Μια πρωτότυπη ιδέα που αφορά τα κοκτέιλ συνέλαβε μια ομάδα νέων ανθρώπων, με αποτέλεσμα να δημιουργήσουν την εταιρεία DrinkWorks, η οποία μέσα στην κρίση της Ελλάδας κερδίζει νέους πελάτες και σχεδιάζει να αναπτυχθεί στο εξωτερικό. Η εταιρεία προωθεί πακέτα με όλα τα απαραίτητα για να φτιάξει κάποιος κοκτέιλ και απευθύνεται σε ιδιώτες, εταιρείες, ακόμη και ξενοδοχεία, ενώ ιδρύθηκε το 2009 από τους κ.κ. Απόστολο Γεωργόπουλο και Ορέστη Αργυρόπουλο.
Η ιδέα γεννήθηκε την άνοιξη του 2009, σε ένα πάρτι, όπως ανέφερε ένας από τους ιδρυτές, ο κ. Απόστολος Γεωργόπουλος, «όπου έγινε η διαπίστωση ότι δεν υπάρχει κάποια υπηρεσία η οποία να σε εφοδιάζει με τα απαραίτητα υλικά και αξεσουάρ για να φτιάξεις εύκολα τα κοκτέιλ για τους καλεσμένους σου, χωρίς να δαπανήσεις μια περιουσία. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι θα έπρεπε να σχεδιάσουμε ένα «κιτ» που θα περιέχει όλα τα απαραίτητα ποτά, υλικά, αξεσουάρ, τη συνταγή, ακόμη και τον πάγο, και αυτό το «κιτ» θα έπρεπε να αποστέλλεται με ένα τηλεφώνημα σε ολόκληρο το Λεκανοπέδιο και μέσα σε 90 λεπτά (για τις περιπτώσεις των μη προσχεδιασμένων πάρτι)».
Για τους επόμενους πέντε μήνες, συνεχίζει ο ίδιος, «προβήκαμε στη σχετική έρευνα αγοράς και στη σύνταξη του επιχειρηματικού σχεδίου.

Τα προϊόντα βγήκαν για πρώτη φορά στην αγορά τον Δεκέμβριο του 2009, διότι χρειαστήκαμε αρκετό χρόνο για τον σχεδιασμό και την παραγωγή τους, καθώς πρόκειται για ένα εντελώς πρωτότυπο κόνσεπτ σε παγκόσμιο επίπεδο και δεν είχαμε κάποιο παράδειγμα να ακολουθήσουμε».
Εν μέσω κρίσης


Το στάδιο της εισαγωγής της DrinkWorks στην αγορά διήρκεσε περίπου δύο χρόνια, ενώ η οικονομική κρίση επιμήκυνε την όλη διαδικασία, γιατί αφενός πολλές εταιρείες μείωσαν τις δαπάνες τους για εταιρικά δώρα και αφετέρου μειώθηκε δραστικά το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών για αγαθά πολυτελείας. Οπότε, προσθέτει ο ίδιος, «αποφασίσαμε ότι έπρεπε να αντέξει η επιχείρησή μας με κάθε τρόπο ώσπου να βγει η οικονομία από τη βαθιά ύφεση, ώστε να δούμε πώς ανταποκρίνεται το καταναλωτικό κοινό στα προϊόντα μας σε όσο το δυνατόν πιο κανονικές οικονομικές συνθήκες. Πλέον διανύουμε τη φάση της ανάπτυξης με συνεχώς αυξανόμενο πελατολόγιο και επιταχυνόμενους ρυθμούς πωλήσεων. Σε αυτό συμβάλλει το υψηλό word of mouth, λόγω της πρωτοτυπίας των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών».
Κατά την έναρξη της εταιρείας, η DrinkWorks χρηματοδοτήθηκε από τον ΟΑΕΔ και οι στρατηγικές συνεργασίες που έχει συνάψει περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την Bacardi Hellas και την Concepts Ltd από την πλευρά των προμηθευτών και τις plus4u και houseofwine όσον αφορά τα σημεία διάθεσης ορισμένων προϊόντων.
Ο σχεδιασμός των συσκευασιών και το customization τους για τους εταιρικούς πελάτες γίνονται στην έδρα της DrinkWorks στην Αθήνα και το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής των συσκευασιώνγίνεται στον εκάστοτε συνεργάτη (από μικρές κυτιοποιίες ως εργοστάσια, ανάλογα με τον τύπο της συσκευασίας), ενώ ένα σημαντικό πλέον μέρος της παραγωγής γίνεται inhouse, στις εγκαταστάσεις της εταιρείας.
Σήμερα οι εταιρικοί πελάτες της εταιρείας εκτιμώνται γύρω στους 150, ενώ οι πελάτες λιανικής πάνω από 6.000. Στη σημερινή μετοχική σύνθεση της εταιρείας, εκτός από τους δύο προαναφερθέντες ιδρυτές, έχoυν προσχωρήσει οι κυρίες Νάντια Κανέλη και Αθηνά Καρατζογιάννη.
Cocktail kit για ξενοδοχεία


Οσον αφορά τα αναπτυξιακά σχέδια της εταιρείας, η DrinkWorks βρίσκεται ήδη στο στάδιο της παραγωγής των cocktail kits που απευθύνονται αποκλειστικά σε ξενοδοχειακές μονάδες και το επόμενο βήμα είναι η διάθεσή τους πρώτα στην ελληνική αγορά και στη συνέχεια στο εξωτερικό. Σύμφωνα με τον κ. Απόστολο Γεωργόπουλο, «ύστερα από το τελευταίο ταξίδι στην Αμερική, θεωρούμε ότι το Σαν Φραντσίσκο, το Λος Αντζελες και η Νέα Υόρκη είναι ιδανικές πόλεις για να εφαρμόσουμε το μοντέλο της DrinkWorks, στην καθεμία βέβαια με τις απαραίτητες τροποποιήσεις. Το Λονδίνο είναι επόμενο στη λίστα, ενώ οι ασιατικές αγορές, αν και είναι αρκετά υποσχόμενες, χρειάζονται εκτεταμένη μελέτη ακόμη».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ