Είναι μάλλον παράδοξο να μιλάς για σκανδιναβικό design με έναν γερμανό σχεδιαστή που ανδρώθηκε επαγγελματικά στο πιο συντηρητικό περιβάλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη και μεταπήδησε στη Volvo τον Μάρτιο του 2012, έχοντας ήδη στο ενεργητικό του μια εικοσαετή καριέρα και σπουδές στη Fachhochschule für Gestaltung του Πφόρτσχαϊμ και στο Royal College of Art του Λονδίνου.
Είναι, ωστόσο, εξαιρετικά διδακτικό να αντιλαμβάνεσαι πώς αυτή η μετακίνηση του Thomas Ingenlath απελευθέρωσε τον ίδιο και ταυτόχρονα τη σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία. Πριν από τρεις εβδομάδες ο επικεφαλής σχεδίασης της Volvo Cars παρουσίασε δύο νέα πρωτότυπα μοντέλα τα οποία βασίζονται σε μια state-of-the-art αρχιτεκτονική που επιτρέπει την ταυτόχρονη ύπαρξη «συμβατικών», plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών εκδόσεων, χρησιμοποιώντας σχεδιαστικές αντιστίξεις.
Αποκάλυψε τρία ίδια ζευγάρια μαύρα παπούτσια Prada διαφορετικού μεγέθους τα οποία εξέφραζαν τις αξίες των σειρών 40, 60 και 90 της Volvo και αμέσως μετά «έδειξε» το μέλλον με τρία άλλα ζευγάρια παπούτσια της ίδιας φίρμας: για τη σειρά 90 κράτησε τα πολυτελή μαύρα, για τη –μελλοντική –σειρά 60 επέλεξε ένα πιο casual σκούρο καφέ σουέτ ζευγάρι, ενώ για την επόμενη γενιά της σειράς 40, στην οποία ανήκουν τα μοντέλα που βλέπετε στις φωτογραφίες, επέλεξε ένα νεανικό σχέδιο λευκών brogues με χονδρή σόλα.
«Είναι καιρός να αφήσουμε πίσω μας τα στερεότυπα και να κατευθυνθούμε σε φόρμες που συνδέονται άμεσα με την τεχνολογία αλλά διαθέτουν ψυχή» υποστηρίζει ο Thomas Ingenlath, προειδοποιώντας ότι οι άνθρωποι δεν αρκούνται πια στις κοινοτοπίες.
«Αν το παρελθόν σου είναι επιτυχημένο, είναι δύσκολο να δοκιμάσεις κάτι νέο, ωστόσο αυτό που ξεχωρίζει τους ηγέτες από τους υπόλοιπους είναι η τόλμη να ανοίγουν νέους δρόμους. Θεωρώ προνόμιο και πλεονέκτημα ότι έχουμε αυτό το κλίμα στη Volvo» υπογραμμίζει ο γερμανός σχεδιαστής που απεχθάνεται τα κλισέ και τις ετικέτες.
«Το ζητούμενο για μένα είναι πόσο ελκυστικό είναι ένα αυτοκίνητο. Αν σου αρέσει, πες το όπως θέλεις. Στα δύο πρωτότυπα, το XC40 του 2017 και το πεντάθυρο μοντέλο που όμοιό του δεν είχαμε στην γκάμα της Volvo, προσδώσαμε ένα αθλητικό look που γοητεύει ολοένα και περισσότερους. Ανδρες και γυναίκες.

Δεν σχεδιάζω άλλωστε για το ένα ή το άλλο φύλο. Ολα είναι θέμα αισθητικής».

Η συζήτηση επανέρχεται στα κλισέ που συνήθως καταδιώκουν τους σχεδιαστές. Ενα από αυτά είναι οι πηγές έμπνευσης. «Δεν ορίζω με ακρίβεια τα πράγματα που με εμπνέουν. Η φύση παρέχει ισχυρά ερεθίσματα, το ίδιο και η αρχιτεκτονική ή ο βιομηχανικός σχεδιασμός –μάλλον όχι η τέχνη, αν και τη σέβομαι απεριόριστα. Προτιμώ να λέω ότι σε ένα σπουδαίο σχέδιο η έμπνευση είναι μόνο το 50%.

Το υπόλοιπο 50% απαιτεί να λειτουργείς σαν μαραθωνοδρόμος. Να είσαι δημιουργικός, αναζητώντας διαρκώς τις καλύτερες λύσεις που θα δώσουν ζωή στο τελικό αποτέλεσμα».

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 12 Ιουνίου 2016

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ