Ρόδες που αποκολλώνται από οχήματα και σκοτώνουν επιβάτες λεωφορείου ή ανυποψίαστους πεζούς, «ιπτάμενοι» κινητήρες ΙΧ που σκορπούν τον θάνατο σε άλλους οδηγούς οχημάτων, κολόνες ηλεκτροδότησης που καταρρέουν από πρόσκρουση ΙΧ και σκοτώνουν άσχετους ανθρώπους.
Εντυπωσιακά «παιχνίδια της μοίρας», τραγικές συμπτώσεις και συγκυρίες έχουν οδηγήσει σε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας, ορισμένα από τα οποία «δεν τα χωράει ανθρώπου νους». Συμβάντα στον δρόμο που παραβιάζουν κάθε «μακάβριο» νόμο των πιθανοτήτων και τα οποία θα εθεωρούντο υπερβολή, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε αναλυτής τροχαίων ατυχημάτων, «ακόμη και για τον πιο ευφάνταστο σκηνοθέτη ταινίας τρόμου ή και της περιώνυμης σειράς ταινιών «Βλέπω τον θάνατό σου»».

«Το Βήμα», με αφορμή τις αναφορές για τις συμπτώσεις του τροχαίου δυστυχήματος που οδήγησε στον θάνατο τον γνωστό τραγουδιστή Παντελή Παντελίδη αλλά και το πρόσφατο συμβάν με νταλίκα που έσπασε το τσιμεντένιο διαχωριστικό και εισήλθε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας της εθνικής οδού Αθηνών – Κορίνθου, στο ύψος των Μεγάρων, σκοτώνοντας τους επιβάτες ΙΧ, επικοινώνησε με στελέχη της Τροχαίας, νομικούς και πραγματογνώμονες προκειμένου να καταγράψει «συμβάντα πέραν κάθε λογικής» στους ελληνικούς δρόμους. Μια σειρά τραγικών συμβάντων και περαιτέρω ανάλυσή τους που ελάχιστα έχουν καταγραφεί από τα ΜΜΕ.


Η ιπτάμενη ρόδα

Ενα από αυτά τα τροχαία δυστυχήματα με τα τρομακτικά παιχνίδια της τύχης ήταν αυτό που σημειώθηκε στις 23 Οκτωβρίου 2015 στο 41,5ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας, στο ύψος περίπου του Ωρωπού, όταν o πίσω αριστερά τροχός ενός αυτοκινήτου μάρκας BMW χτύπησε στο τσιμεντένιο «φράγμα» των δύο κατευθύνσεων του δρόμου και αποκολλήθηκε. Η ρόδα λόγω της αδράνειας και των ροπών που αναπτύχθηκαν πετάχτηκε στον αέρα, πέρασε το διαχωριστικό και με μεγάλη ταχύτητα κατέπεσε στο παρμπρίζ τουριστικού λεωφορείου.

Το λεωφορείο αυτό, όπως εξηγεί ο νομικός κ. Παναγιώτης Βρεττός που χειρίζεται τέτοιου είδους συμβάντα, ήταν γεμάτο επιβάτες πρώην μαθητές σχολείου της Κωνσταντινούπολης που αποφάσισαν πολλές δεκαετίες μετά να συναντηθούν ξανά και να ταξιδέψουν στην τουρκική μεγαλούπολη για να γιορτάσουν την επανένωσή τους.

Η ιπτάμενη ρόδα λοιπόν της BMW τρύπησε το παρμπρίζ του λεωφορείου, πέρασε πάνω από τον οδηγό του οχήματος –τραυματίστηκε στο πρόσωπο από τα θραύσματα –και σκότωσε έναν 58χρονο επιβάτη που βρισκόταν στην τρίτη σειρά καθισμάτων! Κανείς άλλος δεν χτύπησε. Το εντυπωσιακό είναι ότι ο εν λόγω επιβάτης, που ήταν οδηγός ταξί, καθόταν σε άλλο κάθισμα. Ωστόσο, όπως κατέθεσαν οι μάρτυρες, λίγες στιγμές πριν στεκόταν όρθιος μπροστά προκειμένου να διασκεδάζει τους παλιούς συμμαθητές του. Και οι οποίοι του ζήτησαν να καθήσει στη συγκεκριμένη ελεύθερη θέση για να μη χτυπήσει λόγω της ταχύτητας του λεωφορείου. Αυτή την υπόδειξη δέχθηκε ο άτυχος 58χρονος για να τον σκοτώσει λίγα δευτερόλεπτα αργότερα η ρόδα της BMW που «εισέβαλε» στον χώρο επιβατών.

Και αν κάποιος πιστεύει ότι ο τραγικός νόμος των πιθανοτήτων έχει «εξαντληθεί» σε αυτό το συμβάν, υπάρχει μία ακόμη πιο ενδεικτική εφαρμογή του.
Οπως αναφέρει ο ειδικός πραγματογνώμονας κ. Αναστάσιος Δέδες, πρόκειται για ένα τροχαίο ατύχημα που σημειώθηκε στις 17 Αυγούστου 2009 στον Σκαραμαγκά, στο κατηφορικό σημείο της εθνικής οδού Αθηνών – Κορίνθου, μετά το Δαφνί. Τότε και πάλι αποκολλήθηκαν (λόγω κακής πρόσδεσης) οι δύο δίδυμοι κινητήριοι τροχοί ενός βυτιοφόρου. Οι δύο ρόδες με μεγάλη ταχύτητα υπερπήδησαν το στηθαίο ασφαλείας ύψους περίπου 90 εκατοστών, εισήλθαν στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, πέρασαν στην άλλη άκρη του δρόμου και χτύπησαν με μεγάλη δύναμη δύο αυστριακούς τουρίστες ηλικίας 33 και 34 ετών που είχαν αποβιβασθεί από δύο μοτοσικλέτες και στέκονταν σε απόσταση μεταξύ τους περίπου 10 μέτρων. Είχαν σταματήσει στο σημείο για ένα-δύο λεπτά προκειμένου να δουν από το GPS των κινητών τους πώς θα κατευθυνθούν στο λιμάνι του Πειραιά και να αναχωρήσουν με το πλοίο για Κρήτη. Αποτέλεσμα αυτής της απίστευτης καραμπόλας ήταν να χάσει τη ζωή του επί τόπου ένας εκ των αλλοδαπών και να τραυματισθεί βαρύτατα ο άλλος.


Ατυχία… δευτερολέπτων

Παρόμοιο συμβάν, με μοιραίες συμπτώσεις, είχε σημειωθεί προ πολλών ετών στη λεωφόρο Κηφισιάς –στο ύψος των Σιδέρων Χαλανδρίου –όταν ύστερα από πρόσκρουση ΙΧ σε κολόνα αποκολλήθηκε και εκτοξεύτηκε, πάλι λόγω αδρανειακής κίνησης, ο κινητήρας ενός οχήματος. Η μηχανή του οχήματος, βάρους δεκάδων κιλών, κατέπεσε μετά από μεγάλο βεληνεκές στο παρμπρίζ ΙΧ που οδηγούσε ανυποψίαστη κοπέλα που σκοτώθηκε ακαριαία.
Τέλος, δραματικών συγκυριών είναι και το συμβάν που σημειώθηκε το απόγευμα της 19ης Ιανουαρίου 2015 στο 38ο περίπου χιλιόμετρο της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας. Τότε δύο φορτηγά αυτοκίνητα που κινούνταν στο ρεύμα προς Λαμία συγκρούστηκαν πλάγια όταν το ένα εξ αυτών έκανε απότομη κίνηση προς τα αριστερά και το δεύτερο κατέπεσε πάνω του (βίντεο από το τραγικό συμβάν περιέχεται στην αναλυτική μελέτη του πραγματογνώμονα τροχαίων ατυχημάτων κ. Παναγιώτη Μαδιά). Αποτέλεσμα αυτής της σύγκρουσης ήταν το προπορευόμενο φορτηγό να καταπέσει επί του τσιμεντένιου διαχωριστικού κιγκλιδώματος των δύο ρευμάτων ανά κατεύθυνση (τύπου Νew Jersey) και στη συνέχεια επί της βάσης της κολόνας ηλεκτροφωτισμού.

Η κολόνα αποκολλήθηκε, αιωρήθηκε και έπεσε παράλληλα με το τσιμεντένιο κιγκλίδωμα στην αντίθετη πλευρά του δρόμου. Εκεί υπήρξε ένας τραγικός συγχρονισμός αφού με την πτώση της εισέβαλε μέσω του παρμπρίζ στον θάλαμο των επιβατών ενός Nissan Almera που εκινείτο στο συγκεκριμένο ρεύμα κυκλοφορίας σκοτώνοντας τον οδηγό και δύο επιβάτες. Οι ειδικοί αναλυτές εκτιμούν ότι για λίγα δέκατα του δευτερολέπτου οι επιβάτες του ΙΧ θα ήταν ζωντανοί αφού θα είχαν τον χρόνο να αποφύγουν τη διάτρηση του οχήματος και δεν θα έπεφταν στην μόλις καταρρέουσα κολόνα.

HeliosPlus