Volvo S90

Το νέο S90 αποτελεί τη φυσιολογική εξέλιξη των πραγμάτων, καθώς μετά την επιτυχία του SUV XC90 το επόμενο βήμα φέρνει τη Volvo απέναντι στο γερμανικό κατεστημένο των premium τετράθυρων μοντέλων.
Παρά το μέγεθος του στοιχήματος και την αξία των ανταγωνιστών του, αυτό το Volvo πραγματοποιεί το άλμα στους τομείς της ποιότητας, των επιδόσεων και των δυναμικών οδηγικών χαρακτηριστικών.
Βασισμένο στην αρχιτεκτονική του XC90, το S90 αξιοποιεί όλες τις τεχνολογικές καινοτομίες που υιοθετεί το κορυφαίο δίλιτρο SUV στον κόσμο: τη σειρά κινητήρων Drive-E 2,0 λίτρων βενζίνης και diesel, απόδοσης 190-407 ίππων, την ύπαρξη plug-in υβριδικής τεχνολογίας, το αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων, το σύστημα τετρακίνησης σε συγκεκριμένες εκδόσεις και τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ συμβατικής ανάρτησης ή αερανάρτησης.
Η απήχηση του αυτοκινήτου θα κριθεί στο μέλλον, ωστόσο δύσκολα μπορεί κανείς να αμφισβητήσει την αυτοπεποίθηση που αυτό εκφράζει. Τα 4,96 μέτρα του μήκους του δημιουργούν τις προϋποθέσεις για έναν πολυτελή θάλαμο επιβατών, με την αισθητική του XC90 και τη σουηδική άποψη να κυριαρχούν σε κάθε λεπτομέρεια.
Το S90 είναι ένα ακόμη Volvo που υπηρετεί το όραμα της φίρμας για μηδενικά σοβαρά και τροχαία ατυχήματα μέσα και γύρω από ένα αυτοκίνητό της στο τέλος της δεκαετίας που διανύουμε, επενδύοντας σε συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, όπως το City Safety ή εκείνο που ανιχνεύει ζώα και ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα, σε τεχνολογίες αποφυγής εκτροπής από τον δρόμο αλλά και στο προηγμένο χαρακτηριστικό ημιαυτόνομης οδήγησης, Pilot Assist, που εφαρμόζει απαλές κινήσεις στο τιμόνι για να διατηρεί το αυτοκίνητο μέσα στη διαγράμμιση της λωρίδας κυκλοφορίας σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου έως τα 130 χλμ./ώρα, χωρίς οποιαδήποτε μεσολάβηση του οδηγού και χωρίς πλέον να χρειάζεται το αυτοκίνητο να ακολουθεί κάποιο άλλο όχημα.
Η άφιξη του S90 στην ελληνική αγορά, στα τέλη Ιουνίου, θα ανοίξει τον δρόμο για την έλευση μερικές εβδομάδες αργότερα και της Wagon έκδοσης με τα διακριτικά V90, ενώ εκπλήξεις επιφυλάσσει για τις εκδόσεις υψηλών επιδόσεων των δύο μοντέλων η Polestar.

Nissan Micra

Θεωρείται δικαίως το supermini του 2016, όχι απλώς διότι η αντίστροφη μέτρηση για την παρουσίασή του – το φθινόπωρο στην Εκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι – και τις πωλήσεις του αμέσως μετά έχει ξεκινήσει εδώ και μήνες προκαλώντας την αγωνία των ανταγωνιστών του, αλλά κυρίως διότι στην πέμπτη γενιά του το Micra θα είναι εντελώς διαφορετικό από οποιαδήποτε άλλη απόπειρα της Nissan στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Βασισμένο σε νέα πλατφόρμα, με έμφαση στις αυξημένες διαστάσεις και το μακρύτερο μεταξόνιο που θα εξασφαλίσει περισσότερο χώρο στον θάλαμο επιβατών, ιδιαίτερα δε στους επιβάτες του πίσω καθίσματος, το νέο πεντάθυρο Micra θα κατασκευάζεται λίγο έξω από το Παρίσι, θέτοντας ως προτεραιότητα το ποιοτικό άλμα και τη διεκδίκηση από την πρώτη στιγμή μιας εκ των κορυφαίων θέσεων στη λίστα των μπεστ σέλερ της δύσκολης ευρωπαϊκής αγοράς.

Εφοδιασμένο με turbo τρικύλινδρους και τετρακύλινδρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, το Micra θα διατίθεται με μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων – με τους Ιάπωνες να εξετάζουν και την πιθανότητα προσθήκης ενός κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT) στην γκάμα του. Οι ίδιοι προσανατολίζονται και στη δημιουργία ισχυρότερων σε σχέση με το παρελθόν εκδόσεων – με τη σφραγίδα της NISMO – ώστε το αυτοκίνητο να είναι ευθέως ανταγωνιστικό προς τις αντίστοιχες προτάσεις ευρωπαίων κατασκευαστών.

Opel Astra Sports Tourer

Με µερίδιο που αγγίζει το 30% των συνολικών πωλήσεων στην γκάμα του Astra, η έκδοση Sports Tourer που μπαίνει τώρα στη μάχη της ελληνικής αγοράς υπερβαίνει σε αξία τις αναμενόμενες Station Wagon υλοποιήσεις της κατηγορίας, εφαρμόζοντας καινοτομίες σε όλα τα επίπεδα – από το μειωμένο έως και κατά 200 κιλά βάρος του σε σχέση με το μοντέλο που διαδέχεται, μέχρι την υπηρεσία προσωπικής συνδεσιμότητας και υποστήριξης Opel OnStar που λειτουργεί σαν φύλακας-άγγελος για οδηγό και επιβάτες.

Στον θάλαμο επιβατών κυριαρχούν τα πιστοποιημένα εργονομικά καθίσματα με εξαερισμό, ρύθμιση πλάτους, λειτουργία μασάζ και μνήμης, ενώ καινοτόμα συστήματα υποστήριξης που βασίζονται στην τελευταία γενιά της μπροστινής κάμερας Opel Eye προσφέρουν στον οδηγό περαιτέρω βοήθεια, από το ακριβέστερο σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης που προσφέρει ακόμη και ενεργές διορθώσεις διεύθυνσης σε περίπτωση ανάγκης, μέχρι το σύστημα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης, με λειτουργία φρεναρίσματος που μπορεί να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο.

Με μήκος 4,7 μ., πλάτος 1,87 μ. και ύψος 1,49 μ. το Astra Sports Tourer προσφέρει περισσότερο χώρο σε οδηγό και επιβάτες σε κάθε του διάσταση, ενώ μπορεί να μεταφέρει φορτία έως 1.630 λίτρων, αξιοποιώντας το εύρος της ισχύος – από 95 έως 200 ίππους – που εξασφαλίζουν οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου 1,0 – 1,6 λίτρων, οι οποίοι συνδυάζουν την υψηλή απόδοση με τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τις περιορισμένες εκπομπές ρύπων.

VW Beetle Dune

Επτά µήνες µετά την επίσημη πρεμιέρα της – στην Eκθεση Aυτοκινήτου του Λος Αντζελες τον Νοέμβριο του 2015 – η έκδοση παραγωγής του Beetle Dune βρίσκει τον δρόμο της και στην ελληνική αγορά, στην οποία θα είναι διαθέσιμη τις επόμενες εβδομάδες, σχεδόν παράλληλα ως coupé και cabriolet.

Με έντονα crossover αισθητικά στοιχεία, τροχούς 18 ιντσών, αυξημένη απόσταση από το έδαφος, μαύρα πλαστικά διακοσμητικά στους θόλους των τροχών και τη χαρακτηριστική για την ταυτότητα του μοντέλου μεγάλη εισαγωγή αέρα να περιβάλλεται από μεταλλικό πλαίσιο, το Beetle Dune ξεχωρίζει για τους εντελώς διαφορετικούς προφυλακτήρες του, τα πίσω φωτιστικά σώματα LED και το σταθερό αεροδυναμικό βοήθημα στο πίσω μέρος του.

Τα εννέα διαφορετικά χρώματα – μεταξύ των οποίων και κάποια εντελώς καινούργια – αποτελούν συστατικό στοιχείο της coupé έκδοσης, η οποία μπορεί να συνδυαστεί κατά παραγγελία και με μαύρη οροφή, ενώ το Beetle Dune Cabriolet θα διατίθεται αποκλειστικά με μαύρη, υφασμάτινη, ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή.

Ανεξαρτήτως έκδοσης, το δίπορτο γερμανικό crossover διαθέτει την τελευταία γενιά των infotainment συστημάτων της VW – τα οποία περιλαμβάνουν ακόμη και ψηφιακό δέκτη ραδιοφώνου DAB+ ή δεύτερο Bluetooth – καθώς και ηχοσύστημα Fender, με ενισχυτές κλάσης A/B, woofers, subwoofer και tweeters.

Η δε γκάμα των μηχανικών συνόλων του περιλαμβάνει τρεις turbo βενζινοκινητήρες 1,2-2,0 λίτρων, απόδοσης 105, 150 και 220 ίππων, αλλά και δύο turbodiesel, ισχύος 110 και 150 ίππων.

Renault Megane

Με τη σχεδίασή του να εκφράζει την premium φιλοδοξία της Renault, το αμάξωμα του νέου Megane που θα διατεθεί σύντομα και στη χώρα μας έχει χαμηλότερο ύψος και μεγαλύτερο μεταξόνιο σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά του, ενώ βασίζεται στην κοινή πλατφόρμα των Nissan-Renault που αξιοποιείται στα Qashqai και Kadjar αντίστοιχα.

Με αυτά τα δεδομένα, δεν αποτελούν έκπληξη τα 434 λίτρα όγκου στον χώρο αποσκευών ούτε οι αυξημένοι χώροι για τα πόδια και τους ώμους των πίσω επιβατών. Ωστόσο, την παράσταση στον θάλαμο επιβατών κλέβει η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 8,7 ιντσών που απεικονίζει τις λειτουργίες διαφόρων συστημάτων, όπως το R-Link 2 για την ενημέρωση, την ψυχαγωγία και την ασύρματη συνδεσιμότητα εξωτερικών συσκευών.

Σε μηχανολογικό επίπεδο, το νέο Megane αξιοποιεί κινητήρες βενζίνης 100 και 130 ίππων – με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC επτά σχέσεων στη δεύτερη περίπτωση – και πετρελαιοκινητήρες 90, 110 και 130 ίππων, με το αυτόματο κιβώτιο EDC να διαθέτει έξι ταχύτητες.

Παράλληλα, οι εκδόσεις Megane GT με μοτέρ βενζίνης TCe 205 ίππων και diesel dCi 165 ίππων θα διαδραματίσουν τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στις «απλές» και στην κορυφαία έκδοση Renault Sport που θα ακολουθήσει, διαθέτοντας μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και σύστημα τετραδιεύθυνσης.

Στη γαλλική φίρμα υποστηρίζουν ότι έχουν επενδύσει πολλά στον διασκεδαστικό τρόπο με τον οποίο το νέο Megane θα κινείται στον δρόμο, εκμεταλλευόμενο το ειδικά ρυθμισμένο πλαίσιο 4Control, καθώς και στα πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Sport – Normal – Comfort – Perso – Eco) που διαθέτει το προερχόμενο από τα μεγαλύτερα Espace και Talisman σύστημα Multi-Sense.

Seat Ateca

Με δεδοµένα ότι το Ateca αποτελεί την πρώτη ρεαλιστική προσέγγιση της Seat στη δημοφιλή κατηγορία των SUV και την εξασφάλιση των απαραίτητων μηχανολογικών στοιχείων από την τεχνολογική δεξαμενή του ομίλου VW, όλα δείχνουν ότι οι Ισπανοί μπορούν να διεκδικήσουν μια διακεκριμένη θέση στην ολοένα και πιο δημοφιλή κατηγορία των SUV.

Σχεδιασμένο στη Βαρκελώνη, το μήκους 4,36 μ. πεντάθυρο/πενταθέσιο μοντέλο θα διατίθεται από το τελευταίο τρίμηνο του 2016 με κίνηση στους μπροστινούς ή και στους τέσσερις τροχούς, αξιοποιώντας κινητήρες βενζίνης 115 (1,0 TSI) και 150 ίππων (1,4 TSI) με μηχανικό ή DSG κιβώτιo ταχυτήτων, εκλύοντας από 121 έως 143 γρ. CO²/χλμ.
Από τους 115 ίππους του πετρελαιοκινητήρα 1,6 TDI ξεκινά η diesel γκάμα του Ateca, η οποία περιλαμβάνει επίσης το μοτέρ 2,0 TDI με ισχύ 150 και 190 ίππων και εκπομπές CO² που κυμαίνονται μεταξύ 112 και 131 γρ./χλμ.

Στον τομέα της τεχνολογίας, ο εξοπλισμός του Ateca θα διαθέτει από full-LED προβολείς μέχρι ένα ευρύ φάσμα συστημάτων όπως το Τraffic Jam Assist για την υποβοήθηση του οδηγού σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας και το νέο Emergency Assist για την επιβράδυνση και τελικά την ακινητοποίηση του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας του.

Παράλληλα, το Seat Ateca θα διαθέτει συστήματα infotainment τελευταίας γενιάς, με οθόνη αφής 8 ιντσών και δυνατότητα συνδεσιμότητας Full Link, ενώ τα τρία επίπεδα εξοπλισμού συνθέτουν πρωτότυποι χρωματικοί συνδυασμοί και ποιοτικά υλικά, με την κορυφαία υλοποίηση να φέρει τα διακριτικά Ateca XCELLENCE.

Honda Civic Type R

Προκλητικό σε κάθε διάστασή του – αισθητική, μηχανολογική, οδηγική – το νέο Civic Type R αποπνέει με απόλυτη γνησιότητα την άποψη της Honda για τα hatchback μοντέλα επιδόσεων.

Δίλιτρος turbo κινητήρας, 310 ίπποι, 400 Nm ροπής, μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων, κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ψαλίδια από αλουμίνιο στον μπροστινό άξονα και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, ημιάκαμπτος άξονας στην πίσω ανάρτηση, ηλεκτρονικά συστήματα επιτήρησης της οδικής συμπεριφοράς και λειτουργία +R Mode που μεταβάλλει τη χαρτογράφηση του κινητήρα, την αίσθηση του τιμονιού και τη σκληρότητα των αμορτισέρ: στοιχεία που σε οδηγούν άμεσα στο συμπέρασμα ότι το φυσικό περιβάλλον του Type R είναι πρωτίστως η πίστα και δευτερευόντως ο δημόσιος δρόμος, όπου δείχνει απόκοσμο με το τεράστιο αεροδυναμικό βοήθημα πίσω και τον διαχύτη στο κάτω μέρος.

Αν σε ένα άλλο αυτοκίνητο αυτές θα ήταν επιλογές εντυπωσιασμού, στο Type R θεωρούνται προφανείς λύσεις που εξυπηρετούν τον ρόλο του στον δρόμο απέναντι σε έναν πολύ ικανό ανταγωνισμό.

Mercedes-Benz C-Class Cabrio

Συγκεντρώνοντας επάνω της τα φώτα της δημοσιότητας, όχι μόνο διότι αποτελεί το τελευταίο κομμάτι στην γκάμα της νέας C-Class αλλά και γιατί εμφανίζεται για πρώτη φορά στην ιστορία της φίρμας, η C-Class Cabriolet διατηρεί σχεδόν όλα τα στοιχεία της coupé εκδοχής εκτός από τη σταθερή οροφή και τα 450 λίτρα του χώρου αποσκευών.

Διαθέσιμη και στην Ελλάδα, από τα τέλη Ιουνίου, η μικρότερη ανοιχτή τετραθέσια Mercedes-Benz θα εξοπλίζεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου σε οκτώ διαφορετικές εκδόσεις ισχύος και δύο τύπους μαλακής, ηλεκτρικά αναδιπλούμενης οροφής, με τον δεύτερο να περιορίζει τον όγκο του χώρου αποσκευών από τα 360 στα 285 λίτρα.

Στη βάση της γκάμας της θα υπάρχει η έκδοση C 180 των 156 ίππων με τους βενζινοκινητήρες να φτάνουν στους 367 ίππους της Mercedes-AMG C 43 4MATIC, αξιοποιώντας τον V6 biturbo κινητήρα των 3,0 λίτρων. Ενδιάμεσα θα υπάρχουν εκδόσεις 184, 211 και 245 ίππων, ενώ οι δύο εκδόσεις – C 220 d και C 250 d – με κινητήρα diesel 2.143 κ.εκ. αποδίδουν 170 και 204 ίππους.

Πέρα από τα μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων, διαθέσιμο ανάλογα με την έκδοση θα είναι και το νέο αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic, ενώ το σύστημα Dynamic Select επιτρέπει στον οδηγό να ενεργοποιήσει ακόμη και εν κινήσει ένα από τα πέντε προγράμματα οδήγησης «Eco», «Comfort», «Sport», «Sport+» και «Individual», ανάλογα με τις ανάγκες ή τις επιθυμίες κάθε στιγμής.

Alfa Romeo Giulia

Κύρος, επιδόσεις και ιδιαίτερα οδηγικά χαρακτηριστικά υπόσχεται η διάδοχος της Alfa 159 που πέρα από το θρυλικό όνομα Giulia επενδύει ταυτόχρονα στην πίσω κίνηση και στα στοιχεία εξοπλισμού που διαμορφώνουν τρία επίπεδα (Giulia, Super και Quadrifoglio).

Αυτά και οι διαθέσιμες εκδόσεις ισχύος θα καθορίσουν την τιμολογιακή πολιτική για το ιταλικό μοντέλο στη χώρα μας από τα τέλη Ιουλίου, με τον πετρελαιοκινητήρα 2.2 JTDM να συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων αποδίδοντας 150 και 180 ίππους.

Στην κορυφή της γκάμας της νέας Alfa Romeo με την ιδιαίτερη σχεδίαση και τις αγωνιστικές καταβολές βρίσκεται ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V6 κινητήρας βενζίνης 2.891 κ.εκ. με απόδοση 510 ίππων, αποκλειστικά στην έκδοση Quadrifoglio, που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων.

Οι Ιταλοί κάνουν λόγο για ένα αυτοκίνητο με εξαιρετική κατανομή βάρους, προηγμένη τεχνολογία AlfaLink στο σύστημα ανάρτησης και το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης στην κατηγορία του, ενώ στην έκδοση Quadrifoglio, η τεχνολογία Torque Vectoring προσφέρει εξαιρετική κατανομή ροπής μεταξύ των δύο τροχών στον πίσω άξονα.

BMW i3 (94Ah) & i3 (94 Ah) Range Extender

Τρία χρόνια µετά την αρχική παρουσίαση του BMW i3, η βαυαρική φίρμα αυξάνει τώρα τις διαθέσιμες εκδόσεις του από δύο σε τέσσερις, προσθέτοντας στην γκάμα του πρωτοποριακού ηλεκτρικού μοντέλου μια νέα έκδοση – i3 (94Ah) – με αυξημένη χωρητικότητα μπαταρίας, αλλά και την αντίστοιχη έκδοση – i3 (94 Ah) Range Extender – με δικύλινδρο βενζινοκινητήρα.

To i3 (94 Ah) έχει χωρητικότητα 33 kWh χάρη στην υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου, οι διαστάσεις της οποίας έχουν παραμείνει αμετάβλητες, αν και η αύξηση της αυτονομίας που παρέχει υπερβαίνει πλέον το 50%.

Αυτό σημαίνει πως ακόμη και σε καθημερινή χρήση, με κακές καιρικές συνθήκες και το σύστημα θέρμανσης ή κλιματισμού σε λειτουργία, η πραγματική αυτονομία του BMW i3 μπορεί να φτάσει τα 200 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση.

Στην περίπτωση του BMW i3 Range Extender ο δικύλινδρος κινητήρας βενζίνης διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας σταθερό κατά την οδήγηση, παρέχοντας πρόσθετη αυτονομία 150 χιλιομέτρων.

Παράλληλα με το λανσάρισμα των νέων εκδόσεων στην Ελλάδα, σε τιμές που διαμορφώνονται στα 37.400 ευρώ για το i3 (94 Ah) και στα 42.050 ευρώ για το i3 (94 Ah) Range Extender, η BMW i προσφέρει νέους ισχυρότερους σταθμούς φόρτισης για χρήση σε γκαράζ σπιτιών και νέες επιλογές εξοπλισμού. Επιπλέον, όσοι έχουν ήδη αποκτήσει ένα BMW i3 στο παρελθόν μπορούν να αντικαταστήσουν την μπαταρία πρώτης γενιάς με τη νέα μπαταρία, στο πλαίσιο του ειδικού προγράμματος μετασκευής, κάτι που είναι εφικτό χάρη στην ευέλικτη σχεδίαση του i3.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 22 Μαΐου 2016

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ