, αλλά πάντοτε η επικαιρότητα επέβαλλε κάτι άλλο.

    Μπήκα αρκετές φορές στον πειρασμό να γράψω στο παρελθόν για τη Lagonda, τη βρετανική φίρμα από το Σάρεϊ το όνομα της οποίας είχε ανεξήγητα περισσότερο ειδικό βάρος από τα ίδια τα μοντέλα της, αλλά πάντοτε η επικαιρότητα επέβαλλε κάτι άλλο. Ως εδώ όμως, καθώς το πρωτότυπο Vision Concept που παρουσίασε στις 6 Μαρτίου στη Γενεύη δεν αφήνει περιθώρια για άλλες καθυστερήσεις. Προσπερνώντας λοιπόν το «μάθημα Ιστορίας» για μια φίρμα που ιδρύθηκε το 1906 και εντάχθηκε το 1947 στο χαρτοφυλάκιο της Aston Martin, ας εστιάσουμε στο μοντέλο που φιλοδοξεί να σταθεί «επί ίσοις όροις» ανάμεσα σε εκείνα των κορυφαίων ultra-premium κατασκευαστών.
    Η ίδια η Aston Martin χαρακτηρίζει υπερφίαλα τη Lagonda ως την «πρώτη πολυτελή φίρμα που θα αξιοποιεί αποκλειστικά τεχνολογίες μηδενικών ρύπων», προσθέτοντας στο Vision Concept τη γνωστή πια ιδέα της αυτόνομης οδήγησης. Σχεδιασμένo σε λευκό χαρτί από τον ταλαντούχο Μάρεκ Ράιχμαν, επικεφαλής design της εταιρείας και πρώην στέλεχος της Rolls-Royce (την οποία μαζί με την Bentley χαρακτηρίζει «αρχαιοελληνικές» για τον τρόπο που δεν εξελίσσονται), αυτό το πρωτότυπο εκφράζει όσα εδώ και χρόνια επιθυμούσαν οι σχεδιαστές αυτοκινήτων.
    «Η επανάσταση της ηλεκτροκίνησης μας απελευθερώνει. Δεν χρειάζεται πια να σχεδιάζουμε αυτοκίνητα με όρους άμαξας» υπογραμμίζει ο Ράιχμαν για το τετρακίνητο και τετραθέσιο Vision Concept, οι μπαταρίες του οποίου θα φορτίζονται σε 15 λεπτά προσφέροντας αυτονομία κίνησης που προσεγγίζει τα 640 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Η «γρίλια» στη μάσκα βρίσκεται εκεί για συμβολικούς λόγους, καθώς δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης, ολοκληρώνοντας τη σπορ αίσθηση που σου δίνει ήδη από την πρώτη ματιά το μακρύ, χαμηλό αμάξωμα το οποίο οπτικά κολακεύεται απεριόριστα όταν ενεργοποιηθούν τα LED φωτιστικά σώματα.
    «Οι μπαταρίες βρίσκονται στο δάπεδο. Οτιδήποτε πάνω από αυτό μάς ανήκει ολοκληρωτικά» επισημαίνει ο Ράιχμαν, προβάλλοντας την απίστευτη ευρυχωρία του θαλάμου επιβατών. Από μόνο του το στοιχείο αυτό καθιστά το Vision Concept πολύ ιδιαίτερο, καθώς δεν θα συναντήσετε αλλού μοντέλο όπου η διαιρούμενη ανοιγόμενη γυάλινη οροφή επιτρέπει στον επιβάτη του πίσω καθίσματος να σταθεί σχεδόν όρθιος προτού αποβιβαστεί από το αυτοκίνητο. Η πρακτική αυτή είναι ασυνήθιστη αλλά εφικτή σε αυτή τη Lagonda, καθώς τα δομικά στοιχεία ακαμψίας του αμαξώματος βρίσκονται κυρίως στο δάπεδο του οχήματος.
    Στην επισήμανση ότι το Vision Concept δεν δείχνει πολύ ρεαλιστικό με όρους «μαζικής» παραγωγής, ο ευγενής Ράιχμαν τονίζει ότι πρέπει πια να ξεφύγουμε από ανάλογα στερεότυπα, σημειώνοντας πως δεν υπάρχει τίποτε που να αρέσει σε όλους. «Αυτό που χαρακτηρίζεται ακραίο εκτιμάται από πολλούς. Δεν νομίζω ότι θα δείτε τα κορυφαία στελέχη της Apple ή της Google μέσα σε μια Rolls-Royce Phantom. Εδώ μπορείτε άνετα να τους φανταστείτε». Οσο για το πότε θα συμβεί αυτό, το χρονοδιάγραμμα της βρετανικής εταιρείας, το οποίο περιλαμβάνει δύο ακόμα μοντέλα τα οποία εμφανίστηκαν στη Γενεύη υπό κλίμακα – ένα ηλεκτροκίνητο SUV και ένα coupé -, προβλέπει την κατασκευή των δύο από τα τρία ως το 2023.

    * Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 29 Απριλίου 2018.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    BHMAgazino