Κάθε χρόνο εκλογές…

Κανονικά στην Ελλάδα θα πρέπει να γίνονται κάθε χρόνο εκλογές. Να αλλάξουμε το Σύνταγμα που προβλέπει προσφυγή στις κάλπες κάθε τέσσερα χρόνια.

Κάθε χρόνο εκλογές… | tovima.gr
Κανονικά στην Ελλάδα θα πρέπει να γίνονται κάθε χρόνο εκλογές. Να αλλάξουμε το Σύνταγμα που προβλέπει προσφυγή στις κάλπες κάθε τέσσερα χρόνια.
Και τούτο γιατί όταν γίνονται εκλογές η χώρα γεμίζει λεφτά. Λίγο πριν από τον Σεπτέμβριο του 2009, όταν το ΠαΣοΚ του Γιώργου Παπανδρέου θριάμβευσε, ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος είχε προειδοποιήσει για έλλειμμα 12%, αλλά αυτό δεν εμπόδισε τη νέα κυβέρνηση με τη νωπή εντολή του λαού να ψηφίσει έναν προϋπολογισμό χωρίς μέτρα, αλλά με παροχές.
Τώρα ζούμε πάλι το ίδιο σκηνικό. Τα δημοσιονομικά βρίσκονται στο όριο – κυβερνητικά στελέχη λένε ότι τον Μάρτιο ίσως δυσκολευτούμε να δώσουμε συντάξεις -, αλλά οι νέοι υπουργοί ανακοίνωσαν παροχές που φθάνουν τα 5 δισ. ευρώ.
Ακόμη και το κόστος για το δωρεάν ρεύμα σε 300.000 νοικοκυριά – θετικό μέτρο για τους συμπολίτες μας που τα βγάζουν δύσκολα – θα περάσει στον προϋπολογισμό και όχι στη ΔΕΗ που αυτή την περίοδο βλέπει τα λειτουργικά της έξοδα να μειώνονται σημαντικά λόγω της πτώσης της τιμής του πετρελαίου.
Οι οικονομολόγοι σκίζουν τα πτυχία τους. Σε μια χώρα που φλερτάρει με τη χρεοκοπία και που μέλημα της οποιασδήποτε κυβέρνησης θα έπρεπε να είναι το πώς θα μαζέψει λεφτά (καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, ιδιωτικοποιήσεις, συμμάζεμα του δημοσίου τομέα κ.ά.), η νέα κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεσμεύεται ότι θα μοιράσει άμεσα 5 δισ. ευρώ.
Ταυτόχρονα μπλοκάρει δύο σημαντικές παραχωρήσεις δημόσιας περιουσίας που θα έφερναν αθροιστικά πάνω από 10 δισ. ευρώ στην Ελλάδα και θα δημιουργούσαν χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Ο νέος υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γιώργος Σταθάκης ανακοίνωσε πως σταματάει η παραχώρηση για 40 χρόνια 14 περιφερειακών αεροδρομίων στους Γερμανούς της Fraport. Το Δημόσιο δηλαδή αρνείται να λάβει άμεσα το εφάπαξ τίμημα των 1,23 δισ. ευρώ, εγγυημένο ετήσιο μίσθωμα, αλλά και τις επενδύσεις ύψους 1,4 δισ. ευρώ που θα έκαναν οι Γερμανοί για να μετατρέψουν τα σημερινά αεροδρόμια, με τις στέγες από ελενίτ, σε μοντέρνα ευρωπαϊκά αεροδρόμια.
Επίσης, δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως αλλά θεωρείται σίγουρο πως θα σταματήσει και η αξιοποίηση του Ελληνικού.
Αρνούμαστε 915 εκατ. ευρώ τίμημα – αυτό είναι το λιγότερο -, επενδύσεις 7 δισ. ευρώ για την αξιοποίηση της έκτασης και τη δημιουργία 30.000 θέσεων εργασίας σε μια χώρα στην οποία το ποσοστό ανεργίας των νέων φτάνει το 60%.
Είναι τραγικό να σταματάνε τέτοιες επενδύσεις τη στιγμή που το κράτος δεν έχει τους πόρους για να κάνει το ίδιο τα έργα και τις αξιοποιήσεις. Δεν δικαιούται καμία κυβέρνηση να στερεί από την οικονομία φρέσκα κεφάλαια από το εξωτερικό και θέσεις εργασίας από την κοινωνία, επειδή μόνο και μόνο στο τέλος της ημέρας από αυτά τα projects ένας ιδιώτης – που πήρε το ρίσκο να επενδύσει σε μια χρεοκοπημένη χώρα – ίσως βγάλει (πολλά) λεφτά.
ΥΓ.: Από τα κυβερνητικά μέτρα, ξεχωρίζει ένα που είναι ρεαλιστικό και αν εφαρμοστεί θα δώσει ανάσα στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς. Πρόκειται για την εξαγγελία Σταθάκη για έναν δημόσιο ενδιάμεσο φορέα διαχείρισης των «κόκκινων» δανείων που θα ελέγχει αν οι τράπεζες εφαρμόζουν τη συμφωνία των ρυθμίσεων και που προβλέπει ότι η δόση των νοικοκυριών για ληξιπρόθεσμα δάνεια δεν θα ξεπερνά το 1/3 του μηνιαίου οικογενειακού εισοδήματος.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk