Συνέντευξη του Δημήτρη Πάτσιου

Ο Γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, μίλησε στο δημοσιογράφο Βαγγέλη Κιούση και την εκπομπή του ΒΗΜΑ 99,5 «5΄ στο δρόμο»

Συνέντευξη του Δημήτρης Πάτσιου, Γενικού διευθυντή του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, στο δημοσιογράφο Βαγγέλη Κιούση και την εκπομπή του ΒΗΜΑ 99,5 «5΄ στο δρόμο»{{{ audio1 }}}

Ε: Πόσα είναι τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα;

Α: 5.100.000

Ε: Και πόσα από αυτά πληρώνουν κανονικά τέλη κυκλοφορίας;

Α: Τα 3.700.000

Ε: Τα υπόλοιπα που δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας είναι άγνωστα για το Ελληνικό Δημόσιο;

Α: Εκ των υπολοίπων 1.400.000, τα 600.000 έχουν καταθέσει πινακίδες τους άρα νομότυπα δεν πληρώνουν, δεν οφείλουν, όμως περίπου 800.000 ιδιοκτήτες είναι υπερήμεροι.

Ε: Όταν λέμε υπερήμεροι, περισσότερο του ενός έτους; Τι λένε τα στοιχεία σας;

Α: Ο αριθμός είναι περίπου σταθερός στα τελευταία τρία με τέσσερα χρόνια, τώρα αν εναλλάσσονται δεν το γνωρίζουμε, αλλά σαν αριθμός είναι σταθερός. Και είναι σημαντικό ότι είναι σχεδόν το 20%, αυτών που πληρώνουν, δηλαδή θα μπορούσε κανείς να πει ότι αν εισπράττονταν αυτά τα τέλη, από 1,1 δις θα είχαμε 200 εκατομμύρια παραπάνω έσοδα.

Ε: Άρα να τα χρήματα που αναζητούμε ως ισοδύναμο, για άλλα μέτρα που δεν μπορούν ή δεν πρέπει να εφαρμοστούν, από αυτοκίνητα τα οποία βρίσκονται την κυκλοφορία αλλά το ελληνικό Δημόσιο, δεν μπορεί να πάρει από τους οδηγούς τους τα τέλη κυκλοφορίας;

Α: Ακριβώς.

Ε: Συγγνώμη, στο παρελθόν, στο πρόσφατο παρελθόν, αν όφειλα τέλη κυκλοφορίας, το έβρισκα μπροστά μου, στη φορολογική μου δήλωση, ερχόντουσαν ενημερώσεις, δεν μπορούσα να πάρω φορολογική ενημερότητα, σήμερα αυτό δεν συμβαίνει;

Α: Όχι πια, δεν είναι συνδεδεμένο με τη δήλωση, άρα δεν διακόπτεται η ενημερότητα του φορολογουμένου, όμως παραμένει βέβαια σαν οφειλή στο Δημόσιο. Στο παρελθόν δεν ίσχυε αυτό, ήταν συνδεδεμένο και άρα φροντίζαμε όλοι να είμαστε συνεπείς.

Ε: Είναι εντυπωσιακό. Δηλαδή είναι εντυπωσιακό λέω, γιατί μπορεί να οφείλω μία δόση ΕΝΦΙΑ, ύψους 100-150 ευρώ, μιλώ σε δόση, όχι σε συνολικό ποσό ΕΝΦΙΑ και να λαμβάνω μηνύματα από την γενική γραμματεία πληροφοριακών συστημάτων για να τακτοποιήσω την οφειλή μου, αλλά μπορεί να οφείλω 300-500-800 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας και κανείς να μη με θυμάται.

Α: Ακριβώς πρέπει επίσης να πούμε στους ακροατές ότι είναι σημαντικό να καταβάλλονται τα τέλη, διότι διαφορετικά εισπράττονται διπλά, το πρόστιμο ισούται με το ύψος των τελών, άρα πρέπει αν καταβάλλονται.

Ε: Σωστά. Και αθροίζονται κιόλας, αν θέλεις θα καταβάλλεις τέλη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα του ενός έτους, του τρέχοντος έτους.

Α: Ακριβώς, ακριβώς.

Ε: Τώρα έχουμε περίπου 600.000 αυτοκίνητα εκτός κυκλοφορίας, εννοώ οι οδηγοί έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας, υπάρχει ένα ακόμη σενάριο που λεέι ότι θα πρέπει να διευκολύνουμε τους ανθρώπους, για να επιστρέψουν τα αυτοκίνητά τους στους δρόμους αλλά σε ποιά κατάσταση θα επιστρέψουν αυτά τα αυτοκίνητα στους δρόμους, δηλαδή, αν εγώ δεν είχα να καταβάλλω τέλη κυκλοφορίας, τώρα αν τα καταβάλλω, θα πληρώσω για service θα περάσω το αυτοκίνητό μου από ΚΤΕΟ;

Α: Θα πρέπει να συμβούν αυτά, αν ασφαλιστείτε, θα πρέπει να συμβούν και θα πρέπει την όποια ωφέλεια έχετε εσείς να έχουν και οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες άρα μας προβληματίζει πως θα μπορούσε το υπουργείο να κάνει κάτι τέτοιο, θα ήταν ευχής βέβαια έργον, να μείωνε τα τέλη κυκλοφορίας, για όλα το στόλο των αυτοκινήτων, πράγματι θα έβλεπε αυξημένα έσοδα αλλά φοβούμαστε ότι δεν είναι αυτή η περίπτωση.

Ε: Ναι, δεν πρόκειται να συμβεί αυτό. Και φαντάζομαι είστε σύμφωνοι, ως θεσμικό όργανο, με την επιβολή τελών κυκλοφορίας και στα αυτοκίνητα τα οποία μέχρι φέτος δεν πλήρωναν, δηλαδή εκείνα που εκλύουν κάτω από 100γρδιοξειδίου του άνθρακα/χλμ;

Α: Κοιτάξτε, αυτά την τελευταία πενταετία, είναι περίπου 50.000 αυτοκίνητα, δηλαδή το 1,5%, εξ αυτών που πληρώνουν τέλη ετησίως. Θα μπορούσε κανείς να τα φορολογήσει, πρέπει όλως να πούμε ότι στην Ευρώπη, τα νεώτερα αυτοκίνητα, που ρυπαίνουν λίγο, πριμοδοτούνται, ενώ αντίθετα επιβαρύνονται τα πολύ παλαιά αυτοκίνητα. Στην Ελλάδα ήταν ένα καλό μέτρο το οποίο νομίζουμε ότι λειτουργεί. Αν παρά ταύτα, το επιθυμούν μιλάτε για 5εκατ. ετησίως , ένα τέτοιο μέγεθος είναι.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Αφιερώματα
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk