Μια ανάσα οι Μινωικές από τον έλεγχο της HSW

Ολες οι τελευταίες πληροφορίες συντείνουν στο ότι η «ναυμαχία» για τον έλεγχο της Hellenic Seaways θα έχει νικητή, ο οποίος θα μιλά… ιταλικά.

Ολες οι τελευταίες πληροφορίες συντείνουν στο ότι η «ναυμαχία» για τον έλεγχο της Hellenic Seaways θα έχει νικητή, ο οποίος θα μιλά… ιταλικά.
Δύο γεγονότα μαρτυρούν πως ο όμιλος Grimaldi μέσω των Μινωικών Γραμμών βρίσκεται ένα βήμα από την απόκτηση της ακτοπλοϊκής εταιρείας που δραστηριοποιείται σε Κυκλάδες, Βόρειο Αιγαίο και Αργοσαρωνικό.
Πρώτον, το πρόγραμμα αγοράς μετοχών από τους μετόχους μειοψηφίας της HSW έχει βρει ανταπόκριση και οι Μινωικές έχουν εξασφαλίσει ως σήμερα περίπου το 45,5% της εταιρείας, με αποτέλεσμα να βρίσκονται μια ανάσα από το 50,01% ώστε να μπορούν να αναλάβουν το management διορίζοντας τη δική τους διοίκηση.
Προβάδισμα


Υπενθυμίζεται ότι η διαδικασία της επιθετικής εξαγοράς ξεκίνησε περίπου δύο μήνες πριν, όταν οι Μινωικές κατείχαν το 33,5% της HSW.
Δεύτερον, η Τράπεζα Πειραιώς, που κατέχει το 39,6% της HSW, ενώ στην αρχή φάνηκε να είχε ενοχληθεί από την πρωτοβουλία Grimaldi να «χτυπήσει» την HSW, τώρα καλοβλέπει το σενάριο να πωλήσει το ποσοστό της και να απεμπλακεί από μια δραστηριότητα που δεν είναι τραπεζική, όπως προβλέπουν άλλωστε όλα τα σχέδια αναδιάρθρωσης των συστημικών τραπεζών.
Βεβαίως, αυτό θα γίνει μέσω ενός διεθνούς διαγωνισμού στον οποίο όμως o όμιλος Grimaldi θα έχει σοβαρό προβάδισμα αφού το ποσοστό που ήδη θα κατέχει στην HSW θα λειτουργεί αποτρεπτικά για να δείξει ενδιαφέρον άλλος επενδυτής από τον κλάδο, είτε από το εσωτερικό είτε από το εξωτερικό.
Από την άλλη πλευρά, θα πρέπει το τίμημα να ικανοποιεί την τράπεζα. Ηδη οι Μινωικές, ενώ είχαν αποκτήσει τα πρώτα πακέτα μετοχών έναντι 1,5 ευρώ ανά μετοχή, στην πορεία υποχρεώθηκαν να βελτιώσουν την προσφορά τους στα 2,5 ευρώ ανά μετοχή. Αυτή την περίοδο η Πειραιώς αναζητεί σύμβουλο για να του αναθέσει τον διαγωνισμό.
Η Hellenic Seaways εκμεταλλευόμενη τη δραστική πτώση των τιμών στα καύσιμα και την άνοδο του τουρισμού σε συνδυασμό με τον εξορθολογισμό των δρομολογίων και την αναδιάρθρωση του δανεισμού εντός του 2015 (μείωση επιτοκίων, μετατροπή βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων σε μακροπρόθεσμες και νέα κεφάλαια κίνησης), βελτίωσε τα οικονομικά μεγέθη της τα οποία διαμορφώθηκαν πέρυσι στα 130 εκατ. ευρώ οι συνολικές πωλήσεις, στα 25 εκατ. ευρώ τα ebitda, ενώ έπειτα από πολύ καιρό εμφάνισε και θετικό τελικό αποτέλεσμα.
«Ομαλή λειτουργία»


Οι Μινωικές Γραμμές, που ελέγχονται από τον όμιλο Grimaldi, σε ποσοστό 94% και δραστηριοποιούνται κυρίως στην Αδριατική αλλά και στη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιάς, στην τελευταία τους ανακοίνωση υποστήριζαν πως η εξαγορά της HSW «θα διασφαλίσει την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία της και θα αποτελέσει τη βέλτιστη λύση για τη στρατηγική ανάπτυξη τόσο της ίδιας της εταιρείας όσο και της ελληνικής ακτοπλοΐας εν γένει».
Η εταιρεία επικαλείται το γεγονός ότι οι γραμμές που δραστηριοποιούνται οι δύο εταιρείες δεν παρουσιάζουν επικαλύψεις, για αυτό και θα προκύψουν συνέργειες. Παράλληλα επισημαίνει πως η συνένωση των εταιρειών οδηγεί σε υγιή σχήματα, για αυτό και θα αναβαθμιστούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους επιβάτες με ανταγωνιστικές τιμές.
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πάντως ότι αν η HSW περάσει στον όμιλο Grimaldi οι συνθήκες στο Αιγαίο θα γίνουν δυσμενέστερες για τις άλλες δύο ελληνικές εταιρείες Attica και ΑΝΕΚ που δραστηριοποιούνται στις ίδιες γραμμές. Και αυτό γιατί ο υφιστάμενος ανταγωνιστής HSW θα έχει πλέον από πίσω του έναν ισχυρό βασικό μέτοχο.
Αύξηση εσόδων


Το 2015 τα έσοδα των Μινωικών Γραμμών ανήλθαν στα 172,4 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 4,2 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2014. Τα κέρδη ebitda ενισχύθηκαν κατά 15,9 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκαν στα 36 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά τους φόρους έφτασαν τα 17,7 εκατ. ευρώ έναντι οριακών αποτελεσμάτων το 2014.
Η εταιρεία το 2015 δραστηριοποιήθηκε στη γραμμή της Βόρειας Αδριατικής (Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα – Τεργέστη) επιτυγχάνοντας υψηλά μερίδια αγοράς. Η εταιρεία διακίνησε συνολικά 406.000 επιβάτες, 94.000 ΙΧ και 77.000 φορτηγά. Τα μερίδια αγοράς στην Ανκόνα ανήλθαν στο 54,3% για τους επιβάτες, στο 52,9% για τα ΙΧ και στο 56,5% για τα φορτηγά (στην Τεργέστη δεν δραστηριοποιείται άλλη εταιρεία).
Στην ελληνική ακτοπλοΐα και ειδικότερα στη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιάς η εταιρεία το 2015 διακίνησε 707.000 επιβάτες (67%), 90.000 ΙΧ (64%) και 57.000 φορτηγά (47,2%).

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk