«Κληρονομιά» στην επόμενη κυβέρνηση θα είναι το θέμα του Ταμείου Αρωγής του Λιμενικού Σώματος (Τ.Α.Λ.Σ.) παρά την πρόταση σχετικά με τη ρήτρα του αξιόμαχου στην οποία αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, με σχετική επιστολή του στον υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Ιωάννη Βρούτση.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση ο κ. Βαρβιτσιώτης, στην επιστολή του, καταθέτει συγκεκριμένη πρόταση, η οποία εκπονήθηκε για τους σκοπούς εφαρμογής του νέου θεσμικού πλαισίου του Νόμου 4281/ 2014 και συνιστά απόρροια ειδικής αναλογιστικής μελέτης.
Η μελέτη, όπως αναφέρει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, καταδεικνύει με τον πλέον εμπεριστατωμένο τρόπο την υγιή και βιώσιμη οικονομική κατάσταση του Τ.Α.Λ.Σ., «το οποίο στην 60χρονη λειτουργία του ουδέποτε επιβάρυνε τον κρατικό προϋπολογισμό ή τρίτους».
Επίσης, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, ο υπουργός Ναυτιλίας τονίζει ότι «η πρόταση συνδέεται άμεσα με τη γενικότερη εύρυθμη λειτουργία ενός εκ των πλέον ευαίσθητων φορέων της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης, όπως του Λιμενικού Σώματος –Ελληνικής Ακτοφυλακής, το οποίο η Πολιτεία έχει εμπιστευθεί για την ασφάλεια στη θάλασσα και τα θαλάσσια σύνορα της χώρας και την υποστήριξη της ελληνικής εμπορικής μας ναυτιλίας».

Υπενθυμίζεται πως το θέμα του ΤΑΛΣ είχε βρεθεί στο επίκεντρο το περασμένο καλοκαίρι καθώς συμπεριλαμβάνονταν στο άρθρο 220 του Νόμου 4281/2014 σύμφωνα με το οποίο δίνονταν δυο δυνατότητες.
Η μια είναι το Ταμείο να μείνει ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου υπό τη προϋπόθεση της ύπαρξης ρήτρας βιωσιμότητας και υπουργικής απόφασης με ένα μαθηματικό τύπο που να προσδιορίζει την απόδοση του εφάπαξ βοηθήματος. Η άλλη δυνατότητα είναι να γίνει επαγγελματικό ταμείο υποχρεωτικής ασφάλισης ( Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου ).Στη συνέχεια ανατέθηκε από το ΤΑΛΣ σε εταιρεία η εκπόνηση αναλογιστικών μελετών για το θέμα και στη συνέχεια κατατέθηκαν προτάσεις.
Παράλληλα οι συνδικαλιστικοί φορείς – που ζητούν την άμεση απόσυρση του συγκεκριμένου άρθρου – έπρεπε έως 31/12/2014 να καταθέσουν τις απόψεις τους ωστόσο επειδή έως τα μέσα Δεκεμβρίου δεν είχαν τα στοιχεία που χρειάζονταν από τα υπουργεία Εργασίας και Ναυτιλίας ζήτησαν παράταση εφαρμογής των αλλαγών για έξι μήνες αλλά τελικά τους δόθηκε δίμηνη προθεσμία.
Όπως σημειώνουν συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των λιμενικών και οι δυο προτάσεις χαρακτηρίζονται ως προβληματικές και οδηγούν στη ραγδαία μείωση του εφάπαξ που εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει το 40% του σημερινού ύψους. Λένε ακόμη ότι ενώ έχουν στα χέρια τους την πρόταση του υπουργείου Ναυτιλίας δεν έχει βγει ο μαθηματικός τύπος από το υπουργείο Εργασίας οπότε και πάλι δεν μπορούν να καταλήξουν σε μια πρόταση επί του θέματος ενώ σημειώνουν πως υπάρχει ενδεχόμενο η Εθνική Αναλογιστική Αρχή να μην εγκρίνει τη ρήτρα του υπουργείου Ναυτιλίας και να ζητηθεί η πρόταση μιας άλλης.