• Αναζήτηση
  • Ανοίγει το παιχνίδι των εμπορευματικών μεταφορών

    Το άνοιγμα των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών φέρνει νέους «παίκτες» στην αγορά. Ακολουθώντας με δυο περίπου χρόνια καθυστέρηση την υπόλοιπη Ευρώπη, η χώρα μας έκανε την Παρασκευή ένα αποφασιστικό βήμα για την απελευθέρωσή της, με την υπογραφή ανάμεσα στη Rail Cargo Logistics Goldair και τον ΟΣΕ της σύμβασης πρόσβασης στο δίκτυο.

    Το άνοιγμα των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών φέρνει νέους «παίκτες» στην αγορά. Ακολουθώντας με δυο περίπου χρόνια καθυστέρηση την υπόλοιπη Ευρώπη, η χώρα μας έκανε την Παρασκευή ένα αποφασιστικό βήμα για την απελευθέρωσή της, με την υπογραφή ανάμεσα στη Rail Cargo Logistics Goldair και τον ΟΣΕ της σύμβασης πρόσβασης στο δίκτυο.
    Σύντομα αναμένεται να έρθει η σειρά των κινέζων, που με «όχημα» την PEARL θα αναμορφώσουν το τοπίο στη μεταφορά των containers, ενώ δυο ακόμη εταιρείες είναι έτοιμες να καταθέσουν στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) αίτηση για άδεια σιδηροδρομικής επιχείρησης.
    Η Rail Cargo Logistics Goldair, η οποία αποτελεί κοινοπραξία της ελληνικής Goldair και των Αυστριακών Σιδηροδρόμων, πρόκειται σύντομα να ενοικιάσει 4 locimotives από τη ΓΑΙΑΟΣΕ. Η μεγάλη πλειοψηφία του τροχαίου υλικού της θα έρθει από το δίκτυο των αυστριακών σιδηροδρόμων και θα αποτελεί πάγιο της ελληνικής εταιρείας. Η εταιρεία πρόκειται να επενδύσει 20 εκατ. σε βάθος 5ετίας, με στόχο την ενίσχυση των εμπορευματικών ροών μεταξύ Ελλάδας και Κεντρικής Ευρώπης. Παράλληλα, καθώς οι ανάγκες για το έργο της εταιρείας θα επεκτείνονται υπάρχει δέσμευση των μετόχων για περαιτέρω επένδυση σε ιδιόκτητες μηχανές αξίας περίπου 22 εκατ. ευρώ, όπως επισήμανε ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Καλλίνικος Καλλίνικος στο «Βήμα της Κυριακής».
    Από τη μία η είσοδος των Ιταλών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από την άλλη η νέα εταιρεία που επιχειρεί με δικούς της πελάτες στο δίκτυο με ορμητήριο τη Θεσσαλονίκη, αλλά και του τοπίο που διαμορφώνεται γύρω από τα logistics με ναυαρχίδα το λιμάνι του Πειραιά, δημιουργούν νέα δεδομένα. Το στοίχημα για το διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής είναι μεγάλο.
    Ο ΟΣΕ είναι υποχρεωμένος να βελτιώνει συνεχώς την ασφάλεια και την ποιότητα του δικτύου, καθώς υπάρχουν ρήτρες που τον δεσμεύουν απέναντι στους χρήστες. Έτσι, οι συμβάσεις χρήσης προβλέπουν λεπτομερώς δικαιώματα και υποχρεώσεις των δυο πλευρών, ανάμεσα στα οποία και τι θα συμβεί σε περίπτωση που το δίκτυο κλείσει με υπαιτιότητα ενός εκ των συμβαλλομένων.

    Στόχος η αύξηση των τελών χρήσης του δικτύου το 2020
    Η ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου ο ΟΣΕ να μπορεί να ανταποκριθεί στις δικές του υποχρεώσεις αποτελεί προτεραιότητα. Στόχος είναι τα τέλη χρήσης του δικτύου, τα οποία σήμερα διατηρούνται χαμηλότερα από την υπόλοιπη Ευρώπη, λόγω των εργασιών που γίνονται κατά μήκος της βασικής γραμμής του δικτύου, να αυξηθούν το 2020. Χρονιά που θα έχει ήδη «τρέξει» η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
    Για να γίνει αυτό, χει ήδη εκπονηθεί και τίθεται άμεσα σε εφαρμογή ένα πλάνο μεγάλων ανατάξεων του δικτύου, βάσει της σάρωσης που έχει γίνει από καταγραφικό μηχάνημα, σε συνδυασμό με τα δεδομένα των ελέγχων της τελευταίας διετίας.
    Επίσης, προκειμένου ο Οργανισμός να είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμος να αποκαταστήσει την εύρυθμη λειτουργία του δικτύου εντός χρονικού διαστήματος 1,5 ώρας, θα προχωρήσει άμεσα στην προμήθεια εξοπλισμού άμεσης παρέμβασης, ύψους 5-8 εκατ. ευρώ, με τους απαραίτητους μηχανοδηγούς και τα καύσιμα. Πρόκειται για μηχανήματα τα οποία θα είναι ακροβολισμένα σε 4-5 σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, όπως εξηγεί μιλώντας στο «Βήμα» ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Κώστας Πετράκης, δίνοντας στον Οργανισμό τη δυνατότητα με δικές του δυνάμεις να παρεμβαίνει άμεσα και χωρίς εμπλοκή άλλων εταιρειών. Σήμερα, ο ΟΣΕ διαθέτει μόλις ένα τέτοιο μηχάνημα, κι αυτό βρίσκεται στο σταθμό του Ρέντη, με αποτέλεσμα να θέλει αρκετές ώρες να φτάσει σε σημεία του δικτύου όπου προκύπτει πρόβλημα.
    Κοινωνία