Σε μια περίοδο που παρατηρείται πτώση της ζήτησης για κρουαζιέρες στην ανατολική Μεσόγειο κυρίως λόγω των τρομοκρατικών επιθέσεων στην Τουρκία ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για το Posidonia Sea Tourism Forum που διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια και που φέτος θα πραγματοποιηθεί στις 23-24 Μαΐου στο Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.
Ανάμεσα στους εκθέτες θα βρίσκεται το περίπτερο της Τουρκίας με στόχο να πείσει τα στελέχη των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας που θα βρεθούν στην Αθήνα να ξανα εμπιστευτούν την γειτονική χώρα που έχει πληγεί από τα διαρκή «χτυπήματα».
Όπως σημειώνεται το Posidonia Forum παραδοσιακά προσελκύει τη συμμετοχή υψηλόβαθμων στελεχών διεθνών εταιρειών κρουαζιέρας όπως: Azamara Club Cruises, Carnival Corp, Celebrity Cruises, Celestyal Cruises, Costa Cruises, Crystal Cruises, FTI Cruises, Holland America Line, ΜSC Cruises, Norwegian Cruise Line, Paul Gaugin Cruises , Pullmantur Cruises, Royal Caribbean International, Seabourn Cruise Line, Silversea Cruises.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση των διοργανωτών «η παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας συνεχίζει και το 2017 να παρουσιάζει δυναμική αναπτυξιακή πορεία, ωστόσο οι τρέχουσες γεωπολιτικές εντάσεις έχουν επηρεάσει αρνητικά την Ανατολική Μεσόγειο ως προορισμό θαλάσσιου τουρισμού. Σε μια προσπάθεια αντιστροφής της τάσης αυτής, κορυφαία στελέχη του εξειδικευμένου αυτού κλάδου θα συναντηθούν φέτος την άνοιξη στην Αθήνα στο Posidonia Sea Tourism Forum, προκειμένου η περιοχή μας να μπορέσει να επωφεληθεί από την συνεχιζόμενη άνθηση της βιομηχανίας κρουαζιέρας.»
Και σημειώνεται: «Η σημερινή πτώση της ζήτησης για κρουαζιέρες στην Ανατολική Μεσόγειο βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με τις θετικές παγκόσμιες προβλέψεις της Cruise Lines International Association (CLIA), που υπολογίζει 25,3 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας για το 2017, μία αύξηση 4,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Την ίδια ώρα, η παγκόσμια χωρητικότητα αναμένεται να αυξηθεί με την προσθήκη 26 νέων κρουαζιερόπλοιων κάθε κατηγορίας, όπως ποντοπόρων, περιήγησης ποταμών και τουρισμού ειδικών ενδιαφερόντων. Μακροπρόθεσμα, μάλιστα, εκτιμάται ότι η βιομηχανία θα ενισχυθεί περαιτέρω με 97 νέα πλοία σε διάστημα μικρότερο των δέκα ετών, που θα αντιστοιχούν σε επένδυση ύψους περίπου 53 δισ. δολαρίων.»

«Τα ενδιαφερόμενα μέρη των αλληλοεξαρτώμενων προορισμών σε Ανατολική Μεσόγειο και Μαύρη Θάλασσα πρέπει να συνεργαστούν προκειμένου να αξιοποιήσουν τη συνολική δυναμική που έχει να προσφέρει η περιοχή», δήλωσε ο Εκτελεστικός Διευθυντής των Ποσειδωνίων, κ. Θεόδωρος Βώκος.
«Για να πείσουμε τις εταιρείες κρουαζιέρας να επενδύσουν περισσότερο στην περιοχή και να προσθέσουν νέα δρομολόγια, πρέπει να αναπτύξουμε ένα μακροπρόθεσμο όραμα που να βασίζεται σε αμοιβαία επωφελείς στρατηγικές. Στρατηγικές σχεδιασμένες με σκοπό να δημιουργηθεί ένα συνεκτικό, συνεπές και ελκυστικό προϊόν, που θα τονώσει τη ζήτηση για την περιοχή και θα προσθέσει στον χάρτη της κρουαζιέρας νέους προορισμούς και νέα λιμάνια με δυνατότητες περιφερειακού homeporting», συμπλήρωσε.
Στην ίδια ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι «στην εύρεση τέτοιων λύσεων θα εστιάσει και το προγραμματισμένο workshop για την κατανομή των θέσεων ελλιμενισμού (Berth Allocation), που είναι ένα αίτημα υψηλής προτεραιότητας για την CLIA. Πρόκειται για ένα workshop που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθήσουν εκπρόσωποι λιμενικών αρχών, καθώς θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν πώς να σχεδιάσουν ένα βέλτιστο και ρεαλιστικό σύστημα που να είναι εφαρμόσιμο στις κατά περίπτωση πραγματικές συνθήκες, βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα, την αποδοτικότητα και το εμπορικό προφίλ των λιμανιών τους.»
Επιπλέον τονίζεται ότι «σημαντικά θα είναι τα οφέλη από το Forum και για προορισμούς ή λιμάνια που δεν περιλαμβάνονται ακόμη στα δρομολόγια των μεγάλων εταιριών κρουαζιέρας, καθώς οι εκπρόσωποί τους θα έχουν τη ευκαιρία να συναντηθούν με στελέχη αρμόδια για το σχεδιασμό δρομολογίων και να επωφεληθούν από την τεράστια εμπειρία στη διαχείριση τόσο δημοφιλών όσο και αναδυόμενων προορισμών. Άλλωστε οι εταιρίες κρουαζιέρας βρίσκονται πάντα σε αναζήτηση νέων προορισμών, όπως αποδεικνύει και η πρόσφατη προσθήκη της Σάμου στα δρομολόγια της Celestyal Cruises.»
«Σε συνδυασμό με ένα παράλληλο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων λιμένων και μαρίνων στρατηγικής σημασίας, που ήδη βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο σχεδιασμού, φαίνεται περισσότερο από βέβαιο ότι
το συνολικό προϊόν θαλάσσιου τουρισμού της Ελλάδας στον τομέα κρουαζιέρας και yachting θα αποκομίσει σημαντικά μακροπρόθεσμα οφέλη, εφόσον ληφθούν τα σωστά μέτρα», επισημαίνει ο Θ. Βώκος.
Παράλληλα, επισημαίνεται, «το YES to Sea Tourism Forum θα εξετάσει τις δυνατότητες που παρέχονται σε αυτούς τους τομείς και τις δεξιότητες που απαιτούνται για να πετύχει κάποιος σε αυτούς. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω ενός ανοικτού διαλόγου μεταξύ των συνέδρων του Forum με τα στελέχη της βιομηχανίας που θα συμμετέχουν στο
πάνελ.»
Όπως δήλωσε η ιδρύτρια του YES Forum κυρία Δανάη Μπεζαντάκου «το YES αποσκοπεί να λειτουργήσει ως ένας ανοικτός δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ των νέων, πολλά υποσχόμενων στελεχών και των ιθυνόντων του κλάδου μας, συνδέοντας τους εργοδότες με υποψήφιους εργαζόμενους και δίνοντάς τους την ευκαιρία να γνωριστούν, να δικτυωθούν και να δημιουργήσουν σχέσεις που μπορεί να αποδειχθούν άκρως εποικοδομητικές.»