Βαθμολογία: 5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη

«Samba» (Γαλλία, 2014) των Ερίκ Τολεντανό και Ολιβιέ Νακάς με τους Ομάρ Σι, Σαρλότ Γκενσμπούρ, Ταχάρ Ραχίμ
Τρία χρόνια μετά την παγκόσμια επιτυχία των «Αθίκτων», οι σκηνοθέτες Ερίκ Τολεντανό και Ολιβιέ Νακάς επιστρέφουν με κάτι διαφορετικό, που επίσης ακροβατεί ανάμεσα στο δράμα και στο χιούμορ, αν και στο «Samba» το γέλιο εκ των πραγμάτων βρίσκεται σε ελάσσονα κλίμακα. Ο υψηλόσωμος Ομάρ Σι, ο μαύρος βοηθός του πάμπλουτου παράλυτου στους «Αθικτους», υποδύεται τον σενεγαλέζο λαθρομετανάστη ο οποίος ταλαιπωρείται στους δρόμους του Παρισιού άλλοτε επειδή δεν μπορεί να βρει δουλειά και άλλοτε επειδή ζει με τον φόβο μήπως τον συλλάβει η αστυνομία. Ο Σάμπα, όπως είναι το όνομά του, έχει συλληφθεί αρκετές φορές και έχει μπορέσει να βγει, πάντοτε με εκκρεμότητες. Η γνωριμία του με την Αλίς (Σαρλότ Γκενσμπούρ), ένα «καμένο» πρώην στέλεχος εταιρείας που βρίσκεται σε αναρρωτική άδεια προσφέροντας τις υπηρεσίες της εθελοντικά σε έναν οργανισμό προστασίας των μεταναστών, θα ανάψει ένα φως στο σκοτάδι του. Η Αλίς έχει μια σχετική πείρα με τους… εκτροχιασμένους σαν εκείνον.
Η ταινία θέλει να προβάλει την αισιόδοξη, παραμυθένια πλευρά της, αλλά τα δυνατά σημεία της δεν παύουν να είναι τα δραματικά, όταν αντιλαμβάνεσαι το ουσιαστικό αδιέξοδο του απάτριδος ο οποίος αγωνίζεται να σταθεί στα πόδια του βαλλόμενος από παντού. Η αύρα δροσιάς της ταινίας είναι η παρουσία του Ταχάρ Ραχίμ στον ρόλο του αλγερινού λαθρομετανάστη που προσπαθεί να «κερδίσει» πόντους παριστάνοντας τον Βραζιλιάνο, αφού οι Βραζιλιάνοι δεν έχουν ποτέ πρόβλημα.
Βαθμολογία: 3
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: ODEON ΟΠΕΡΑ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΤΗΣΙΩΝ – ΝΙΡΒΑΝΑ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΦΟΙΒΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – ΑΤΛΑΝΤΙΣ ΔΑΦΝΗ – ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ – ΖΕΑ ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ -STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

«Εκρηξη» (2014, Ελλάδα/ Γερμανία/ Ολλανδία) του Σύλλα Τζουμέρκα, με τους Αγγελική Παπούλια, Βασίλη Δογάνη, Θέμιδα Μπαζάκα κ.α.
Με μεγάλη όρεξη περίμενα τη δεύτερη ταινία του Σύλλα Τζουμέρκα μετά τη γροθιά στο στομάχι της «Χώρας προέλευσης». Ο 36χρονος δημιουργός εξακολουθεί να είναι μία από τις πιο δυναμικές σκηνοθετικές «πένες» του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου, παρότι η «Εκρηξη», η πορεία μιας γυναίκας προς αυτό που δηλώνει ο τίτλος, έχει κάποιες αδυναμίες. Ο Τζουμέρκας ενδιαφέρεται και πάλι να αφουγκραστεί το αδιέξοδο μιας ολόκληρης κοινωνίας προσωποποιώντας το σε μια γυναίκα, την Μαρία (Αγγελική Παπούλια) που ενώ είχε όλες τις προδιαγραφές για μια αξιοζήλευτη ζωή, τελικά λυγίζει από τις απανωτές αναποδιές που καταλήγουν σε γερά χαστούκια. Με μια μητέρα που ενώ έχει ισχυρή προσωπικότητα έχει υπάρξει ανεύθυνη και είναι εγκλωβισμένη σε αναπηρικό καροτσάκι (Θέμις Μπαζάκα), με έναν πατέρα άβουλο σε σημείο θλίψης (Γιώργος Μπινιάρης), με μια αδελφή προβληματική (Μαρία Φιλίνη), με έναν γαμπρό χρυσαυγίτη (Μάκης Παπαδημητρίου), με έναν σύζυγο ναυτικό (Βασίλης Δογάνης), με δύο μικρά παιδιά και με χιλιάδες οικονομικά προβλήματα στο κεφάλι της, θα ήταν παράξενο αν αυτή η γυναίκα τελικά δεν λύγιζε. Η ταινία είναι βουτηγμένη μέσα στην υστερία και στη νεύρωση (οι ήρωες φωνάζουν ακόμη και στις μικρές στιγμές ευτυχίας τους), η κάμερα τρέμει, θαρρείς από τα νεύρα της. Ωστόσο κάπου νιώθεις ότι όλα αυτά κατά κάποιον τρόπο γίνονται απλώς για να γίνουν, ότι οι βάσεις του σεναρίου δεν είναι από μπετόν αλλά από πλαστικό, οπότε λυγίζουν καταλήγοντας σε ένα αδούλευτο φινάλε, λες και ο Τζουμέρκας και η σεναριογράφος του Γιούλα Μπούνταλη, ακριβώς όπως η Μαρία, έφτασαν σε ένα σημείο όπου πραγματικά δεν ήξεραν τι να κάνουν.
Βαθμολογία: 2 ½
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: ΕΛΛΗ -ΔΑΝΑΟΣ – ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:ΟΛΥΜΠΙΟΝ

«Αφεντικά για σκότωμα 2» («Horrible bosses 2», ΗΠΑ, 2014) του Σον Αντερς με τους Τζέισον Σουντέικις, Τζέισον Μπέιτμαν, Τσάρλι Ντέι, Τζένιφερ Ανιστον, Κέβιν Σπέισι
Η επιτυχία της ταινίας «Αφεντικά για σκότωμα», στην οποία ο Τζέισον Σουντέικις, ο Τζέισον Μπέιτμαν και ο Τσάρλι Ντέι υποδύθηκαν τρία καταπιεσμένα από τα αφεντικά τους ανθρωπάκια που αποφασίζουν να σηκώσουν ανάστημα, οπότε χάνεται η… μπάλα, στάθηκε η αφορμή για μια εξίσου διασκεδαστική συνέχεια. Το ότι το τρίο απελευθερώθηκε από τα αφεντικά του δεν σημαίνει πως η ζωή του έγινε ξαφνικά ρόδινη. Τουναντίον, ως ελεύθεροι επαγγελματίες ξαναπέφτουν θύματα απάτης (του Κρίστοφ Βαλτς και του μοχθηρού γιου του, Κρις Πάιν) και σαν να μην έφτανε αυτό αναγκάζονται να στραφούν για βοήθεια σε ένα από τα πρώην αφεντικά, τον μοχθηρό ως το κόκαλο Κέβιν Σπέισι που βρίσκεται στη φυλακή!
Οι απανωτές γκάφες αυτού του σύγχρονου Τρίο Στούτζες έχουν μπόλικο γέλιο, ενώ και αυτή τη φορά η παράσταση συχνά ανήκει στην Τζένιφερ Ανιστον, η οποία επαναλαμβάνει τον ρόλο της σεξομανούς οδοντιάτρου που συλλέγει πέη (στο μυαλό της) και μιλάει τόσο βρώμικα που μπορεί να κάνει πορνοστάρ να κοκκινίσει!
Βαθμολογία: 2 ½
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ODEON KOSMOPOLIS MAΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – ΑΕΛΛΩ –ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔA – NANA –ΤΡΙΑ AΣΤΕΡΙΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΣΙΝΕΑΚ – ΧΟΛΑΡΓΟΣ – ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ Ν.ΣΜΥΡΝΗ –
ΒΑΡΚΙΖΑ – ΑΝΟΙΞΗ ΧΑΙΔΑΡΙ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE COSMOS – VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

«Electra» (2014, Ελλάδα) του Πέτρου Σεβαστίκογλου με τις Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Σοφία Κόκκαλη
Γυρισμένη σε ένα διάστημα περίπου δύο ετών στη Σενεγάλη και στην Ελλάδα, η «Electra» είναι το αποτέλεσμα μιας προσωπικής έκφρασης που χαρακτηρίζεται από πλήρη δημιουργική ελευθερία, από την οποία η αφηγηματική ροή και δομή απουσιάζουν δίνοντας τον πρώτο λόγο στον πειραματισμό με την εικόνα και τον ήχο (γι’ αυτό άλλωστε η ταινία περιέχει διαλόγους σε πολλές γλώσσες που δεν υποτιτλίζονται, γιατί αποτελούν μέρος της ηχητικής και μουσικής υπόκρουσης). Ο Πέτρος Σεβαστίκογλου που δούλεψε και ως οπερατέρ άφησε τους ηθοποιούς του, την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και τη Σοφία Κόκκαλη, να αυτοσχεδιάσουν, παρότι στοιχειωδώς πίσω από την ιστορία βρίσκεται κρυμμένη η «Ηλέκτρα» του Ευριπίδη. Η ταινία είναι ένα παράξενο παζλ ανασύνθεσης ταυτότητας μέσα από θραύσματα μνήμης και χρόνου. Το καθετί εδώ μοιάζει επηρεασμένο από τη μέθοδο των κινηματογραφιστών της κάμερας-στιλό, όπου η ελευθερία απενοχοποιεί τον δημιουργό δίνοντάς του τη δυνατότητα να ξεχάσει όρους όπως «σύμβαση» και «παραγωγή» και να αποτυπώσει στην οθόνη μόνο αυτό που βρίσκεται μέσα στην ψυχή του. Η «Electra» ξαφνιάζει και συγχρόνως εντυπωσιάζει.
Βαθμολογία: 3
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΑΠΟ ΔΕΥΤΕΡΑ )

«Θαύματα» («Le meraviglie», Ιταλία, 2014) της Αλίτσε Ρόρβαχερ με την ίδια και τους Σαμ Λούγουικ, Μόνικα Μπελούτσι
Το «σύνθημα» στα «Θαύματα» της ηθοποιού και σκηνοθέτριας Αλίτσε Ρόρβαχερ είναι «επιστροφή στη φύση». Η Ρόρβαχερ, η οποία επίσης πρωταγωνιστεί, τοποθέτησε την ιστορία της στον τόπο καταγωγής της, κάπου ανάμεσα στο Λάτσιο και στην Τοσκάνη, εκεί όπου ο νευρικός αλλά συγχρόνως στοργικός πάτερ φαμίλιας μιας πολυμελούς οικογένειας (Σαμ Λούγουικ) έχει αποφασίσει να ζήσει, απομακρυσμένος πλήρως από καθετί που σχετίζεται με την αστική κοινωνία. Πόσο εφικτό όμως είναι κάτι τέτοιο, όταν οι πειρασμοί κεντρίζουν την περιέργεια των παιδιών; Με ύφος που συχνά αγγίζει το ντοκιμαντέρ και με τους ήρωες που θυμίζουν χίπις σε παλαιού τύπου κοινόβιο και μιλούν στην τοπική διάλεκτο Βιτέρμπο, η ταινία προκαλεί την περιέργεια, αν και πάσχει κάπως από πλευράς ρυθμού. Κέρδισε πάντως το μεγάλο βραβείο της κριτικής επιτροπής στο εφετινό Φεστιβάλ των Καννών.
Βαθμολογία: 2 ½
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: ΑΒΑΝΑ – ΓΑΛΑΞΙΑΣ – ΙΝΤΕΑΛ – ΚΗΦΙΣΙΑ –GAZARTE – ΙΛΙΟΝ – ΣΠΟΡΤΙΓΚ

«Πρόμαχος» (Αγγλία/ ΗΠΑ/ Ελλάδα, 2014) των Τζον και Κόρτι Βούρχη, με τους Παντελή Κοντογιάννη, Τζιαν Κάρλο Τζιανίνι, Γιώργο Χωραφά, Γιώργος Βογιατζή, Κασσάνδρα Βογιατζή, Μάικλ Μπάιρν
Εκ πρώτης όψεως ο «Πρόμαχος» που αρχίζει και τελειώνει στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, αποτελεί μια σοβαρή προσπάθεια κατάθεσης επιχειρημάτων σύμφωνα με τα οποία η Ελλάδα μπορεί να διεκδικήσει τα Γλυπτά από το Βρετανικό Μουσείο. Η νομική πλευρά είναι το μόνο ίσως πραγματικά ενδιαφέρον κομμάτι της πρώτης ταινίας των ελληνικής καταγωγής αμερικανών αδελφών Τζον και Κόρτι Βούρχη, διότι με αυτή την προσέγγιση έγινε η έρευνα για τη συγγραφή του σεναρίου. Ο δικηγόρος πρωταγωνιστής της ταινίας (Παντελής Κοντογιάννης) προσπαθεί να αποδείξει ότι έγινε πλαστογραφία έτσι ώστε να φανεί πως τα Γλυπτά εκχωρούνται στον Ελγιν, που στην ουσία τα έκλεψε. Παρά τις προθέσεις του όμως ο «Πρόμαχος» προσπαθεί κάπως άτσαλα να αφουγκραστεί τη σύγχρονη πραγματικότητα με σκηνές όπου καταγράφεται το χάος στους δρόμους της Αθήνας εξαιτίας του Μνημονίου και της οικονομικής κρίσης. Επίσης το πάθος με το οποίο η ταινία γυρίστηκε συχνά λειτουργεί εις βάρος της. Σε ορισμένα σημεία έχεις την εντύπωση πως προτεραιότητα των δημιουργών δεν ήταν να φτιάξουν μια πραγματικά καλή ταινία αλλά απλώς να φωνάξουν ότι η Ελλάδα έχει δίκιο και ότι οι Βρετανοί είναι τα «τομάρια» (ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου τον οποίο υποδύεται ο Μάικλ Μπάιρν θυμίζει «κακό» ταινίας «Τζέιμς Μποντ»). Ο Παρθενώνας έχει κινηματογραφηθεί κάτω από δεκάδες γωνίες και δεκάδες φωτισμούς δίνοντας στον «Πρόμαχο» μια τουριστική όψη, η ερωτική ιστορία (με την Κασσάνδρα Βογιατζή) είναι μάλλον διακοσμητική και δεν «κολλά» απολύτως με την ουσία της ταινίας και φράσεις όπως «σ’ αυτές τις πέτρες είναι γραμμένη η λύτρωσή μας» πολύ απλά ακούγονται ψεύτικες.

Βαθμολογία: 1

Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ –ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑ –ΑΝΟΙΞΗ ΧΑΙΔΑΡΙ –ΑΤΤΑΛΟΣ –VILLAGE MALL –VILLAGE ΡΕΝΤΗ –ΙΝΤΕΑΛ –ΤΡΙΑΝΟΝ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:

Προβάλλονται επίσης
Τα κινούμενα σχέδια «Οι πιγκουίνοι της Μαδαγασκάρης» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία με θέμα το κουαρτέτο των πολυμήχανων πιγκουίνων κατασκόπων που συχνά έκλεψαν την παράσταση στη σειρά ταινιών «Μαδαγασκάρη». Προβάλλεται μόνο μεταγλωττισμένη και σε δισδιάστατο ή τρισδιάστατο φορμά. Δείτε περισσότερα εδώ
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE –STER – ODEON ΟΠΕΡΑ – ODEON KOSMOPOLIS MAΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – STER ΙΛΙΟΝ –ΖΕΑ ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΝΙΡΒΑΝΑ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΣΙΝΕ ΧΟΛΑΡΓΟΣ – ΦΟΙΒΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – ΑΤΛΑΝΤΙΣ ΔΑΦΝΗ – ΒΑΡΚΙΖΑ – CINERAMA ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΤΗΣΙΩΝ – ΑΕΛΛΩ -NANA
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ
Το ντοκιμαντέρ μυθοπλασίας «Παλικάρι» του Νίκου Βεντούρα αφηγείται την ιστορία του έλληνα μετανάστη και συνδικαλιστή Λούη Τίκα, ο οποίος υπήρξε ένα από τα θύματα της σφαγής στο Λάντλοου, κομβικής στιγμής του αμερικανικού εργατικού κινήματος.
Βαθμολογία: _
Αίθουσες: ΑΛΚΥΟΝΙΣ
Στο μεταφυσικό θρίλερ «Ouiga, πίνακας πνευμάτων» του Στάιλς Γουάιτ, μέσω ενός σκοταδιστικού παιχνιδιού μια παρέα νέων προσπαθεί να επικοινωνήσει με το πνεύμα μιας φίλης που αυτοκτόνησε.