Την τελευταία απόδραση του χειμώνα σπεύδουν να αξιοποιήσουν οι Ελληνες, με τη ζήτηση για το τριήμερο της 25ης Μαρτίου να είναι αυξημένη στους προορισμούς της ηπειρωτικής χώρας, οι οποίοι είναι προσιτοί σε κόστος και εύκολοι στη μετάβαση.{ΑΡΧ}
Η κίνηση για το τριήμερο διαμορφώνεται «σε σταθερά επίπεδα, όπως και πέρυσι» σημειώνει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (FEDHATTA) κ. Λύσανδρος Τσιλίδης.
«Το πρόβλημα της μετακίνησης των ελλήνων καταναλωτών παραμένει» δηλώνει και προσθέτει ότι «δεν είναι πρώτη τους προτεραιότητα τα ταξίδια». Γι’ αυτό και «η κίνηση θα ενταθεί την τελευταία στιγμή και με προορισμούς της ηπειρωτικής χώρας», όπως τα Τζουμέρκα, το Πήλιο, τα Ζαγοροχώρια, η Εύβοια και η Πελοπόννησος. Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι η ζήτηση προσανατολίζεται σε Στερεά και Κεντρική Ελλάδα, «προσελκύοντας αντίστοιχα βαλάντια εκεί όπου μπορεί να πάει ο ταξιδιώτης με το προσωπικό του μέσο».
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η trivago για αναζητήσεις που έγιναν μεταξύ 1ης Φεβρουαρίου και 17ης Μαρτίου, κορυφαίοι προορισμοί στις προτιμήσεις των Ελλήνων για το τριήμερο ήταν η Θεσσαλονίκη, το Ναύπλιο, η Αθήνα, τα Ιωάννινα, η Καστοριά, το Πήλιο, ο Βόλος, η Υδρα, η Ρώμη και η Πάτρα.
Πελάτες αναψυχής στη Θεσσαλονίκη
«Υπάρχει κίνηση κυρίως για το Σαββατοκύριακο» σημειώνει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης κ. Αριστοτέλης Θωμόπουλος, καθώς η πληρότητα στα ξενοδοχεία της πόλης επικεντρώνεται στο διήμερο. «Περισσότερο βοηθούν στην κίνηση οι Βαλκάνιοι» και λιγότερο οι Ελληνες, μια και τη Θεσσαλονίκη επισκέπτονται Σέρβοι, Ρουμάνοι, Τούρκοι, αλλά και ταξιδιώτες από FYROM και Αλβανία.
Ταυτόχρονα την πληρότητα ενισχύουν οι σχολικές εκδρομές. «Οι Βαλκάνιοι συντηρούν τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης τα Σαββατοκύριακα» λέει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων, προσθέτοντας ότι η ελληνική αγορά είναι πιο υποτονική. Αισθητή είναι και η διαφορά μετά τη διακοπή των αγροτικών κινητοποιήσεων στην κίνηση του προορισμού. «Αμέσως μόλις σταμάτησαν φάνηκε η διαφορά και αυξήθηκε η κίνηση. Ο Μάρτιος είναι πιο ενεργός» λέει ο κ. Θωμόπουλος. «Η πτώση ήταν αισθητή τον Φεβρουάριο, ενώ τον Ιανουάριο διαμορφώθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι».
Θυμίζει εξάλλου ότι «η Θεσσαλονίκη είχε κατά 75% εξάρτηση από την ελληνική αγορά», η οποία πλέον δεν είναι σε θέση να στηρίξει το τουριστικό δυναμικό της πόλης. Επίσης ο προορισμός κινούνταν κυρίως με επαγγελματικούς πελάτες, οι δαπάνες των οποίων ήταν μεγαλύτερες. Ομως «στη Θεσσαλονίκη και στην υπόλοιπη Ελλάδα το επιχειρείν καταβαραθρώθηκε» και οι εκθέσεις έχουν αποδυναμωθεί. «Τώρα έχουμε περισσότερους πελάτες αναψυχής. Αυτοί δεν ξοδεύουν τόσα στην πόλη, κρατώντας τα χρήματα για τον εαυτό τους» τονίζει.
Ο ίδιος δηλώνει ικανοποιημένος από τις αεροπορικές συνδέσεις, σημειώνοντας ότι με βάση τα στοιχεία των προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων για το 2016, που επεξεργάστηκε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), καταγράφεται αύξηση 20% προς το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης, εξαιρουμένης της ρωσικής και ουκρανικής αγοράς. «Περισσότερο πρέπει να δουλέψουμε για να φέρουμε κόσμο από τις αγορές αντί να αυξήσουμε τις πτήσεις» υποστηρίζει ο κ. Θωμόπουλος.
Αυξημένη κίνηση στην Αράχοβα
Πληρότητες στα καταλύματα της περιοχής που έφθαναν σε ποσοστό 70% στην αρχή της εβδομάδας και ανοδική τάση παρουσιάζει η Αράχοβα. «Υπάρχει περισσότερη ζήτηση από ό,τι το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας» υπογραμμίζει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αράχοβας και δήμαρχος Διστόμου – Αράχοβας – Αντίκυρας κ.ΓιάννηςΓεωργακός. Το δέλεαρ είναι «το χιονοδρομικό κέντρο Παρνασσού, η καλύτερη ψυχολογία και η απουσία των αγροτικών μπλόκων» εξηγεί. Το προηγούμενο τριήμερο της Αποκριάς το χιονοδρομικό κέντρο του Παρνασσού δεν είχε χιόνι, σημειώνει. Από την άλλη, η καλύτερη ψυχολογία εντοπίζεται στο ότι «αυτή είναι η τελευταία ευκαιρία για τριήμερη απόδραση του χειμερινού πελάτη», γι’ αυτό και ενισχύει τη διάθεση μετακίνησης. Ωστόσο τον εφετινό χειμώνα η Αράχοβα δεν είχε την αναμενόμενη επίδοση. «Ο Φεβρουάριος που πέρασε ήταν ο πρώτος μέσα σε 30 χρόνια που δεν είχε καθόλου χιόνι» υπογραμμίζει ο κ. Γεωργακός.
«Η κίνηση είναι πολύ καλή για το τριήμερο της 25ης Μαρτίου» λέει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας κ. Γιώργος Ζαφείρης. «Ο κόσμος αναζητεί διέξοδο για να φύγει», προσθέτει, αναφερόμενος και στην ιδιαίτερα ικανοποιητική κίνηση και το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.
Από 60 ως 100 ευρώ στο Πήλιο
Η μέση πληρότητα στα μέσα της εβδομάδας στα καταλύματα του νομού κυμαινόταν σε ποσοστό 70%, με τον Βόλο, την Πορταριά και τη Μακρινίτσα να είναι σε πιο ψηλά επίπεδα (85% – 90%), και τις υπόλοιπες περιοχές του ανατολικού και νότιου Πηλίου να βρίσκονται στο 60%. «Σε αυτό βοηθούν και οι πολύ καλές τιμές» υποστηρίζει ο κ. Ζαφείρης αναφέροντας ότι οι τιμές για ένα δίκλινο δωμάτιο με πρωινό κυμαίνονται μεταξύ 60 ως 100 ευρώ, αλλά και η λήξη των αγροτικών κινητοποιήσεων. «Η κίνηση ανέκαμψε αμέσως», λέει, σημειώνοντας ότι το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας ήταν σε πολύ καλά επίπεδα. «Παρά τον κακό καιρό, σε κάποιες περιοχές η πληρότητα έφτασε στο 100%» καταλήγει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας.
«Μέτρια κινητικότητα» στην Αρκαδία
«Η κίνηση δεν έχει την ένταση της Καθαράς Δευτέρας» υποστηρίζει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αρκαδίας και πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου κ. Κωνσταντίνος Μαρινάκος. Ο ίδιος διαπιστώνει «μέτρια κινητικότητα» στα μέσα της εβδομάδας, εκφράζοντας την ελπίδα για «βελτίωση της ζήτησης προς την τελευταία στιγμή». Ο κόσμος «προτίμησε το τριήμερο της Αποκριάς γιατί είχε και περισσότερες εκδηλώσεις» εξηγεί, λέγοντας ότι «το βαλάντιο δεν αντέχει δύο τριήμερα στη σειρά».
Αυτή την περίοδο η κίνηση κατευθύνεται σε καταλύματα στις ορεινές περιοχές του νομού, καθώς στις παραθαλάσσιες τα περισσότερα ξενοδοχεία δεν λειτουργούν ακόμη.
Εν τω μεταξύ, ο Τουριστικός Οργανισμός Πελοποννήσου διαμορφώνει προτάσεις για την ανάπτυξη επιμέρους τουριστικών προϊόντων, όπως τα κάστρα της Πελοποννήσου, ο θρησκευτικός τουρισμός, αλλά και τη δημιουργία προορισμού γάμων ειδικά για τους ομογενείς, πολλοί από τους οποίους έχουν καταγωγή από την Πελοπόννησο. Οι προτάσεις «θα κατατεθούν στο υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και στις Περιφέρειες Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας πριν από το καλοκαίρι, με στόχο κάποιες από αυτές να ενταχθούν στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού 2014 – 2021» λέει ο κ. Μαρινάκος.



