Παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη θα φτάσει, αύριο, ο μετροπόντικας στον σταθμό «Ανάληψη» του μετρό Θεσσαλονίκης, γεγονός που θα σημάνει την ολοκλήρωση της διάνοιξης της πρώτης σήραγγας της βασικής γραμμής.

Για ιστορική στιγμή έκανε λόγο, μιλώντας στην κάμερα του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υπεύθυνος της «Αττικό ΜετρόΑΕ», πολιτικός Μηχανικός, Αναστάσιος Σαφαρίκας.»Με αυτή τη σήραγγα εδώ ολοκληρώνεται η διάνοιξη των σηράγγων, σε όλη τη βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης», δήλωσε από τον σταθμό του μετρό «Ανάληψη» ο κ. Σαφαρίκας, και πρόσθεσε ότι η διάνοιξη του δίδυμου της σήραγγας υπολείπεται γύρω στα 50 μέτρα, για λόγους ασφαλείας.

Ο προέδρος της «Αττικό Μετρό ΑΕ» Γιάννης Μυλόπουλος αναφέρει ότι η ολοκλήρωση της διάνοιξης της πρώτης από τις δίδυμες σήραγγες συμβολίζει την αρχή του τέλους για την ολοκλήρωση του Μετρό της Θεσσαλονίκης.

«Είναι η πρώτη φορά από την αρχή του έργου που μια τόσο σημαντική εργασία, όπως είναι η διάνοιξη μιας σήραγγας, τελειώνει, προοιωνίζοντας την κοσμογονία που θα συμβεί τα επόμενα χρόνια στην πόλη με την ολοκλήρωση του ενός μετά το άλλο όλων των έργων του Μετρό», τονίζει.

Ο κ. Μυλόπουλος σημειώνει ότι «ένα χρόνο πριν, το έργο της βασικής γραμμής του Μετρό της Θεσσαλονίκης ήταν κλινικά νεκρό» και επισημαίνει ότι «χρειάστηκε ένας αγώνας, συστηματικές προσπάθειες και το σημαντικότερο μια αλλαγή αντίληψης αλλά και στρατηγικής, ώστε το μεγαλύτερο έργο υποδομής που έγινε ποτέ στη Θεσσαλονίκη να αναγεννηθεί κυριολεκτικά μέσα από τις στάχτες του».

Συνοπτικά, η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα το έργο, σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, είναι η εξής:

Από τους 13 σταθμούς της βασικής γραμμής, τα έργα πολιτικού μηχανικού έχουν ολοκληρωθεί στους 8, ενώ στους 3 η κατασκευή είναι σε προχωρημένο στάδιο. Στον σταθμό της Αγίας Σοφίας συνεχίζεται ακόμη η αρχαιολογική ανασκαφή, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί σε λίγους μήνες.

Στο σταθμό «Βενιζέλου», «έχοντας ακολουθήσει μια εντελώς νέα αντίληψη για τη συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων, δηλαδή του Δήμου της Θεσσαλονίκης, της Εφορίας Αρχαιοτήτων, του Υπουργείου Πολιτισμού, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Αττικό Μετρό ΑΕ και έχοντας χαράξει μια διαφορετική πολιτική σε σχέση με το παρελθόν για την ανάγκη συνύπαρξης των αρχαιοτήτων με τον σταθμό του Μετρό, μακρυά από άγονες αντιπαραθέσεις και τεχνητά διλήμματα που καθυστέρησαν το έργο και δίχασαν την κοινωνία της πόλης, βρισκόμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να έχουμε ομόφωνη απόφαση του ΚΑΣ που εγκρίνει τη μελέτη που καταθέσαμε, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο να ξεκινήσουν οι αρχαιολογικές και κατασκευαστικές εργασίες και στον τελευταίο σταθμό που έμενε ανενεργός».

Η Θεσσαλονίκη, υπογραμμίζει ο κ. Μυλόπουλος, «θα πρέπει να είναι υπερήφανη καθώς ο σταθμός «Βενιζέλου» θα αποτελέσει ένα μοναδικό στον κόσμο φαινόμενο συνύπαρξης ανοικτού αρχαιολογικού χώρου με έναν υπερσύγχρονο σταθμό Μετρό, που θα γίνει ένα νέο ισχυρό τοπόσημο για τη πόλη μας και θα οδηγήσει την προσπάθεια για το άνοιγμα νέων δρόμων τουριστικής, επιχειρηματικής και εμπορικής ανάπτυξης για τη Θεσσαλονίκη»