Ελληνικά καλλυντικά σε όλον τον κόσμο

Στις αγορές του εξωτερικού έχουν επεκταθεί οι ελληνικές εταιρείες φυτικών καλλυντικών καθώς υπάρχει μια στροφή των καταναλωτών σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής

Στις αγορές του εξωτερικού έχουν επεκταθεί οι ελληνικές εταιρείες φυτικών καλλυντικών καθώς υπάρχει μια στροφή των καταναλωτών σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν ρυθμούς ανάπτυξης της τάξεως του 20% κάθε χρόνο. Η κρίση των τελευταίων ετών στην Ελλάδα αύξησε την ανάγκη των ελλήνων επιχειρηματιών φυτικών καλλυντικών για περαιτέρω επέκταση στο εξωτερικό έτσι ώστε να αντισταθμίσουν τις απώλειες του εγχώριου τζίρου και να αναπτυχθούν σε μεγαλύτερες αγορές που αποφέρουν περισσότερα κέρδη και συνέργειες. Ο κλάδος των φυτικών καλλυντικών αναπτύσσεται ταχύτερα σε σχέση με τα συμβατικά καλλυντικά παγκοσμίως, όπως και στην Ελλάδα. Στη χώρα μας το μέγεθος της αγοράς φυτικών καλλυντικών προσωπικής περιποίησης που πωλούνται μόνο στα φαρμακεία αγγίζει τα 60 εκατ. ευρώ, ενώ παρουσιάζει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 15%-20%. Πάντως, η κρίση στην Ελλάδα έχει επηρεάσει και αυτά τα καλλυντικά, γι’ αυτό και οι εταιρείες προχωρούν σε προσφορές, ενώ δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην εξωστρέφεια. Μάλιστα οι ελληνικές εταιρείες φυτικών καλλυντικών, όπως Κορρές, Fresh Line και Apivita, καταφέρνουν να επιβιώνουν στον παγκόσμιο χάρτη των επιχειρήσεων και των καλλυντικών και να φιγουράρουν δίπλα σε κολοσσούς-φίρμες σε μεγάλα εμπορικά κέντρα, από τη Νέα Υόρκη ως το Χονγκ Κονγκ και το Σίδνεϊ.

Προϊόντα Κορρές σε 30 χώρες


Αύξηση του μεριδίου αγοράς, θετικές ταμειακές ροές και ενδυνάμωση της παρουσίας του στις αγορές προτεραιότητας του εξωτερικού παρουσιάζει ο όμιλος καλλυντικών Κορρές. Μάλιστα η ελληνική εταιρεία καλλυντικών αναδείχθηκε Νο 1 εταιρεία στο κανάλι του φαρμακείου το 2013 καθώς η εγχώρια αγορά συνεχίζει να αποτελεί κεντρικό στοιχείο της στρατηγικής της εταιρείας, με ένα δίκτυο άνω των 6.500 φαρμακείων, ενώ παράλληλα στόχος της εταιρείας είναι οι εξαγωγές να ξεπεράσουν το 50% την επόμενη τριετία.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου κ. Δημήτρη Βιδάκη, «η επέκτασή του στο εξωτερικό ξεκίνησε πριν από την κρίση καθώς ο όμιλος ήθελε να αναπτυχθεί όχι μόνο στη μικρή αγορά της Ελλάδας αλλά σε όλον τον παγκόσμιο χάρτη, αλλά σήμερα αυτό είναι αναγκαιότητα έτσι ώστε να καλύψει τα κενά της ελληνικής κρίσης». Αναφέρεται ότι το πρώτο προϊόν Κορρέ ήταν μια καραμέλα για τον λαιμό με μέλι και γλυκάνισο, εμπνευσμένη από το θερμαντικό ρακόμελο που έφτιαχνε ο παππούς Γιώργος Κορρές στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Νάξο, ενώ σήμερα η εταιρεία Κορρές διαθέτει περισσότερα από 400 φυσικά και/ή πιστοποιημένα βιολογικά προϊόντα τα οποία ταξιδεύουν τα ελληνικά βότανα σε 30 χώρες διεθνώς, με παρουσία σε περισσότερα από 11.000 σημεία πώλησης.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο η Γερμανία, η Γαλλία, η Αγγλία, η Ισπανία, η Ρωσία και οι σκανδιναβικές χώρες βρίσκονται στο επίκεντρο. Ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε αγοράς, συνεχίζει ο κ. Βιδάκης, «επιδιώκεται ενίσχυση της παρουσίας της μάρκας με νέα προϊόντα, με την εντατική υποστήριξη ή και ανάπτυξη του δικτύου διανομής. Εκτός Ευρώπης, η Αμερική παραμένει η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για την Κορρές ακολουθώντας την Ελλάδα. Στόχος της Κορρές στη Β. Αμερική, μέσω της θυγατρικής εταιρείας που ίδρυσε πρόσφατα για Β. Αμερική και Καναδά, είναι η διατήρηση της ανοδικής πορείας που καταγράφει η μάρκα». Παράλληλα σημαντικές είναι οι προοπτικές ανάπτυξης που θα προκύψουν για την Κορρές στη Λατινική Αμερική, στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας με την Avon. Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, η Λατινική Αμερική θα αποτελέσει την πιο σημαντική νέα αγορά για το 2015 για τον όμιλο αποφέροντας άμεσα οφέλη.
Για το 2015 ο όμιλος θα συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό την παρουσίαση νέων προϊόντων και την υποστήριξη των στρατηγικών κατηγοριών αποσκοπώντας σε υγιή τροχιά ανάπτυξης μεριδίου. Η επένδυση στον τομέα έρευνας και ανάπτυξης παραμένει σταθερή και ανεπηρέαστη από τις συνθήκες της αγοράς, καθώς η έρευνα είναι θεμελιώδης για την ανάπτυξη της εταιρείας οδηγώντας σε καινοτομικά προϊόντα.
Η Ασία ο στόχος της Fresh Line


Με παρουσία στο εξωτερικό σε 16 χώρες και με περισσότερα από 250 σημεία πώλησης παγκοσμίως και 45 στην Ελλάδα, η ελληνική εταιρεία φυσικών καλλυντικών Fresh Line ξεπερνά την κρίση με επενδύσεις.
Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία δραστηριοποιείται στις ακόλουθες αγορές του εξωτερικού: Ρωσία, Χονγκ Κονγκ, Μακάο, Κίνα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ταϊβάν, Γερμανία, Τουρκία, Καζακστάν, Βουλγαρία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Γεωργία, Κύπρος, Αρμενία, Αλβανία, Ουκρανία. Η Fresh Line αριθμεί συνολικά 100 εργαζομένους που διασφαλίζουν, ο καθένας από τον δικό του τομέα δραστηριοποίησης, τη συνεχή πρόοδο της εταιρείας. Οι πωλήσεις της εταιρείας σημείωσαν αύξηση 12% το 2014, 16% στο εξωτερικό και 8% στις εγχώριες πωλήσεις.
Σύμφωνα με όσα επισημαίνει η κυρία Ναταλί Βαγιωνή, διευθύνουσα σύμβουλος της Fresh Line, «τα τελευταία χρόνια η εταιρεία εφαρμόζει μια στρατηγική επέκτασης των δραστηριοτήτων της τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο, με αποτέλεσμα να αυξάνονται συνεχώς οι παραγωγικές απαιτήσεις της».
Η Fresh Line προχώρησε σε στρατηγικής σημασίας συνεργασίες, με πιο πρόσφατο επίτευγμα την επέκταση των δραστηριοτήτων της στις αγορές της Ασίας με συμβόλαια αποκλειστικής διανομής. Η εκκίνηση έγινε το 2010 από την αγορά του Χονγκ Κονγκ, στη συνέχεια υπεγράφη συμφωνία για επέκταση στην ηπειρωτική Κίνα και πιο πρόσφατα για την Ταϊβάν. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Fresh Line έχει στραφεί στις αγορές της Ασίας λόγω των σημαντικών προσδοκώμενων ποσοστών ανάπτυξης των χωρών αυτών μέσα στα επόμενα χρόνια και πως βάσει των σχετικών συμβολαίων την επόμενη πενταετία η εταιρεία αναμένεται ότι θα έχει παρουσία στην Ασία με περισσότερα από 500 καταστήματα και σημεία πώλησης.
Το 2015 η Fresh Line θα επικεντρωθεί στην επέκταση των δραστηριοτήτων της στην Ασία και στην Αμερική, ενώ παράλληλα εξετάζεται η περαιτέρω ανάπτυξή της στη Μέση Ανατολή, καθώς και σε μεγάλες αγορές της Δυτικής Ευρώπης όπως η Αγγλία και η Γερμανία.
Παγκόσμια δύναμη η Apivita


Η Apivita αποτελεί ακόμη μία ελληνική εταιρεία φυτικών καλλυντικών που έχει στραφεί στο εξωτερικό έτσι ώστε να αναπτυχθεί. Η ασχολία του με τα μελίσσια αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τον έλληνα φαρμακοποιό κ. Νίκο Κουτσιανά, η ιστορία του οποίου ξεκινά από ένα μικρό χωριό έξω από τη Λαμία, ενώ σήμερα αυτός και τα στελέχη του ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο για να κλείνουν συμφωνίες με κορυφαία εμπορικά καταστήματα και με επιτυχημένους ξένους επιχειρηματίες και να ελέγχουν την πορεία των εξαγωγών τους. Το 1979 ο κ. Κουτσιανάς ίδρυσε μαζί με τη γυναίκα του κυρία Νίκη Κουτσιανά την εταιρεία φυσικών καλλυντικών Apivita, το όνομα της οποίας αντανακλά και το σύνολο της φιλοσοφίας της καθώς σημαίνει η ζωή της μέλισσας. Σήμερα η Apivita είναι η 13η εταιρεία στην παγκόσμια αγορά φυτικών καλλυντικών και έχει απλώσει τα φτερά της σε όλες τις ηπείρους. Η εταιρεία δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις αγορές της Ασίας, ενώ, σύμφωνα με στελέχη της, το πρώτο τετράμηνο του 2014 η εταιρεία σημείωσε αύξηση πωλήσεων 60% σε σχέση με πέρυσι στις αγορές της Ασίας.
Παράλληλα η εταιρεία δίνει έμφαση στο νέο εγχείρημά της στο Κολωνάκι. Πρόκειται για ένα πενταώροφο κτίριο που δημιούργησε η εταιρεία φυτικών καλλυντικών στη Σόλωνος, που φιλοξενεί κατάστημα με φυτικά καλλυντικά, κομμωτήριο, σπα, βιβλιοθήκη και καφετέρια με φυτικά προϊόντα Apivita. Οπως έχει αναφέρει η κυρία Νίκη Κουτσιανά, πρόεδρος της εταιρείας, «θέλαμε να δείξουμε ολοκληρωμένα τη φιλοσοφία της εταιρείας μας, γι’ αυτό και αποκτήσαμε αυτόν τον νέο χώρο. Ενδεχομένως πριν από την κρίση να μην μπορούσαμε να μισθώσουμε ένα τόσο μεγάλο κτίριο στην καρδιά του Κολωνακίου για να εκπληρώσουμε το όνειρό μας».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk