Σημαντικά αυξάνονται οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες που παρέχονται μέσω κινητών τηλεφώνων, δημιουργώντας άλλα δεδομένα στις τραπεζικές συναλλαγές. Το λεγόμενο «mobile money» όχι μόνο έχει αρχίσει να αποκτά οπαδούς ανά τον κόσμο, αλλά οι εκτιμήσεις ανεβάζουν τον αριθμό των χρηστών αντίστοιχων υπηρεσιών σε 1 δισεκατομμύριο ως τα τέλη του 2016.
Ως τα τέλη του 2016 το λεγόμενο «mobile money» θα σπάσει το ορόσημο του 1 δισ. χρηστών, ενώ θα ξεπεράσει το μισό δισ. η αξία των συναλλαγών το 2022. Μάλιστα, σύμφωνα με νέο report της Strategy Analytics (Mobile Money Forecast 2010-2022), ο αριθμός αυτός ισοδυναμεί με το 20% των μοναδικών χρηστών κινητών τηλεφώνων, ήτοι περίπου 1 στους 5 κατόχους μιας κινητής συσκευής αναμένεται να κάνει χρήση χρηματοοικονομικών υπηρεσιών του κινητού του.
Η αγορά των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών μέσω κινητού τηλεφώνου, που ήδη βρίσκεται ως κορυφαίο θέμα στην ατζέντα των τραπεζικών ιδρυμάτων ανά τον κόσμο, αναμένεται να αποκτήσει, ως το 2022, τη δομή μιας «ώριμης» αγοράς. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Strategy Analytics, η αξία των χρηματοοικονομικών συναλλαγών μέσω κινητών τηλεφώνων θα ξεπεράσει τα $200 δισ. το 2016, για να υπερδιπλασιαστεί στα $571 δισ. ως τα τέλη του 2022.
Οι αναλυτές της εταιρείας εκτιμούν ότι την αγορά των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών μέσω κινητών θα τροφοδοτήσει σε μεγάλο βαθμό η ζήτηση για βασικές τραπεζικές υπηρεσίες στις αναδυόμενες αγορές, αλλά και η αυξανόμενη διείσδυση των υπηρεσιών «mobile money» σε περιοχές όπως η Αφρική.
Πάντως, καταλύτη για τη συγκεκριμένη αγορά θα αποτελέσει η είσοδος των social media στον χώρο των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών μέσω κινητών συσκευών. Η συγκεκριμένη τάση έχει ήδη αρχίσει να αναπτύσσεται, επιτρέποντας στους χρήστες να χρησιμοποιούν τις online πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και για τραπεζικές εργασίες (καταθέσεις, πληρωμές κ.λπ.).
Αν και οι αναλυτές της εταιρείας δεν δείχνουν να συμμερίζονται την άποψη ότι τα social media μπορεί να είναι οι τράπεζες του μέλλοντος, θεωρούν ότι το συγκεκριμένο κανάλι, εφόσον όντως αξιοποιηθεί προς αυτή την κατεύθυνση, μπορεί να απογειώσει το λεγόμενο «mobile money» σε παγκόσμιο επίπεδο.
Εκτός από τα social media, κομβικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξη της νεόκοπης αγοράς των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών μέσω κινητών αναμένεται να διαδραματίσουν οι περιοχές του πλανήτη με χαμηλή διείσδυση των τραπεζικών υπηρεσιών. Υπό αυτό το σκεπτικό, κάθε άλλο παρά ανεδαφική είναι η εκτίμηση της Strategy Analytics ότι σχεδόν το 75% των χρηστών υπηρεσιών «mobile money» θα προέρχεται από την περιοχή της Ασίας – Ειρηνικού, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής.

HeliosPlus