Το Solar Impulse 2 πρόλαβε να ολοκληρώσει περίπου το μισό γύρο του κόσμου, τώρα όμως καθηλώνεται λόγω βλάβης στις μπαταρίες.

Η ομάδα του ηλιακού αεροπλάνου δηλώνει πάντως ότι σκοπεύει να συνεχίσει την προσπάθεια, όχι όμως πριν από τον Απρίλιο του 2016.


Επιλέξτε εδώ για να δείτε την εικόνα σε μεγέθυνση

Οι μπαταρίες που επιτρέπουν στο Solar Impulse 2 να πετά στη διάρκεια της νύχτας υπερθερμάνθηκαν την πρώτη μέρα της πτήσης από την Ιαπωνία στη Χαβάη. Οι μπαταρίες λιθίου δεν ήταν προβληματικές, ωστόσο στη διάρκεια της πτήσης παρουσιάστηκαν μη αναμενόμενες διακυμάνσεις της θερμοκρασίας του αέρα.

Ο πιλότος Αντρέ Μπόσμπεργκ προσγειώθηκε τελικά έξω από τη Χονολουλού έπειτα από τη ριψοκίνδυνη πτήση των 118 ωρών, καταρρίπτοντας το ρεκόρ μακρύτερης πτήσης για μονοθέσιο αεροπλάνο.

Ο γύρος του κόσμου

Το φιλόδοξο εγχείρημα ξεκίνησε τον Μάρτιο από το Άμπου Ντάμπι και συνεχίστηκε με ενδιάμεσες στάσεις στο Ομάν, τη Μιανμάρ και την Κίνα. Επρόκειτο να συνεχίσει απευθείας στη Χαβάη, χρειάστηκε όμως να προσγειωθεί στην Ιαπωνία λόγω βλάβης στα φτερά από ισχυρούς ανέμους.

Τα φτερά του Solar Impulse 2, μακρύτερα από τα φτερά ενός Boeing747, είναι καλυμμένα με 17.000 φωτοβολταϊκά στοιχεία που τροφοδoτούν τις μπαταρίες και τέσσερις έλικες.

Παρά το μέγεθός του, το αεροπλάνο ζυγίζει μόλις 2,5 τόνους, όσο ένα ημιφορτηγό.
Newsroom ΔΟΛ