Με τη νεότερη γκάμα αυτοκινήτων στην ιστορία της, μοντέλα υψηλών επιδόσεων και την πιθανή προοπτική επιστροφής της Infiniti ολοκληρώνεται το πρώτο τρίμηνο του 2015 για τη Nissan στην Ελλάδα. Ο κ. Τάκης Θεοχαράκης ανέλυσε αποκλειστικά στο «Βήμα» τις προτεραιότητες που έχουν τεθεί για την ενίσχυση της θέσης της σε Ελλάδα και Ευρώπη.
Ποιο μήνυμα έδωσε η παρουσία της Nissan στην έκθεση της Γενεύης;


«Οτι η καινοτομία κυριαρχεί σε όλες τις φάσεις εξέλιξης και κατασκευής των μοντέλων της. Το πρωτότυπο SWAY με το ρηξικέλευθο design αποτελεί τη διερεύνηση της Nissan στην κατηγορία των μικρών hatchback και αναμένουμε ότι σύντομα θα μπει στην παραγωγή. Ταυτόχρονα η Infiniti, το πολυτελές σκέλος της εταιρείας, κάνει την πρώτη απόπειρα στις μικρότερες κατηγορίες με το QX30, ένα μεσαίου μεγέθους crossover με κινητήρα diesel 1,6 λίτρων. Το ίδιο μοτέρ θα αξιοποιηθεί και στο νέο τετράθυρο Q30».
Θα αποτελούσαν αυτά τα δύο την αφορμή για την επιστροφή της Infiniti στην ελληνική αγορά;
«Εξετάζουμε σοβαρά αυτό το ενδεχόμενο συνυπολογίζοντας τις συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας και στην αγορά. Οι χαμηλότερου κυβισμού κινητήρες μάς δίνουν πλέον ένα ισχυρό πλεονέκτημα, ενώ σε επίπεδο υποδομής οι υφιστάμενοι πελάτες Infiniti εξυπηρετούνται κανονικά από εμάς στους τομείς της συντήρησης και της παροχής ανταλλακτικών».
Ποιες είναι οι προσδοκίες σας για την αγορά αυτοκινήτου το 2015;
«Μια αύξηση της τάξεως του 20%-25% θα ήταν απόλυτα εφικτή υπό κανονικές συνθήκες. Το 2014 σημειώθηκαν περίπου 71.200 πωλήσεις, άρα θεωρούμε ότι το 2015 ο αριθμός αυτός θα μπορούσε να φτάσει τις 85.000 μονάδες.
Σε ανάλογες πληθυσμιακά αγορές με την ελληνική, καταγράφονται 400.000-500.000 πωλήσεις ετησίως. Ασφαλώς δεν μπορούμε να φτάσουμε εκεί, αλλά σταδιακά θα προσεγγίσουμε τις 100.000 μονάδες.
Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι βρισκόμαστε σε μια αγορά πολύ «κουρασμένη» από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης. Οποιος το 2008 κατείχε ένα αυτοκίνητο πενταετίας, σήμερα το βλέπει να διανύει τον δωδέκατο χρόνο του.
Τα αυτοκίνητα αυτά ζητούν πλέον ακριβότερες επισκευές και αυτό δημιουργεί ένα κίνητρο για την αντικατάστασή τους με καινούργια, συνήθως μικρότερης κατηγορίας αλλά με περισσότερα πλεονεκτήματα. Είναι κατά τεκμήριο πετρελαιοκίνητα, έχουν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, εκπομπές CO2 100-140 γραμμ./χλμ., φθηνότερα ασφάλιστρα, ενώ κάποια δεν επιβαρύνονται καν με τέλη κυκλοφορίας.
Αλλωστε η αγορά ενός νέου αυτοκινήτου δεν είναι απαγορευτική με τις τιμές που υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα, η οποία στις βασικές κατηγορίες ενδιαφέροντος των καταναλωτών έχει χαμηλότερες τιμές σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη».

Πώς εντάσσεται η σημερινή γκάμα της Nissan σε αυτή την πραγματικότητα;
«Ξεκινήσαμε το 2015 με πολύ στέρεες βάσεις από την προηγούμενη χρονιά και μια σειρά μοντέλων που είναι νεότερα από ποτέ. Το παλαιότερο από αυτά δεν έχει συμπληρώσει καν διετία. Δίπλα στα Micra και Note προστέθηκε πρόσφατα το ολοκαίνουργιο Pulsar, με το οποίο η φίρμα επιστρέφει στη μικρομεσαία κατηγορία. Δίπλα τους βρίσκονται τα SUV/Crossover της φίρμας, το αισθητικά ανανεωμένο Juke με τους νέους κινητήρες, το καινούργιο Qashqai και το μεγαλύτερο X-Trail. Υπάρχουν επίσης οι εκδόσεις επιδόσεων Nismo, το 370 και βέβαια το GT-R».
Θα υπάρξουν και νέες αφίξεις αυτή τη χρονιά;
«Εχουμε ήδη στην Ελλάδα το Juke Nismo RS, ενώ σταδιακά θα λανσάρουμε το Qashqai με μοτέρ 1,6 λίτρων, 160 ίππων, το X-Trail με νέο βενζινοκινητήρα, το Pulsar 1.6 Turbo με 190 ίππους και το Pulsar Nismo, ενώ στο τέλος του χρόνου θα υποδεχθούμε το νέο Navara με κινητήρες Euro 6. Στο σύνολό τους όλα τα μοντέλα και οι εκδόσεις επιδόσεων αντικατοπτρίζουν την αλλαγή του προφίλ της Nissan σε μια εταιρεία που έχει κάνει άλματα στους τομείς του design και των εφαρμοσμένων τεχνολογιών. Δείτε, για παράδειγμα, τα συστήματα ασφαλείας που τοποθετεί σε μοντέλα κατηγοριών που δεν υπήρχαν πριν. Το σύνθημα «Καινοτομία που συναρπάζει» χαρακτηρίζει την εικόνα της και διαφοροποιεί εντελώς την προσέγγισή της στον κόσμο».
Αυτή η νέα προσέγγιση επέβαλε και τη χορηγία της Nissan στο Champions League;
«Το UEFA Champions League αποτελεί κεντρικό κανάλι επικοινωνίας για τη Nissan ως brand. Μέσω αυτού απευθύνεται ασφαλώς στο ανδρικό κοινό και ενισχύει την αναγνωρισιμότητά της στην Ευρώπη. Ο στόχος είναι σαφής: ο συγκεκριμένος θεσμός ενισχύει την προσπάθεια της Nissan να γίνει το 2016 η πρώτη ιαπωνική / ασιατική φίρμα στην Ευρώπη, δηλαδή πρακτικά να ξεπεράσει την Toyota. Προσωπικά θεωρώ ότι αυτό είναι εφικτό χάρη στα αυτοκίνητα που κατασκευάζει και στον τρόπο προβολής τους».
Αυτό εξυπηρετεί και η ψηφιακή παρουσία της εταιρείας;
«Αυτονόητα, όταν η ψηφιακή τεχνολογία κυριαρχεί στα αυτοκίνητά μας, θα κυριαρχεί και στην προβολή τους. Οι καμπάνιες της Nissan στην Ελλάδα έχουν αποσπάσει σημαντικές διακρίσεις. Κίνητρο για εμάς αποτελεί η τεχνολογική πρωτοπορία της Nissan σε διάφορους τομείς, όπως για παράδειγμα στα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, στα οποία επενδύει σε συνεργασία και με τη NASA».
Σας προβληματίζει η προοπτική αποδοχής αυτής της τεχνολογίας από τους οδηγούς στο μέλλον;
«Φαντάζεστε έναν κόσμο χωρίς calculator; Και όμως υπήρξε. Η αποδοχή αυτής της τεχνολογίας θα έρθει φυσιολογικά. Τα παιδιά που σήμερα χρησιμοποιούν το mobile Internet όταν αποκτήσουν αυτοκίνητο θα θεωρούν αυτή την τεχνολογία αυτονόητη. Παράμετροι αυτής της φιλοσοφίας αυτοκίνησης είναι το αυτόματο φρενάρισμα, τα συστήματα προειδοποίησης και αποτροπής συγκρούσεων, όλα όσα κάνουν σήμερα τη ζωή στα αυτοκίνητά μας ασφαλέστερη».


ΑΓΟΡΑ
Τα ρεκόρ της Nissan στην Ελλάδα και η στρατηγική της

Τι σηματοδοτούν οι 600.000 πωλήσεις μοντέλων Nissan που συμπληρώσατε στις αρχές της χρονιάς;

«Το βάθος και τη διάρκεια της παρουσίας μας ως Nissan – Νικ. Ι. Θεοχαράκης. Αισθανόμαστε υπερήφανοι διότι είμαστε η πρώτη αντιπροσωπεία της Nissan στην Ευρώπη, από το 1961. Ο αριθμός αυτός καταδεικνύει τη μακροχρόνια σχέση της φίρμας με το ελληνικό κοινό. Σε αυτά τα 600.000 αυτοκίνητα εντάσσονται και τα περίπου 170.000 που κατασκευάστηκαν από Ελληνες στο εργοστάσιο του Βόλου».
Τα μεγέθη του 2014 σας ικανοποιούν;
«Ναι! Η αύξηση των πωλήσεών μας έφτασε το 71%, το μερίδιο αγοράς άγγιξε το 8,3% και το Qashqai πρώτευσε στο C-Segment με 2.085 πωλήσεις. Συνεχίζουμε με την ίδια προσήλωση στους στόχους μας, προωθώντας τη δημιουργία ενός μικρότερου αλλά αποτελεσματικότερου δικτύου αντιπροσώπων. Ταυτόχρονα ενισχύουμε την οργάνωση και τις υποδομές μας, εφαρμόζοντας τις σωστές διαδικασίες. Μέσα από αυτές έρχονται τα αποτελέσματα».
Αυτή είναι η προτεραιότητα;
«Συνηθίζουμε να λέμε ότι δεν πουλάμε αυτοκίνητα αλλά οικοδομούμε σχέσεις με τους πελάτες μας. Η πώληση ενός αυτοκινήτου είναι η αρχή ενός μακροχρόνιου δεσμού ανάμεσα στον ιδιοκτήτη, το αυτοκίνητο και σε μας.
Στρατηγικά δίνουμε μεγάλη σημασία στο After Sales, και το αποδεικνύουμε στην πράξη θεωρώντας ότι ένα αυτοκίνητο πρέπει να σου δίνει την ευχαρίστηση της οδήγησης, να ικανοποιεί τις ανάγκες σου και ταυτόχρονα να μη σε προβληματίζει».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ