Αύξηση πωλήσεων, κερδών, απασχόλησης, επενδύσεις, αλλά και μείωση του τραπεζικού δανεισμού! Στο σημερινό ζοφερό τοπίο που έχει διαμορφώσει η κρίση στην ελληνική αγορά το θετικό πρόσημο στους προαναφερόμενους δείκτες είναι μάλλον η εξαίρεση και όχι ο κανόνας. Πόσω μάλλον όταν όλα αυτά αφορούν μια βιομηχανική επιχείρηση που παράγει καταναλωτικά προϊόντα, δηλαδή οι πωλήσεις της εξαρτώνται άμεσα από την –ήδη εξουθενωμένη –ζήτηση των καταναλωτών.
Η Ε. Ι. Παπαδόπουλος ΑΕ κλείνει εφέτος 93 χρόνια. Πρόκειται για την παλαιότερη μπισκοτοβιομηχανία της χώρας και φαίνεται ότι η ανθεκτικότητά της είναι εντυπωσιακή.
«Εδώ θα μείνουμε»


Η κυρία Ιωάννα Παπαδοπούλου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, ένας άνθρωπος κατά τεκμήριο χαμηλών τόνων, φέροντας την «κουλτούρα του βιομηχάνου» της παλιάς εποχής, έχει τη φήμη του «σκληρού παίκτη της αγοράς», το βέβαιο ωστόσο είναι ότι κατόρθωσε στην περίοδο της κρίσης να τοποθετήσει την εταιρεία της μεταξύ των κορυφαίων ελληνικών βιομηχανιών τροφίμων.
Στους συνομιλητές της, παρά το γεγονός ότι δεν κρύβει την ανησυχία και τους φόβους για τα όσα διαδραματίζονται στην ελληνική οικονομία, ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες, επιμένει με απόλυτο τρόπο πως «εμείς εδώ γεννηθήκαμε, εδώ αναπτυχθήκαμε, εδώ θα μείνουμε, δεν πρόκειται να μεταφέρουμε την έδρα μας εκτός της Ελλάδας».
Και δοθείσης ευκαιρίας επαναλαμβάνει ότι «συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε τις συλλογικές συμβάσεις όπως ίσχυαν, ενώ από τον Οκτώβριο του 2014 ως και τώρα αυξήθηκε το προσωπικό της εταιρείας κατά 60 εργαζομένους». Σήμερα η Ε. Ι. Παπαδόπουλος ΑΕ απασχολεί 1.250 εργαζομένους, το 2011 απασχολούσε 949 εργαζομένους.
Το 2014 η εταιρεία με τέσσερα εργοστάσια στην κατοχή της είχε πωλήσεις 133,7 εκατ. ευρώ, έναντι 126,4 εκατ. ευρώ το 2013, σημειώνοντας αύξηση κατά 5,7%. Τα κέρδη της μετά από φόρους ανήλθαν σε 8,2 εκατ. ευρώ έναντι 7,8 εκατ. ευρώ το 2013, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 5%.
Μείωση δανεισμού


Ενδεικτικό στοιχείο της ευρωστίας της είναι ίσως το γεγονός ότι στη διάρκεια του 2014 μείωσε τον τραπεζικό δανεισμό της από 40 εκατ. ευρώ σε 25 εκατ. ευρώ. Και επενδύει ταυτόχρονα κάθε χρόνο –τα τελευταία χρόνια –από 7 εκατ. ως 10 εκατ. ευρώ σε νέα προϊόντα, σε νέες τεχνολογίες και στον εκσυγχρονισμό του παραγωγικού εξοπλισμού. Η πρόσφατη επένδυσή της ύψους 7,5 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο των Οινοφύτων για την παραγωγή των προϊόντων με την επωνυμία «Αρχαία Σπορά» (πρόκειται για ψωμί που παράγεται από αλεύρι προερχόμενο από δίκοκκο σιτάρι –είναι η αρχαιότερη ποικιλία σίτου στην ευρύτερη περιοχή) αύξησε κατά 50 τον αριθμό των εργαζομένων. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι το θετικό πρόσημο στις πωλήσεις συνεχίζεται και στους πρώτους μήνες του 2015, παρά το γεγονός ότι η αγορά συρρικνώνεται και πολλές εταιρείες παρουσιάζουν αρνητική εξέλιξη στις πωλήσεις τους. Ετσι στο πρώτο τρίμηνο του 2015 η εταιρεία εμφανίζει αύξηση πωλήσεων κατά περίπου 4% συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Από την άλλη πλευρά η εταιρεία ενίσχυσε τη θέση της σε όλες τις κατηγορίες των προϊόντων στις οποίες δραστηριοποιείται. Στον τομέα της μπισκοτοποιίας το μερίδιο αγοράς παραμένει ηγεμονικό, πέρυσι ανήλθε σε 64% έναντι 62% το 2013. Στον τομέα των αρτοσκευασμάτων η εταιρεία κατέχει τη δεύτερη θέση, σε διάστημα μόλις δύο ετών. Διατηρεί ωστόσο την ηγετική θέση της στην κατηγορία της Premium Φρυγανιάς. Το μερίδιό της στην αγορά φρυγανιάς ανήλθε το 2014 σε 27%, όσο και το 2013. Και στην αγορά των δημητριακών, με τα Digestive Bars το μερίδιό της ανήλθε το 2014 σε 15%, έναντι 14% το 2013. Πέρυσι το συνολικό μερίδιο της εταιρείας στην οργανωμένη αγορά λιανεμπορίου αυξήθηκε κατά 4% ενώ στη «μικρή λιανική» αγορά αυξήθηκε κατά 7%.
Σε 40 χώρες


Η κρίση στην ελληνική οικονομία τα τελευταία έξι χρόνια ανάγκασε πολλές εταιρείες να στραφούν στις ξένες αγορές. Ως το 2010 οι εξαγωγές της ήταν περιορισμένες. Η Ε. Ι. Παπαδόπουλος ΑΕ την τελευταία πενταετία έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη της εξαγωγικής δραστηριότητάς της. Από 7 εκατ. ευρώ που ήταν οι εξαγωγές της το 2011, εφέτος θα υπερβούν τα 25 εκατ. ευρώ (υπολογίζεται ότι θα ανέλθουν στο 18% των συνολικών της πωλήσεων). Η εταιρεία αναπτύσσει τις εξαγωγές της με κύριο στόχο την επώνυμη διείσδυση των προϊόντων της στα τοπικά οργανωμένα δίκτυα λιανικής πώλησης, με έμφαση στις ευρωπαϊκές χώρες και στις αγορές της Μέσης Ανατολής. Εξάγει τα προϊόντα της σε περισσότερες από 40 χώρες και στόχος της είναι στην επόμενη διετία, ως το τέλος του 2017, οι εξαγωγές της να τριπλασιαστούν!

Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας
1 εκατ. ευρώ σε τρεις καινοτόμες ιδέες

Η εκμετάλλευση της πράσινης ενέργειας, η τεχνολογία για την υποβοήθηση της μετακίνησης ατόμων με προβλήματα όρασης, καθώς και το εξειδικευμένο διαδικτυακό delicatessen είναι οι εμπορικές εφαρμογές των τριών καινοτόμων προτάσεων που βραβεύτηκαν κατά την εφετινή διοργάνωση του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας. Οι νικητές θα λάβουν άμεσα συνολική χρηματοδότηση ύψους 1.000.000 ευρώ, συμβουλευτική καθοδήγηση (mentoring), καθώς και ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών επιχειρηματικής υποστήριξης.
Κατά την εφετινή διοργάνωση σημειώθηκε ρεκόρ συμμετοχών, καθώς υποβλήθηκαν περισσότερα από 730 επιχειρηματικά σχέδια. Οι εφετινοί νικητές του Βραβείου είναι οι εξής:
  • Heliix –Μια πρωτοποριακή τεχνολογία μετατροπής της θερμικής ενέργειας σε ηλεκτρική, πάνω στην οποία βασίζεται το πρώτο προϊόν της εταιρείας, η συσκευή Phaethon™. Η καινοτόμος αυτή συσκευή μπορεί να προσαρμοστεί σε οποιονδήποτε τύπο ηλιακού θερμοσίφωνα, δημιουργώντας ένα σύστημα ηλιακής συμπαραγωγής ηλεκτρισμού – ζεστού νερού χρήσης, που προσφέρει μείωση ως και 30% στο ετήσιο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας των νοικοκυριών. Αιτούντες είναι οι κ.κ. Νίκος Αράπκουλες και Παναγιώτης Παπαδιαμάντης.
  • Smart Guide – Μια φορητή ηλεκτρονική συσκευή πλοήγησης για άτομα με προβλήματα όρασης, η οποία ανιχνεύει και ειδοποιεί για εμπόδια στον χώρο. Το καινοτόμο αυτό προϊόν θα παραχθεί από εργαζομένους με μειωμένη όραση στις εγκαταστάσεις του Φάρου Τυφλών Ελλάδος. Το εγχείρημα φιλοδοξεί να επιφέρει κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο εστιάζοντας στο ξεχωριστό ανθρώπινο δυναμικό, την προσιτή τιμή διάθεσης και τις ισχυρές εξαγωγικές προοπτικές. Αιτούντες είναι οι κ.κ. Καρκούλιας Γιώργος και Θράβαλος Νίκος.
  • Yoleni’s – Ενα ηλεκτρονικό delicatessen το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα στον ευρωπαίο και αμερικανό καταναλωτή να προμηθευτεί αυθεντικά προϊόντα από κάθε γωνιά της Ελλάδας. Η ιστοσελίδα www.yolenis.com προσφέρει περισσότερα από 1.200 προϊόντα από 110 καταξιωμένους παραγωγούς της Ελλάδας. Η ιστοσελίδα περιλαμβάνει μια μεγάλη ποικιλία από τρόφιμα και ποτά, καθώς και πλούσιες πληροφορίες για την κάθε περιοχή, τοπικές συνταγές και τρόπους σερβιρίσματος. Αιτούντες είναι οι κ.κ. Νικόλαος Πίπας, Γιάννης Γεωργιάδης και Πέτρος Αγαζάνης.
Το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας θεσμοθετήθηκε το 2012.Ο όμιλοςLibra Groupτης οικογένειας Λογοθέτη έχει δεσμευθεί για χρηματοδότησηάνω των7 εκατ. ευρώ προς τoν θεσμό, που θα βοηθήσειτουςεπιχειρηματίες στην Ελλάδα να επενδύσουν στον τόπο τους και να ωθήσουν την οικονομική ανάπτυξή του.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ