Η πλήρης διασφάλιση της ανωνυμίας της μετακίνησης και ο σεβασμός τόσο του δικαιώματος της πληροφοριακής αυτοδιάθεσης όσο και του δικαιώματος στην ιδιωτική ζωή του συνόλου του επιβατικού κοινού στα δημόσια αστικά μέσα μεταφοράς της Αθήνας αποτελούν βασική παράμετρο του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΑΣΑ. Αυτή έρχεται μετά τη γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ), με την οποία ζητούνται εγγυήσεις για το ηλεκτρονικό εισιτήριο λόγω των υπερβολικών προσωπικών δεδομένων που περιέχει.
Για την έκδοση της «έξυπνης» κάρτας που θα αντικαταστήσει σταδιακά το σημερινό χάρτινο εισιτήριο θα ζητούνται από τους πολίτες δεδομένα όπως Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ), ονοματεπώνυμο, διεύθυνση κατοικίας, ημερομηνία γέννησης, φωτογραφία σε ηλεκτρονική μορφή, αριθμός τηλεφώνου, αριθμός κινητού τηλεφώνου, αριθμός fax, ταχυδρομική διεύθυνση, ηλεκτρονική διεύθυνση.
Επίσης, όπως στη σημερινή κάρτα απεριορίστων διαδρομών, στην εξωτερική επιφάνεια θα υπάρχει φωτογραφία (η κάρτα θα είναι καθαρά προσωπική) και επιπλέον το ονοματεπώνυμο και ο τύπος δικαιούχου. Στο ολοκληρωμένο κύκλωμα (chip) της κάρτας θα τηρείται ο τύπος του δικαιούχου και η ημερομηνία λήξης δικαιώματος ή η ημερομηνία γέννησης.
«Με στόχο μια αναλογικότερη και δικαιότερη τιμολογιακή πολιτική που θα ωφελήσει τους επιβάτες, ο ΟΑΣΑ έχει καταστήσει δυνατή αποκλειστικά και μόνο την ανώνυμη στατιστική επεξεργασία των μετακινήσεων σύμφωνα με τον τύπο του κομίστρου καθώς δεν είναι δυνατόν να συσχετιστούν με προσωπικά στοιχεία των επιβατών που επιλέγουν την ηλεκτρονική κάρτα απεριορίστων διαδρομών για τις μετακινήσεις τους» γράφει η ανακοίνωση, στην οποία επισημαίνεται ότι ο ΟΑΣΑ διαθέτει τη σχετική τεκμηρίωση για όλα τα απαραίτητα τεχνικά μέτρα που θα διασφαλίζουν πλήρως την ιδιωτικότητα των μετακινήσεων των επιβατών.
«Ο ΟΑΣΑ, τηρώντας αυστηρά τον νόμο περί προσωπικών δεδομένων και τις υποδείξεις της ΑΠΔΠΧ, διαβεβαιώνει ότι σε κάθε περίπτωση δεν θα υπάρχει δυνατότητα συσχέτισης της μετακίνησης με συγκεκριμένο φυσικό πρόσωπο, άρα και ταυτοποίησης, προασπίζοντας πλήρως τόσο την ιδιωτικότητα των χρηστών του ηλεκτρονικού εισιτηρίου όσο και το δικαίωμα του επιβατικού κοινού στην ανώνυμη μετακίνηση λαμβάνοντας υπόψη και την εμπειρία από άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπου έχει εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο» καταλήγει.