Οταν βλέπω θρίλερ αφοσιωμένο στον τρόμο που δεν φαίνεται (σε αντιπαράθεση με τον τρόμο που όχι μόνο φαίνεται αλλά στάζει διαρκώς και από παντού αίμα, όπως οι εμετικές ταινίες «Σε βλέπω»), η προσοχή μου ελκύεται. Και αυτό ακριβώς συνέβη με το «Σε ακολουθεί» («It follows», ΗΠΑ, 2015) του Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ, ταινία που διόλου τυχαία έχει περάσει από αρκετά φεστιβάλ (Sundance, Εβδομάδα Κριτικής στις Κάννες, Νύχτες Πρεμιέρας) και ποτέ απαρατήρητη.

Από την πρώτη κιόλας σκηνή της, όπου βλέπουμε ένα κορίτσι με νυχτικό να βγαίνει από ένα σπίτι, ένα κανονικό πρωινό, με κόσμο γύρω της αλλά και τον τρόμο ζωγραφισμένο στα μάτια της χωρίς να ξέρουμε τον λόγο, ο Μίτσελ μάς έχει κρατήσει σφιχτά μαζί του. Το γεγονός ότι εδώ ο απόλυτος τρόμος μεταδίδεται με το σεξ κάνει κάπως προφανείς τις αλληγορικές διαστάσεις της ταινίας σχετικά με τους κινδύνους της σεξουαλικότητας στην εφηβεία.
Ωστόσο ο κινηματογραφικός χειρισμός του θέματος είναι που σε κερδίζει την ώρα που η ταινία καταφέρνει να αποφύγει τα χιλιοειπωμένα κλισέ της γραφικής βίας που συνήθως εξορμά για να επικαλύψει τη στέρηση ιδεών. «Εύπεπτη» αφήγηση, αναφορές σε κλασικές ταινίες του είδους («Η νύχτα με τις μάσκες» του Τζον Κάρπεντερ), το «Σε ακολουθεί» αποτελεί μια από τις λίγες πια εκπλήξεις στο σινεμά τρόμου και ενδεχομένως να γίνει σημείο αναφοράς όπως το σουηδικό «Ασε το κακό να μπει». Παίζουν οι Ρεμπέκα Γκριν, Λάουρα Ντ. Σμιθ κ.ά.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΦΛΟΙΣΒΟΣ – ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ – ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ – ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ – ΑΡΚΑΔΙΑ –ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ – ΤΡΙΑΝΟΝ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΦΛΕΡΥ – ΣΙΝΕ ΠΕΡΑΝ — ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ – ΠΑΛΑΣ – ΑΕΛΛΩ – ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ
————————–
Σε σκοτώνω για το… καλό σου!
Ο θάνατος δεν είναι αστεία υπόθεση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι λίγο χιούμορ δεν μπορεί να βρίσκεται κρυμμένο στον θάνατο. Οπως περίπου συμβαίνει στο «Πάρτι του αποχαιρετισμού» («The farewell party», Ισραήλ, 2015) των Ταλ Γκράνιτ και Σαρόν Μαϊμόν, μια «μαύρη» κωμωδία με μπόλικους θανάτους. Γιατί εδώ μια ομάδα γερόντων αναλαμβάνει την «εξολόθρευση» άλλων γερόντων που πολύ απλά δεν έχει νόημα πια να βρίσκονται στη ζωή. Βρίσκονται κατάκοιτοι και υποφέρουν από ανίατες ασθένειες.
Τα μέλη αυτής της όχι και τόσο «άγριας συμμορίας» είναι ένας μηχανικός με έφεση στις εφευρέσεις, ένας κτηνίατρος και ένας αστυνομικός –όλοι πρώην. Στο «κόλπο» και οι γυναίκες τους. Το σθένος για «δουλειά» δεν είναι πάντοτε το ίδιο, οι διαθέσεις συχνά αλλάζουν. Και φυσικά το ερώτημα που προκύπτει είναι τι θα γίνει όταν κάποιος από αυτούς χρειαστεί τη βοήθειά τους.
Το «Πάρτι του αποχαιρετισμού» δεν έχει τη δακρύβρεχτη εικόνα του «Million dollar baby» ούτε την εξωφρενική τρέλα του «Αρσενικό και παλιά δαντέλα». Βρίσκεται κάπου στη μέση, μια ήρεμη ταινία με κάποιες καλές χιουμοριστικές σκηνές (εκείνες με τον αστυνομικό που τους σταματάει διαρκώς για κάποια κλήση για παράδειγμα), όχι όμως ένα σύνολο που μπορεί να σφραγιστεί για πάντα στη μνήμη. Παίζουν οι Ζεέβ Ρεβάτς, Λεβάνα Φίνκελσταϊν κ.ά.
Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: ΡΙΒΙΕΡΑ –ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΛΑΙΣ
————————–
Οι Μόντι Πάιθον επιστρέφουν
Ο γνωστός μύθος του τζίνι και του μαγικού λυχναριού και το διήγημα «The man who could work miracles» του Χ. Τζ. Γουέλς, αλλά και η τρέλα των Μόντι Πάιθον, συνδυάζονται στη συμπαθητική κωμωδία «Ευχήσου κι όλα γίνονται» («Absolutely anything», ΗΠΑ / Αγγλία, 2015) του (πρώην Μόντι Πάιθον) Τέρι Τζόουνς. Εξωγήινοι σκέφτονται πώς να εξαφανίσουν τη Γη, οπότε δίνουν υπερφυσικές ικανότητες στον Σάιμον Πεγκ ώστε να κάνει πραγματικότητα ό,τι του περνά από το μυαλό. Και ναι, αυτό κρύβει κινδύνους, γιατί όταν μετατρέπεις έναν Ινδό σε λουκάνικο, τι θα γίνει αν κάποιος πάει να το φάει; Επεισοδιακής κυρίως δομής κωμωδία, με έξυπνες σκηνές (ροζ στολές σε όλους τους αστυνομικούς του Λονδίνου!) και τον πάντοτε δραστήριο Πεγκ να βγάζει γέλιο κυκλοφορώντας διαρκώς εκτεθειμένος ακριβώς λόγω των ικανοτήτων του που δεν είναι βέβαιος για το πώς θα πρέπει να τις διαχειριστεί. Η ταινία υπήρξε μία από τις τελευταίες δουλειές του Ρόμπιν Γουίλιαμς (δίνει τη φωνή του σε έναν σκύλο), ενώ ευχάριστη είναι και η φωνητική παρουσία των υπόλοιπων Πάιθον, Τζον Κλιζ, Τέρι Γκίλιαμ, Μάικλ Πέιλιν και Ερικ Αϊντλ.
Βαθμολογία: 2 ½
ΑΘΗΝΑ: CINE ΨΥΧΙΚΟ – ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ – ΕΚΡΑΝ – ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΑΠΑΓΟΥ – ΑΝΟΙΞΙΣ ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΑΛΣΟΣ ΝΕΑ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ – ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – CINE ΔΑΦΝΗ – ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑ – ΟΡΦΕΑΣ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΣΕΛΗΝΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL- VILLAGE PENTH – VILLAGE ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: NATAΛΙ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS
————————–
Απαγορευμένος έρωτας, σίγουρη πλήξη
Ο «απαγορευμένος» έρωτας ανάμεσα σε έναν γερμανό αξιωματικό της Βέρμαχτ (Ματίας Σέναρτς) και μια Γαλλίδα (Μισέλ Γουίλιαμς) στο υπό κατοχή Μπισί της Γαλλίας του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου βρίσκεται στην καρδιά του δράματος «Γαλλική σουίτα» («Suite Francaise», Γαλλία) του Σαούλ Ντιμπ.
Το σενάριο είναι βασισμένο στο διάσημο, ομότιλο μπεστ σέλερ της Ιρέν Νεμιρόβσκι που πέθανε στο Αουσβιτς το 1942 και δεν πρόλαβε να δει την έκδοσή του, την οποία ανέλαβε πολλά χρόνια αργότερα η κόρη της Ντενίς Επστίν όταν ανακάλυψε πως οι σημειώσεις της Νεμιρόβσκι είχαν στόχο ένα μυθιστόρημα.
Εδώ που τα λέμε βέβαια, το παρασκήνιο της έκδοσης του μυθιστορήματος (το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη) δείχνει πολύ πιο ενδιαφέρον από το περιεχόμενό του έτσι όπως αποδόθηκε σε αυτή την άτονη, άοσμη και ανιαρή ταινία που σώζεται κάπως από την πάντοτε ηλεκτρική παρουσία της Κριστίν Σκοτ Τόμας.
Βαθμολογία: 1 ½
ΑΘΗΝΑ: ΦΙΛΟΘΕΗ – ΘΗΣΕΙΟΝ – ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ – ΧΛΟΗ – ΕΛΛΗΝΙΣ – ΔΕΞΑΜΕΝΗ – ΑΕΛΛΩ – ΦΙΛΙΠ – ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ – ΛΙΛΑ -ΜΑΡΙΛΕΝΑ –ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ – ΑΙΓΛΗ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΜΑΙΑΜΙ –ΜΑΡΙΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΕΛΛΗΝΙΣ -ΠΥΛΑΙΑ
————————–
Προβάλλεται τέλος σε νέες κόπιες επίσης το ψυχολογικό θρίλερ «Μάρνι» («Marnie», ΗΠΑ, 1964) μια από τις πιο υποτιμημένες αλλά συγχρόνως ενδιαφέρουσες ταινίες του Αλφρεντ Χίτσκοκ με την Τίπι Χέντρεν στον ρόλο της κλεπτομανούς με τα τεράστια προβλήματα ψυχής που την ακολουθούν από την εφηβεία (το γιατί θα το δείτε). Κομψότητα και ψυχανάλυση στο πικ τους! Δίπλα στη Χέντρεν, ο απόλυτος αρσενικός Σον Κόνερι, «φρέσκος» τότε ως Τζέιμς Μποντ, αναζητούσε όμως ανέκαθεν το διαφορετικό για να μην τυποποιηθεί. Και τα κατάφερε. Βαθμολογία: 4
ΑΘΗΝΑ: ABANA – ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ – ΔΕΞΑΜΕΝΗ – ΕΛΛΗΝΙΣ κ.α.
Βαθμολογία: 5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη