Παραδόθηκε σε κυκλοφορία σήμερα το σύνολο των 196 χλμ. της Ιονίας Οδού, που ενώνει με ασφάλεια το Αντίρριο με τα Ιωάννινα μέσα σε 1 ώρα και 40 λεπτά, από ταξίδια διάρκειας 3,5 ωρών που χρειαζόταν μέχρι σήμερα. Παρουσία του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, κ. Χρήστου Σπίρτζη, παραδόθηκε σήμερα στους οδηγούς και το τελευταίο τμήμα μήκους 14 χλμ. από Πέρδικα Ιωαννίνων ως τον ανισόπεδο κόμβο ένωσης με την Εγνατία Οδό.

Πρόκειται για ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που ανοίγει νέους ορίζοντες για τη Δυτική Ελλάδα βγάζοντάς την από μια ιδιότυπη απομόνωση. Εκτός από απαίτηση ετών για τις τοπικές κοινωνίες, με στόχο την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, η Ιόνια Οδός αποτέλεσε και μια τεράστια κατασκευαστική πρόκληση για την ανάδοχο ΤΕΡΝΑ, καθώς πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη, σε ένα περιβάλλον με ιδιαίτερες γεωλογικές συνθήκες, έντονο ανάγλυφο και υψηλές γεωτεχνικές προκλήσεις.

Η Ιόνια Οδός διασχίζει δύο περιφέρειες και τέσσερις νομούς, συνδέοντας όλη τη Δυτική Ελλάδα και αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο. Επίσης, προσφέρει επαρκέστερη σύνδεση των λιμανιών Πάτρας, Αστακού και Ηγουμενίτσας, ενώ βελτιώνει την προσβασιμότητα σε περιοχές με υψηλό τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον.

Το τμήμα που παραδόθηκε σε κυκλοφορία διαθέτει ανά κατεύθυνση, όπως και το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου, δυο λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.), ενώ στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του συναντάμε τη δίδυμη σήραγγα της Αμπελιάς μήκους 900 μ., τη Γέφυρα του Κρυβοφού μήκους 280 μ., 11 άνω & κάτω διαβάσεις, καθώς και 51 οχετούς.

Στα 14 αυτά χιλιόμετρα θα λειτουργούν δυο ανισόπεδοι κόμβοι (Α/Κ), στο Αβγό (192,7ο χλμ.) για να συνδέει την Ιόνια Οδό με τους κύριους οικισμούς στην ευρύτερη περιοχή και της Εγνατίας στο 201ο χλμ. μεταξύ των χωριών Κοσμιρά και Πεδινά, ανατολικά της σήραγγας Δωδώνης της Εγνατίας Οδού. Με την παράδοση τους σε κυκλοφορία, η διάρκεια της διαδρομής από Πέρδικα Ιωαννίνων έως την Εγνατία Οδό στο κόμβο Ιωαννίνων, μειώνεται στο μισό και δε θα ξεπερνά τα δέκα λεπτά.

Συνολικά ο αυτοκινητόδρομος των 196 χλμ. περιλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα:

Ø 4 σήραγγες διπλής κατεύθυνσης, συνολικού μήκους 11,2 χλμ.

Ø 24 γέφυρες, συνολικού μήκους περίπου 7 χλμ.

Ø 77 κάτω & 24 άνω διαβάσεις

Ø 3 Κέντρα Λειτουργίας και Συντήρησης

Οι οδηγοί προς το παρόν θα συναντούν δύο μετωπικούς σταθμούς διοδίων στη διαδρομή από Αντίρριο έως Ιωάννινα, στην Κλόκοβα και στην περιοχή Αγγελοκάστρου. Σταδιακά θα τεθούν σε λειτουργία στο επόμενο διάστημα και δυο ακόμη ζώνες χρέωσης. Με τη λειτουργία των μετωπικών σταθμών Μενιδίου και Τερόβου και των πλευρικών Γαβρολίμνης, Άρτας και Γοργόμυλου θα ολοκληρωθεί το σύστημα χρέωσης της Ιόνιας Οδού. Από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα τα διόδια υπολογίζονται σε 12 ευρώ, ενώ συνολικά από την Αθήνα μέχρι τα Ιωάννινα το συνολικό κόστος των διοδίων τοποθετείται σε 37,25 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του κόστους διέλευσης από τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου (13,30 ευρώ για ΙΧ).