Και φέτα με 40% λιγότερο αλάτι από την Ηπειρος

Την πρώτη θέση στην αγορά συσκευασμένης φέτας κατέχει πλέον η τυροκομική επιχείρηση Ηπειρος ΑΕΒΕ της οικογενείας Παντελιάδη

Την πρώτη θέση στην αγορά συσκευασμένης φέτας κατέχει πλέον η τυροκομική επιχείρηση Ηπειρος ΑΕΒΕ της οικογενείας Παντελιάδη, ενώ παράλληλα έχοντας τοποθετηθεί με αξιόπιστο και δυναμικό τρόπο σε μια σειρά βασικών ΠΟΠ τυροκομικών προϊόντων ενισχύει πλέον την παρουσία της με την παραγωγή νέων προϊόντων επιχειρώντας έτσι να καλύψει νέες ανάγκες των καταναλωτών.
Οπως μάλιστα εξηγεί μιλώντας προς «Το Βήμα» ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Παντελής Παντελιάδης, «ερευνούμε τις νέες ανάγκες και όσο μπορούμε προσπαθούμε να τις καλύψουμε».
Η πλέον πρόσφατη προσπάθειά της σε αυτό το πλαίσιο είναι η φέτα με τουλάχιστον 40% λιγότερο αλάτι έπειτα από τρία χρόνια έρευνας. Στην προκειμένη περίπτωση η Ηπειρος απευθύνεται κυρίως «σε καταναλωτές που έχουν ιατρικούς περιορισμούς ή δεν τους αρέσει το αλάτι» λέει ο κ. Παντελιάδης.
70.000 τόνοι παραγωγή


Η γκάμα των προϊόντων της είναι αρκετά ευρεία, εκτός από τις διάφορες εκδοχές της φέτας, που είναι η «κορωνίδα» των ελληνικών τυροκομικών προϊόντων – η συνολική ετήσια παραγωγή της, συσκευασμένη και χύμα, υπολογίζεται σε 70.000 τόνους και η Ηπειρος ΑΕΒΕ παράγει περί τους 3.500-4.000 τόνους.
Οπως είναι γνωστό, μεγάλη μάχη γίνεται και στην αγορά των λεγομένων σκληρών τυριών (κεφαλοτύρι, γραβιέρα, κεφαλογραβιέρα) και γι’ αυτόν τον λόγο η εταιρεία έχει κάνει ιδιαίτερη επένδυση για να μπορέσει να ανταποκριθεί με ισχυρούς όρους στον εντεινόμενο ανταγωνισμό. Από την άλλη πλευρά, η ηπειρωτική τυροκομική βιομηχανία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην εξαγωγική δραστηριότητά της, την οποία «οικοδομεί» με τους δικούς της όρους και χρόνους.
Εξαγωγές σε 21 χώρες


Στόχος της είναι ο διπλασιασμός της εξαγωγικής δραστηριότητάς της την επόμενη πενταετία. Ειδικότερα στην Ηπειρος ΑΕΒΕ, την οποία απέκτησε η οικογένεια Παντελιάδη το 1997, έχουν επενδυθεί ως τώρα περί τα 40 εκατ. ευρώ, μόνο πέρυσι επένδυσε 4,9 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη της ήταν 1,9 εκατ. ευρώ. «Εχουμε καταφέρει να συνδυάσουμε τον παραδοσιακό τρόπο παραγωγής με την τεχνολογική αυτοματοποίηση» σημειώνει ο κ. Παντελιάδης.
Και η εταιρεία κατέχει πλέον το 23% της αγοράς της συσκευασμένης φέτας συνεχίζοντας να αυξάνει τις πωλήσεις της στην εσωτερική αγορά. Στη διάρκεια του 2014 οι πωλήσεις της ανήλθαν στα 34,2 εκατ. ευρώ, ενώ εφέτος οι πωλήσεις της υπολογίζεται ότι θα αυξηθούν κατά 6%-7% και θα διαμορφωθούν περί τα 37 εκατ. ευρώ απασχολώντας 180 εργαζομένους – και, όπως λέει ο κ. Παντελιάδης, «δεν έχουμε κάνει ούτε απολύσεις ούτε μειώσεις αμοιβών στην περίοδο της κρίσης, μόνο προσλήψεις».
Πέρυσι η αξία των εξαγωγών της – εξάγει τα προϊόντα της σε 21 χώρες – ανήλθε στα 4,9 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί στο 16,5% των πωλήσεών της. Και στόχος της είναι την επόμενη πενταετία οι εξαγωγές της να έχουν διπλασιαστεί, να αντιπροσωπεύουν δηλαδή περίπου το 33% των πωλήσεών της. Παράλληλα η διοίκηση της εταιρείας «χτίζει» την εξαγωγική της δραστηριότητα σε μακροπρόθεσμη βάση.
Η περίπτωση της Βρετανίας είναι χαρακτηριστική. Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα αγορά για τα ελληνικά γαλακτοκομικά προϊόντα. Εκεί λοιπόν η Ηπειρος δημιούργησε τη δική της θυγατρική εταιρεία διανομής με τον αντίστοιχο εξοπλισμό, την Ηπειρος UK, έτσι ώστε να εισάγει και να διανέμει μόνη της τα προϊόντα της και φυσικά να εφαρμόζει τη δική της εμπορική πολιτική. Από την άλλη πλευρά, οι αγορές της Αυστραλίας, της Ιταλίας, της Βρετανίας και των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής είναι καλύτερες για τα προϊόντα της ηπειρωτικής τυροκομικής επιχείρησης.
Μια πρότυπη φάρμα


Από την άλλη πλευρά, η διοίκηση της εταιρείας αναβαθμίζει τον ρόλο της στη ζώνη γάλακτος. Προσφάτως έκανε γνωστό ότι πρόκειται να δημιουργήσει πρότυπη φάρμα η οποία θα διαθέτει 2.000 γαλακτοπαραγωγά πρόβατα σε μια περιοχή 80 στρεμμάτων κοντά στο εργοστάσιο της Ηπειρος, στον Αμμότοπο της Αρτας.
Στόχος αυτού του σχεδίου είναι η απόκτηση εξειδικευμένης γνώσης σε σχέση με την παραγωγή αιγοπρόβειου γάλακτος και κυρίως τον προσδιορισμό του ιδανικού σιτηρεσίου των ζώων και την ανάπτυξη βέλτιστων πρακτικών σχετικά με την υγιεινή και την ιατρική τους φροντίδα. Η γαλακτοπαραγωγή της φάρμας δεν θα καλύπτει περισσότερο από το 3% των ετήσιων αναγκών της, ενώ ετησίως η εταιρεία επεξεργάζεται 22.000-25.000 τόνους γάλακτος συνεργαζόμενη με 1.200 κτηνοτρόφους της περιοχής της Ηπείρου.

Leveti
Ελέγχει το 25% της ελληνικής αγοράς κασεριού

Μετά την εξαγορά των εμπορικών σημάτων Leveti στις αρχές του 2015 η Ηπειρος ΑΕΒΕ ελέγχει πλέον το 25% της ελληνικής αγοράς κασεριού. Τα εμπορικά σήματα Leveti παράγονται για λογαριασμό πλέον της Ηπειρος από την τυροκομία Βίγλα ΑΕ.
\Το κασέρι είναι ΠΟΠ προϊόν – παράγεται αποκλειστικά από αιγοπρόβειο γάλα. Ο συνολικός όγκος των πωλήσεων της αγοράς του κασεριού ανέρχεται στους 2.200 τόνους ετησίως. Βέβαια, όπως όλα τα παραδοσιακά τυροκομικά προϊόντα, εφέτος κινείται πτωτικά, στα επίπεδα του 1%-2%.
Οπως επισημαίνει μιλώντας προς «Το Βήμα» ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Παντελής Παντελιάδης, «στόχος μας είναι να αυξηθεί συνολικά η αγορά του κασεριού, να εκπαιδεύσουμε τους νέους καταναλωτές στις γεύσεις των παραδοσιακών τυροκομικών προϊόντων» και προσέθεσε πως «με την απόκτηση των σημάτων η Ηπειρος διαμόρφωσε νέα στάνταρντ ποιότητας, ακόμη πιο αυστηρά, και παρέχει στη Βίγλα για την παραγωγή των προϊόντων Leveti την τεχνική συνεργασία».
Οι πωλήσεις των σημάτων Leveti εφέτος θα διαμορφωθούν περί τα 5 εκατ. ευρώ και το 2016 υπολογίζεται ότι θα πλησιάσουν, συνυπολογιζομένων και των εξαγωγών, στα 8 εκατ. ευρώ. Οι εξαγωγές του 2015 ήταν βέβαια περιορισμένες και σε χώρες όπου υπάρχουν ελληνικές παροικίες.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk