Νέες επενδύσεις και προσλήψεις από την ΑΒ Βασιλόπουλος

To ζοφερό οικονομικό περιβάλλον που επικρατεί στη διάρκεια του 2015 και κυρίως στο δεύτερο εξάμηνο του χρόνου αποτυπώνεται κατ’ αρχάς στους χώρους και ιδιαίτερα στα ταμεία των σουπερμάρκετ.

To ζοφερό οικονομικό περιβάλλον που επικρατεί στη διάρκεια του 2015 και κυρίως στο δεύτερο εξάμηνο του χρόνου αποτυπώνεται κατ’ αρχάς στους χώρους και ιδιαίτερα στα ταμεία των σουπερμάρκετ. Η εξέλιξη των πωλήσεων, που είναι ο πιο ασφαλής δείκτης για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το διαθέσιμο καταναλωτικό εισόδημα, στο σύνολο του κλάδου του λιανεμπορίου είναι απογοητευτική.
Πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι εφέτος ο κλάδος θα συρρικνωθεί κατά 3%-4%. Η μείωση αυτή είναι σημαντική αν ληφθούν υπόψη δύο γεγονότα: πρώτον, η μείωση των τιμών – εν τοις πράγμασι – λόγω των εκατοντάδων καθημερινών προσφορών ανεξαρτήτως των ονομαστικών τιμών των προϊόντων και, δεύτερον, ο αποπληθωρισμός που υπερβαίνει το 1%.
Σκληρός ανταγωνισμός


Ολοι οι παράγοντες της αγοράς συνηγορούν στην εκτίμηση ότι ήδη στο λιανεμπόριο διαμορφώνεται ένα νέο τοπίο και υποστηρίζουν μάλιστα πως θα αρχίσει να εμφανίζεται εντός του 2016. Φυσικά πρόκειται για μια επίπονη διαδικασία με συγκρούσεις και ασπασμούς, διαδικασία που έχει «αρκετό αίμα». Αν μάλιστα ληφθεί υπόψη η πρόβλεψη πως, σύμφωνα με το καλό σενάριο, η ανάκαμψη θα κάνει την εμφάνισή της στην ελληνική οικονομία από τα μέσα του 2016 και μετά, είναι προφανές ότι αυτός ο «αιματηρός» ανταγωνισμός που επικρατεί στην αγορά θα ενισχυθεί την επόμενη περίοδο. Πόσες από τις αλυσίδες, κυρίως μικρού και μεσαίου μεγέθους, θα αντέξουν σε αυτό το περιβάλλον;
Η απάντηση σ’ αυτό θα σκιαγραφήσει και το νέο τοπίο της αγοράς. Ωστόσο το βέβαιον είναι ότι ένας εκ των πρωταγωνιστών του λιανεμπορίου που η παρουσία του παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του ανταγωνισμού και θα έχει έναν από τους σημαντικότερους ρόλους στο νέο περιβάλλον του λιανεμπορίου είναι η ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ. Προφανώς δεν είναι τυχαίο πως εφέτος, τη χρονιά των capital controls, η Βασιλόπουλος ΑΕ, όπως αναφέρει μιλώντας προς «Το Βήμα» ο γενικός διευθυντής της εταιρείας κ. Λεωνίδας Βρεττάκος, επένδυσε περί τα 95 εκατ. ευρώ, πρόσθεσε 27 νέα καταστήματα στο δίκτυό της και αύξησε τον αριθμό των εργαζομένων της κατά 1.147 άτομα.
Σε όλες τις περιοχές


Και παράλληλα σχεδιάζει για το 2016 επενδύσεις ύψους περί τα 100 εκατ. ευρώ. Είναι μία από τις λίγες εταιρείες του λιανεμπορίου που έχουν κέρδη και, όπως σχεδόν όλες οι εταιρείες του κλάδου, τα επανεπενδύει στην αγορά βελτιώνοντας ακόμη περισσότερο τη θέση της. Ο κ. Βρεττάκος σημειώνει πως «όλα τα σημεία της χώρας αποτελούν στρατηγική επιλογή πλέον, αλλά η Κρήτη και η Βόρεια Ελλάδα είναι οι περιοχές όπου δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση και θα δώσουμε ακόμη μεγαλύτερη».
Οπως είναι γνωστό, στην αγορά της Κρήτης «συνωστίζονται» οι περισσότερες μεγάλες αλυσίδες της ελληνικής αγοράς λόγω προφανώς του τουριστικού κύματος και, όπως είναι αναμενόμενο, ο ανταγωνισμός θα είναι «αιματηρός».
Οπως εξηγεί ο γενικός διευθυντής της, «η εταιρεία διαθέτει μια συμπαγή επιχειρηματική στρατηγική και, παρά τις συνεχείς προκλήσεις (αύξηση του ΦΠΑ, capital controls κ.τ.λ.), η ΑΒ συνεχίζει να διευρύνει το δίκτυο των καταστημάτων της προσθέτοντας 27 νέα καταστήματα στο διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2015 και σκοπεύει να συνεχίσει κατ’ αυτόν τον τρόπο και τους επόμενους μήνες, ενώ προχωρήσαμε στην ανακαίνιση και αρκετών άλλων παλαιών καταστημάτων μας, όπως πρόσφατα στο κατάστημα της εθνικής οδού, εμβαδού 3.500 τ.μ.».
Το δίκτυό της ήδη αριθμεί 336 καταστήματα. Ετσι η αύξηση των πωλήσεών της στα συγκρίσιμα καταστήματα λιανικής για το εννιάμηνο του 2015 είναι πάνω από 1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014, ενώ ως το τέλος του χρόνου αναμένεται συνολικά οι πωλήσεις της να φτάσουν περίπου στα 2 δισ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα απασχολεί 12.115 εργαζομένους.
Από την πλευρά του, ο βελγικός μητρικός όμιλος Ντελέζ – η συγχώνευσή του με την oλλανδική Ahold αναμένεται να ολοκληρωθεί ως τον Ιούνιο του 2016 -, όπως επισημαίνει ο κ. Βρεττάκος, «είναι ικανοποιημένος γιατί πηγαίνουμε καλά και, ενώ είμαστε κερδοφόροι και δεν αποσπούμε κεφάλαια από τον μητρικό όμιλο, θα μπορούσε σε διαφορετική περίπτωση να μην εγκρίνει τις επενδύσεις μας, αυτή όμως κάνει ακριβώς το αντίθετο». Μάλιστα, όπως αναφέρει ο ίδιος, «αρκετά από τα στελέχη της εταιρείας «εξάγουν» την τεχνογνωσία τους στο εξωτερικό» και συμπληρώνει πως «η εξέλιξή μας όλα αυτά τα χρόνια βασίζεται στους ανθρώπους μας, οι οποίοι αποτελούν το πιο σημαντικό συστατικό της επιτυχίας μας».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk