Σε γεύσεις παραδοσιακών προϊόντων επενδύει η «Ηπειρος»

Το 25% της αγοράς κασεριού ελέγχει πλέον η τυροκομική επιχείρηση Ηπειρος ΑΕΒΕ της οικογένειας Παντελιάδη, μετά την απόκτηση των εμπορικών σημάτων Leveti από τον κ. Μιλτιάδη Μαρουλίδη.

Το 25% της αγοράς κασεριού ελέγχει πλέον η τυροκομική επιχείρηση Ηπειρος ΑΕΒΕ της οικογένειας Παντελιάδη, μετά την απόκτηση των εμπορικών σημάτων Leveti από τον κ. Μιλτιάδη Μαρουλίδη. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η Ηπειρος, έχοντας αποκτήσει ισχυρή πρόσβαση σε ένα ακόμη ΠΟΠ προϊόν – έχει ισχυρή παρουσία και στην αγορά τυποποιημένης φέτας -, ισχυροποιεί τη θέση της στην εσωτερική αγορά και διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για να ενισχυθεί το εξαγωγικό της δίκτυο.
Τα εμπορικά σήματα Leveti παράγονται για λογαριασμό πλέον της Ηπειρος από την τυροκομία Βίγλα ΑΕ, η οποία ανήκει στον όμιλο της Vivartia. Αξίζει να σημειωθεί ότι επειδή το κασέρι είναι ΠΟΠ προϊόν – παράγεται αποκλειστικά από αιγοπρόβειο γάλα – μπορεί να παρασκευάζεται μόνο σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας, στη Θεσσαλία, στη Μακεδονία και στους νομούς Λέσβου και Ξάνθης.
Ο συνολικός όγκος των πωλήσεων της αγοράς του κασεριού ανέρχεται στους 2.200 τόνους ετησίως. Βέβαια, όπως όλα τα παραδοσιακά τυροκομικά προϊόντα, εφέτος κινείται πτωτικά, στα επίπεδα του 1% – 2%,με εξαίρεση την αγορά της φέτας που φαίνεται να παραμένει σταθερή. Οπως επισημαίνει μιλώντας προς «Το Βήμα» ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Παντελής Παντελιάδης «στόχος μας είναι να αυξηθεί συνολικά η αγορά του κασεριού, να εκπαιδεύσουμε τους νέους καταναλωτές στις γεύσεις των παραδοσιακών τυροκομικών προϊόντων» και πρόσθεσε πως «με την απόκτηση των σημάτων η Ηπειρος διαμόρφωσε νέα στάνταρ ποιότητας, ακόμη πιο αυστηρά, και παρέχει στη Βίγλα για την παραγωγή των προϊόντων Leveti την τεχνική συνεργασία».
Ανταγωνισμός


Οι πωλήσεις των συγκεκριμένων προϊόντων εφέτος – είναι ο πρώτος χρόνος που ανήκουν στην οικογένεια Παντελιάδη – θα διαμορφωθούν περί τα 5 εκατ. ευρώ, ενώ τον επόμενο χρόνο υπολογίζεται ότι θα πλησιάσουν, συνυπολογιζομένων και των εξαγωγών, στα 8 εκατ. ευρώ.
Οι εξαγωγές εφέτος ήταν περιορισμένες σε λίγες χώρες, στη Γερμανία, στην Αυστραλία και στη Βρετανία, κυρίως όμως όπου υπάρχουν ελληνικές παροικίες.
Ωστόσο μετά τη φέτα, η μεγάλη κατηγορία τυροκομικών προϊόντων είναι τα λεγόμενα κίτρινα τυριά, η ετήσια κατανάλωση των οποίων υπολογίζεται σε 35.000 τόνους – σε αυτήν περιλαμβάνεται και το κασέρι – η οποία από το 2009 ως και το 2013 έχασε περίπου το 17% του όγκου της, πέρυσι όμως κινήθηκε ανοδικά, κατά περίπου 3%, και εφέτος παραμένει ανοδική κατά 1,5% – 2%. Η άνοδος όμως αφορά τον όγκο των πωλήσεων και όχι την αξία τους, η οποία διατηρείται πτωτική, κυρίως λόγω του έντονου ανταγωνισμού που έχει ως συνέπεια την πτώση των τιμών. Οπως επισημαίνουν πηγές της αγοράς, υπάρχει πρόβλημα γενικότερα με τις προσφορές και την πτώση των τιμών στην αγορά των τυροκομικών προϊόντων.
Σημειώνουν χαρακτηριστικά ότι «εξ αυτού του λόγου έχουν κλείσει πολλές μικρού και μεσαίου μεγέθους τυροκομικές επιχειρήσεις» και προβλέπουν πως στη διάρκεια του 2016 το φαινόμενο των προφορών, κατ’ ουσίαν των πωλήσεων κάτω του κόστους παραγωγής του προϊόντος θα περιοριστεί δραστικά, αν δεν εκλείψει κιόλας.
Παράλληλα η Ηπειρος ΑΕΒΕ συνεχίζει να αυξάνει τις πωλήσεις της τόσο στην εσωτερική όσο και στη διεθνή αγορά – εξάγει τα προϊόντα της, κυρίως φέτα, σε 21 χώρες. Οι πωλήσεις της στη διάρκεια του 2014 ανήλθαν στα 34,2 εκατ. ευρώ και τα κέρδη της ανήλθαν στα 1,9 εκατ. ευρώ, εφέτος οι πωλήσεις της υπολογίζεται ότι θα αυξηθούν κατά 6% – 7% και θα διαμορφωθούν περί τα 37 εκατ. ευρώ.
Εμφαση στις εξαγωγές


Η οικογένεια Παντελιάδη συνεχίζει να επενδύει κάθε χρόνο και όχι μόνο την κερδοφορία της. Πέρυσι οι επενδύσεις της ανήλθαν στα 4,9 εκατ. ευρώ. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην προκειμένη περίπτωση έχει το γεγονός ότι δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις εξαγωγές. Στη διάρκεια του 2014 η αξία των εξαγωγών της ανήλθε στα 4,9 εκατ. ευρώ και αντιστοιχεί στο 16,5% των πωλήσεών της και όπως αναφέρει ο κ. Παντελιάδης «στόχος μας είναι στην επόμενη πενταετία οι εξαγωγές μας να έχουν διπλασιαστεί». Παράλληλα η διοίκηση της εταιρείας «χτίζει» την εξαγωγική της δραστηριότητα σε μακροπρόθεσμη βάση.
Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση ότι στην αγορά της Βρετανίας, η οποία γενικότερα είναι μια ενδιαφέρουσα αγορά για τα ελληνικά γαλακτοκομικά προϊόντα, η Ηπειρος δημιούργησε δική της θυγατρική εταιρεία διανομής με τον αντίστοιχο εξοπλισμό – την Ηπειρος UK – προκειμένου να εισάγει και να διανέμει μόνη της τα προϊόντα της έτσι ώστε να εφαρμόζει τη δική της εμπορική πολιτική. Η Αυστραλία, η Ιταλία, η Βρετανία και οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής είναι καλύτερες αγορές για τα προϊόντα της Ηπείρου.
Πρότυπη φάρμα


Εν τω μεταξύ η διοίκηση της εταιρείας αναβαθμίζει τον ρόλο της στη ζώνη γάλακτος. Προσφάτως ανακοίνωσε ότι πρόκειται να δημιουργήσει πρότυπη φάρμα, η οποία θα διαθέτει 2.000 γαλακτοπαραγωγά πρόβατα σε μια περιοχή 80 στρεμμάτων, κοντά στο εργοστάσιο της Ηπειρος, στον Αμμότοπο της Αρτας.
Στόχος αυτού του σχεδίου είναι η απόκτηση εξειδικευμένης γνώσης σε σχέση με την παραγωγή αιγοπρόβειου γάλακτος, και κυρίως στον προσδιορισμό του ιδανικού σιτηρεσίου των ζώων και στην ανάπτυξη βέλτιστων πρακτικών σχετικά με την υγιεινή και την ιατρική τους φροντίδα. Και φυσικά η γνώση να μεταφερθεί στους κτηνοτρόφους της περιοχής. Η γαλακτοπαραγωγή της φάρμας δεν θα καλύπτει περισσότερο από το 3% των ετήσιων αναγκών της.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk