Συνταγές επιτυχίας από βρετανούς μάνατζερ

Ημέρες απολογισμών της χρονιάς που πέρασε αλλά και πλάνων και προγραμματισμών για αυτή που ξεκινά, και ο ρεπόρτερ του BBC Μπιλ Σμέιλ

Ημέρες απολογισμών της χρονιάς που πέρασε αλλά και πλάνων και προγραμματισμών για αυτή που ξεκινά, και ο ρεπόρτερ του BBC Μπιλ Σμέιλ σκέφτηκε να ζητήσει από βρετανούς επιχειρηματίες να του αποκαλύψουν συνταγές επιτυχίας και μυστικά οικονομικής και ψυχολογικής στήριξης που θα τους βοηθήσουν αν όχι για να ευημερήσουν, τουλάχιστον για να επιβιώσουν το 2015, μια χρονιά που σίγουρα δεν θα είναι στρωμένη με ρόδα. Πρόκειται για μυστικά δοκιμασμένα από τον καθένα προσωπικά, που όμως έχουν γενικότερη εφαρμογή και ως εκ τούτου αποκτούν ενδιαφέρον για όσους ήδη «τρέχουν» ή σχεδιάζουν να στήσουν μια επιχείρηση.
Στο ψυχολογικό κομμάτι της δουλειάς δίνει έμφαση στους εξοντωτικά ανταγωνιστικούς καιρούς που ζούμε ο Τζέιμς Ουάτ, συνιδρυτής της σκωτσέζικης ζυθοποιίας Brewdog. «Δουλεύεις σαν τρελός, με δαιμονικούς ρυθμούς, ώρες αμέτρητες. Δεν είναι ζωή αυτή. Πρέπει να εξασφαλίσεις χρόνο και για τον εαυτό σου. Το να διοικείς την επιχείρησή σου δεν πρέπει να σου φαίνεται σαν δουλειά. Πρέπει να αισθάνεσαι ότι κάνεις το χόμπι σου. Μόνο έτσι θα μπορέσεις να τα βγάλεις πέρα στα δύσκολα» τονίζει. Ο Ουάτ θεωρεί επίσης σημαντικό για έναν επιχειρηματία να απασχολεί ενδιαφέρουσες προσωπικότητες στην επιχείρησή του και επίσης να μη φοβάται να παίρνει ρίσκα. Διότι «το μεγαλύτερο ρίσκο που μπορεί να πάρει κανείς είναι να σταματήσει να παίρνει ρίσκα».
Σεμνά και ταπεινά


«Ποτέ να μην ξοδεύεις περισσότερα από όσα βγάζεις και να προσκαλείς φίλους για να δουλέψουν μαζί σου στην επιχείρηση με φειδώ και έπειτα από μεγάλη σκέψη» είναι οι συμβουλές του συνιδρυτή της αλυσίδας παγωμένου γιαουρτιού Snog Ρομπ Μπέινς. Ο βρετανός επιχειρηματίες εξηγεί ότι πολλοί γνωστοί του ξοδεύουν τα λεφτά τους σε φανταχτερά αυτοκίνητα, σε γεύματα εργασίας σε πεντάστερα εστιατόρια, σε ταξιδάκια αναψυχής σε πανάκριβους προορισμούς. «Τους έχω δει όμως όταν έρχεται η ώρα να πληρώσουν τους προμηθευτές τους ή τον ΦΠΑ να αντιλαμβάνονται ότι έχουν προβλήματα ρευστότητας και να τρέχουν απελπισμένα στις τράπεζες» τονίζει.
Η Δανάη Ρίντζελμαν, υπεύθυνη χρηματοδότησης (crowdfunding) της ιστοσελίδας Indiegogo, θυμίζει την περίφημη ρήση του Μαχάτμα Γκάντι «γίνε ο ίδιος η αλλαγή που θέλεις να δεις στον κόσμο». Η βρετανίδα μάνατζερ πιστεύει ότι οι πράξεις έχουν πολύ μεγαλύτερη σημασία για τους άλλους από όσο τα λόγια. «Ο κόσμος ακολουθεί αυτό που βλέπει, όχι αυτό που ακούει» λέει χαρακτηριστικά. Αλλά και ο Πολ Λίντλι της Ella’s Kitchen συμφωνεί μαζί της. Και υπογραμμίζει τον ρόλο που διαδραματίζουν οι συνεργάτες εντός αλλά και εκτός επιχείρησης στην προσπάθεια κάποιου να αποκτήσουν μεγαλύτερη επιρροή οι πράξεις του.
Συνεργάτες που εμπνέουν


«Η διοικητική ομάδα της Ella’s δίνει έμπνευση και είναι πρωταρχική για την επιτυχία μας. Αλλά θεωρώ ότι είμαι πολύ τυχερός για μια μεγάλη προσωπική σχέση φιλίας που δημιούργησα με τον Νιλ Γκρίμερ, συνιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Plum Organics, μιας από τις βασικές ανταγωνίστριες εταιρείες της Ella’s στις ΗΠΑ» σημειώνει. Και εξηγεί ότι η φιλία του με τον ανταγωνιστή του χτίστηκε πάνω στο κοινό όραμά τους να συμβάλουν για να γίνει η διατροφή των βρεφών και των νηπίων υγιέστερη και θρεπτικότερη.
Για τη σημασία των συνεργατών μιλά και ο Ανγκους Θέργουελ, ιδρυτής της Hotel Chocolat: «Ο τρόπος με τον οποίο σε αντιμετωπίζουν οι πελάτες σου είναι το μόνο που μετρά. Σε μια εταιρεία όμως, δεν είσαι μόνος. Εχεις συνεργάτες. Και είναι από το δικό τους έργο που σε χαρακτηρίζουν οι πελάτες σου, θετικά ή αρνητικά. Για το μόνο που μετάνιωσα μέχρι τώρα στην επιχειρηματική μου καριέρα είναι επειδή κράτησα κοντά μου λάθος ανθρώπους για πολύ χρόνο».
Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο


Στην ικανοποίηση των πελατών εστιάζει την προσοχή του και ο ιδρυτής της επενδυτικής εταιρείας Nutmeg Νικ Χάνγκερφορντ. «Σε κάθε δουλειά πρέπει να αντιμετωπίζουμε πρώτα τα βασικά. Πολλές φορές κάνουμε περίπλοκες σκέψεις αντί να αναρωτηθούμε τι γυρεύουν οι πελάτες μας από εμάς. Αυτό πρέπει να μας απασχολεί πρωταρχικά: πώς θα κάνουμε τη ζωή τους πιο εύκολη, πώς θα αυξήσουμε τις αποδόσεις των κεφαλαίων που μας εμπιστεύονται» τονίζει. Ο Χάνγκερφορντ αναφέρεται επίσης στο μέγα θέμα της επιλογής των συνεργατών και συστήνει στους συναδέλφους του επιχειρηματίες να μην τσιγκουνεύονται να διπλασιάζουν και να τριπλασιάζουν τον μισθό των δοκιμασμένα καλών συνεργατών τους. «Οι αυξήσεις σ’ αυτούς που το αξίζουν ισοδυναμούν με επένδυση στο μέλλον» τονίζει.

«ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΖΟΓΟΣ»
Αλλο οι μπίζνες, άλλο οι κεφαλαιακές επενδύσεις

«Αν ονειρεύεσαι να στήσεις μια επιχείρηση, τόλμησέ το. Δεν γνώρισα ποτέ κάποιον άνθρωπο που ξεκίνησε να δημιουργεί ό,τι ονειρεύτηκε και στη συνέχεια να το μετάνιωσε, ανεξάρτητα αν το εγχείρημά του πέτυχε ή απέτυχε. Αντίθετα, γνώρισα πολλούς που στο τέλος της ζωής τους μετάνιωσαν που δεν πήραν το ρίσκο να ακολουθήσουν το όνειρό τους»
τονίζει ο Σάιμον Γούντραφ, ιδρυτής του ομίλου εστιατορίων Yo! Sushi.
Προϋπόθεση, βεβαίως, για να ακολουθήσει κανείς το όνειρό του είναι να το έχει ήδη… δει! Να έχει κατασταλάξει δηλαδή στο τι θέλει να κάνει στη ζωή του. «Αξίζει να αφιερωθεί κανείς σ’ αυτό που είναι καλός. Κι ας είναι πρόθυμος να αποτύχει! Μόνο αν μπει κανείς στη γραμμή εκκίνησης, μόνο αν αποφασίσεις να τρέξεις μπορείς να κερδίσεις μια κούρσα» σημειώνει ο Σάιμον Γούντραφ.
Η συμβουλή

Φυσικά, αν έχει ανακαλύψει κανείς το «δικό» του όνειρο κι αν πάρει το ρίσκο να το ακολουθήσει, δεν είναι δυνατόν να το προδώσει. Ο Τσαρλς Ρολς, πρόεδρος της εταιρείας μη αλκοολούχων ποτών Fever Tree, αφορίζει τη μόδα των startups που στήνονται για να πουληθούν με την πρώτη ευκαιρία. «Η συμβουλή μου απευθύνεται σε κάθε άνθρωπο που καταφέρνει να δημιουργήσει μια επιτυχημένη μικρή επιχείρηση και σκέφτεται να την πουλήσει. Εκείνο που έχω να του πω είναι να συνεχίσει να πιστεύει σ’ αυτήν» τονίζει χαρακτηριστικά.
Ο Τσαρλς Ρολς συνιστά σε όσους ονειρεύονται μια νεοφυή επιχείρηση να πάψουν να συγχέουν τις μπίζνες με τις κεφαλαιακές επενδύσεις. «Καταλαβαίνω αυτούς που κυνηγούν τον εύκολο πλουτισμό. Αλλά ο κόσμος των επιχειρήσεων δεν είναι τζόγος. Γι’ αυτούς που θέλουν να απλώς να επενδύσουν τα λεφτά τους υπάρχουν τα χρηματιστήρια. Και οι επιχειρηματίες θέλουν να πετύχουν οικονομικά, όμως αυτοί δεν εγκαταλείπουν με την πρώτη ευκαιρία το δημιούργημά τους» εξηγεί. Μιλά βέβαια για τις μικρές εταιρείες, με έντονη ακόμη τη σφραγίδα του ιδρυτή τους. Οι απρόσωπες μεγάλες εισηγμένες επιχειρήσεις συχνά εμφανίζουν υψηλότερα κέρδη από τις αποδόσεις κεφαλαίων (από τον τζόγο δηλαδή) παρά από τον κύκλο των εργασιών τους.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk