Η Lufthansa αποφάσισε να αναβάλει τη λήψη σημαντικών αποφάσεων για το μέλλον των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων της Eurowings, της θυγατρικής της low cost εταιρείας, έως ότου αντιμετωπιστούν τα προβλήματα των καθυστερήσεων που παρουσιάστηκαν σε πολλές από τις πτήσεις της και προκάλεσαν τη δυσφορία του επιβατικού κοινού της.
Σύμφωνα με τους «New York Times», μόνο τον περασμένο Ιανουάριο σχεδόν το ένα τρίτο των πτήσεων της Eurowings εκτός Ευρώπης καθυστέρησαν ή ακόμη και ακυρώθηκαν, επηρεάζοντας εκατοντάδες επιβάτες και δημιουργώντας ένα κλίμα κακής δημοσιότητας για την εταιρεία που διήρκεσε αρκετές εβδομάδες.
H γερμανική εταιρεία χαμηλού κόστους ξεκίνησε τις υπερπόντιες πτήσεις προσφέροντας στους επιβάτες τη δυνατότητα να επισκεφθούν τα νησιά της Καραϊβικής και την Ταϊλάνδη δαπανώντας για το εισιτήριό τους μόλις 99 ευρώ.
Για τη Lufthansa η επέκταση της δραστηριότητας χαμηλών ναύλων αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής ανάπτυξης, γεγονός που ενδεχομένως υποδεικνύει ριζική αναθεώρηση των στόχων μιας αεροπορικής εταιρείας που για πολλά χρόνια καλλιεργεί την εικόνα μιας premium μάρκας.
Ανάκτηση μεριδίων
Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει την επέκταση της Eurowings, σε μια προσπάθεια να ανακτήσει το μερίδιο της ευρωπαϊκής αγοράς που οι αερομεταφορείς με πλήρεις υπηρεσίες, όπως η Lufthansa, έχουν χάσει από ανταγωνιστές όπως η Ryanair του Σουηδού Μάικλ Ο’Λίρι και η easyJet του κύπριου επιχειρηματία Στέλιου Χατζηιωάννου.
Επιπλέον, η Lufthansa σκοπεύει με τη θυγατρική της εταιρεία να κατακτήσει και τον τομέα των φθηνών πτήσεων μεγάλων αποστάσεων, κάτι που λίγες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έχουν επιχειρήσει ως σήμερα.
Οι γνώστες της αγοράς εκτιμούν ότι οι αποφάσεις αυτές αποτελούν σήμα ότι η γερμανική εταιρεία αναγνωρίζει πως η φύση της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας αγοράς αεροπορικών ταξιδίων έχει αλλάξει ριζικά. Οι ταξιδιώτες, τονίζει η αμερικανική εφημερίδα, ιδιαίτερα εκείνοι που ταξιδεύουν για αναψυχή, είναι όλο και περισσότερο διατεθειμένοι να θυσιάσουν κάποια από τις ανέσεις τους κατά τη διάρκεια της πτήσης με αντάλλαγμα μια χαμηλότερη τιμή εισιτηρίου.
60 ώρες καθυστέρηση…
Ωστόσο, αν τα προβλήματα στα υπερπόντια ταξίδια της Eurowings συνεχιστούν, εύκολα αμφισβητεί κανείς την επιτυχία του εγχειρήματος. Πρόσφατα, μία από τις πτήσεις με προορισμό την Κούβα είχε καθυστέρηση πάνω από 60 ώρες. Η εταιρεία έχει ήδη αναβάλει προσωρινά την έναρξη ορισμένων νέων μακρινών προορισμών που έχει από καιρό προαναγγείλει, όπως το Μαϊάμι και η Βοστώνη, με αποτέλεσμα η μητρική Lufthansa να εκτελεί κάποια από τα δρομολόγια, καθώς προσπαθεί να επιλύσει τα ζητήματα που έχουν ανακύψει.
Ο επικεφαλής της Eurowings και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Lufthansa Καρλ Ούλριχ Γκαρνάντ δήλωσε πρόσφατα ότι η εταιρεία του θα εξετάσει εκ νέου την προσθήκη του Λας Βέγκας ως προορισμού το επόμενο έτος αντί για το τρέχον έτος, όπως ήταν αρχικά ο προγραμματισμός.
Τα προβλήματα της Eurowings και η επίδραση που έχουν αυτά στο γενικότερο σχέδιο ανάπτυξης είναι μόλις ο πιο πρόσφατος από τους πονοκεφάλους του διευθύνοντος συμβούλου της Lufthansa, Κάρστεν Σπορ. Οι απεργίες των εργαζομένων του γερμανικού αερομεταφορέα τα τελευταία δύο χρόνια έχουν στερήσει περίπου 500 εκατ. ευρώ από τα λειτουργικά κέρδη της Lufthansa και έχουν προκαλέσει τη δυσαρέσκεια χιλιάδων επιβατών.
Μόνο το 2014 ακυρώθηκαν περισσότερες από έξι χιλιάδες πτήσεις εξαιτίας των απεργιακών κινητοποιήσεων των πιλότων και των μελών πληρώματος. Επιπλέον, η συντριβή τον Μάρτιο του 2015 του τζετ της Germanwings στις γαλλικές Αλπεις λόγω της αυτοκτονίας του συγκυβερνήτη της Lufthansa ανάγκασε την εταιρεία να επιταχύνει τη διαδικασία μετονομασίας της σε Eurowings ενώ συνέπεσε και με την ανακοίνωση για την έναρξη των νέων υπηρεσιών μεγάλων αποστάσεων.
Ο ίδιος, ωστόσο, συνεχίζει να στηρίζει σθεναρά το άνοιγμα της Eurowings στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων καθώς εκεί έγκειται το μέλλον της αγοράς. «Η ταχύτητα των αλλαγών που απαιτούνται από τη Lufthansa αντανακλά την ταχύτητα της αλλαγής της βιομηχανίας» είχε σημειώσει σε παλιότερη συνέντευξή του.
Πρόσφατα η Lufthansa ανακοίνωσε ότι την περασμένη χρονιά η Eurowings σημείωσε ένα προσαρμοσμένο λειτουργικό κέρδος της τάξης των 8 εκατ. ευρώ, με έσοδα περίπου 1,9 δισ. ευρώ. Αυτό συνέβαλε στη συνολική αύξηση κατά 55% στο λειτουργικό κέρδος του Ομίλου Lufthansa (σε 1,8 δισ. ευρώ από 1,2 δισ. ευρώ το 2014). Οι ετήσιες πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 6,8% σε 32 δισ. ευρώ.
Ταξίδια χαμηλού κόστους
Μερίδια από την αγορά μακρινών αποστάσεων διεκδικεί και η French Blue
Τα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει η Lufthansa με τις πτήσεις μακρινών αποστάσεων της Eurowings θα μπορούσαν να παραδειγματίσουν και άλλες εταιρείες που σκέφτονται να επιχειρήσουν στη συγκεκριμένη αγορά, ακόμη και να τις αποτρέψουν. Ωστόσο, φαίνεται ότι οι δυνατότητες ανάπτυξης και, φυσικά, κέρδους που βλέπουν οι επιχειρηματίες σε αυτά τα ταξίδια τούς κάνουν να αναλαμβάνουν το όποιο ρίσκο.
Η αεροπορική εταιρεία French Blue, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, σχεδιάζει να ξεκινήσει τις υπηρεσίες μεγάλων αποστάσεων στις 15 Σεπτεμβρίου. Οι πτήσεις αρχικά θα συνδέουν το Παρίσι με την Πούντα Κάνα στη Δομινικανή Δημοκρατία, ενώ την επόμενο έτος, περί το καλοκαίρι του 2017, θα προσφέρoνται και ταξίδια προς τη νήσο Ρεϊνιόν και τον Μαυρίκιο στον Ινδικό Ωκεανό.
Ωστόσο, ο Μαρκ Ροσέ, επικεφαλής της French Blue –που είναι μέλος του γαλλικού ομίλου Dubreuil μαζί με την Air Caraibes –αναμένει ότι η εταιρεία θα χρειαστεί περίπου δύο χρόνια προκειμένου να αρχίσει να βλέπει αποτελέσματα από αυτή την επένδυση. «Θα δούμε αν θα δουλέψει. Εχουμε δώσει στους εαυτούς μας δύο χρόνια» δήλωσε στο αμερικανικό πρακτορείο ειδήσεων και πρόσθεσε ότι «αν δεν λειτουργήσει, θα πρέπει να προσαρμοστούμε».
Ωστόσο, ο γάλλος μάνατζερ δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για το αν η εταιρεία έχει ήδη καταστρώσει «σχέδιο προσαρμογής» σε περίπτωση που το εγχείρημα δεν αποβεί κερδοφόρο μέσα σε αυτό το διάστημα.
Μάλιστα, το Reuters σημειώνει ότι προς το παρόν καμία αεροπορική εταιρεία δεν έχει καταφέρει να καταγράψει μεγάλη επιτυχία στον τομέα των χαμηλού κόστους ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων.
Η French Blue σχεδιάζει να προσφέρει τρεις τύπους ναύλων, η φθηνότερη από τις οποίες δεν θα περιλαμβάνει τη δυνατότητα μεγάλης αποσκευής, την παροχή γεύματος κατά τη διάρκεια της πτήσης ή τη δυνατότητα επιλογή καθίσματος. Οι επιβάτες θα χρεώνονται επίσης την υπηρεσία ασύρματου δικτύου Internet που θα παρέχεται μέσα στο αεροσκάφος.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



