Ο Ευγένιος Τριβιζάς προσωποποιεί τον χρόνο

Στην παρατήρηση ότι «οι άνθρωποι έχουν την τάση να προσωποποιούν το χρόνο» βρίσκονται τα θεμέλια της δημιουργίας του εργου ΔΩΔΕΚΑ ΠΑΡΑ ΔΩΔΕΚΑ, του Μουσικού Ονειροδράματος που εμνεύσθηκε και έγραψε ο Ευγένιος Τριβιζάς και που θα παρουσιαστεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών από τις 18 έως τις 30 Δεκεμβρίου.

Στην παρατήρηση ότι «οι άνθρωποι έχουν την τάση να προσωποποιούν το χρόνο» βρίσκονται τα θεμέλια της δημιουργίας του εργου ΔΩΔΕΚΑ ΠΑΡΑ ΔΩΔΕΚΑ, του Μουσικού Ονειροδράματος που εμνεύσθηκε και έγραψε ο Ευγένιος Τριβιζάς και που θα παρουσιαστεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών από τις 18 έως τις 30 Δεκεμβρίου.

«Μάλιστα οι άνθρωποι χωρίζουν τις χρονιές σε Αnus Μirabilis και Αnus Ηoribilis» συνέχισε με το γνωστό χιούμορ του ο συγγραφέας μιλώντας το μεσημέρι της Τρίτης 25 Νοεμβρίου στην Στοά του Βιβλίου για την δημιουργία του έργου. «Οι χρονιές γίνονται όλο και Ηoribilέστερες και ίσως γίνουν Ηoribilέστατες. Η παράσταση πάντως είμαι σίγουρος ότι θα είναι Μirabilis…» Ο κ. Τριβιζάς είπε επίσης ότι το έργο περιέχει στοιχεία από τη θεωρία για τα παράλληλα σύμπαντα και τις «Μαύρες Τρύπες».
Μαζί με τον συγγραφέα βρίσκονταν βασικοί συντελεστές της παράστασης (που ανεβαίνει για πρώτη φορά) οι οποίοι μαζί με τον πρόεδρο της Φιλεκπαιδευτικής εταιρίας καθηγητή Γιώργο Μπαμπινιώτη και τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Γιώργο Κουρουπό μίλησαν για την δουλειά τους.
Ο κ.Μπαμπινιώτης μίλησε πρώτος λέγοντας ότι πρόκειται για «το μεγάλο καλλιτεχνικό γεγονός των Χριστουγέννων». Δυο είναι οι λόγοι. Πρώτον γιατί πρόκειται για ένα σπουδαίο έργο με κορυφαίους συντελεστές, και δεύτερον γιατί εξυπηρετεί έναν ιερό σκοπό αφού τα έσοδα των παραστάσεων θα δοθούν στα Αρσάκεια σχολεία για υποτροφίες παιδιών που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα.
Από την πλευρά του, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου που έγραψε την μουσική είπε ότι ενώ το κείμενο του Ευγένιου Τριβιζά ήταν πολύ κατανοητό όταν το διάβασε, καθώς έγραφε τη μουσική ανακάλυψε πράγματα που σε μία απλή ανάγνωση δεν θα μπορούσε να ανακαλύψει. «Ανακάλυψα το κάθε πετραδάκι και την κάθε λεπτομέρεια των λέξεων του Ευγένιου Τριβιζά, ένιωσα λίγο σαν το φίδι που γνωρίζει την παραμικρή λεπτομέρεια του εδάφους στο οποίο κινείται».
Στα 140 παιδιά της χορωδίας των Αρσακείων έδωσε έμφαση ο κ. Φωκάς Ευαγγελινός λέγοντας ότι «δεν είναι μια χορωδία που απλά βρίσκεται επί σκηνής και τραγουδάει. Τα παιδιά της χορωδίας συμμετέχουν στη δράση και παίζουν ενεργό ρόλο στην εξέλιξη της».
Ο ηθοποιός Γρηγόρης Βαλτινός είπε ότι ήταν πάντα όνειρό του να παίξει σε μία παράσταση για παιδιά αλλά και πάλι, η επιθυμία του δεν πραγματοποιείται απολύτως αφού το συγκεκριμένο έργο είναι και για μεγάλους. «Τα μηνύματα αυτού του έργου είναι τόσα πολλά και τόσο πολυδιάστατα που θα οδηγήσουν αυτούς που θα το δουν σε αναζητήσεις και μετά την παράσταση».
Ο κ. Βαλτινός δήλωσε επίσης ότι τα κοστούμια της κας Έλλης Παπαγεωργακοπούλου τα συναντά κανείς μόνον σε υπερπαραγωγές εκτός Ελλάδας. Τέλος, ο Πάνος Μουζουράκης που υποδύεται το νέο Χρόνο έκλεψε την παράσταση αφού δεν έχασε το στυλ του κάνοντας όλους _και τον Ευγένιο Τριβιζά_ να ξεκαρδιστούν στα γέλια: «Ευχαριστώ όλους τους αφανείς ήρωες που μου επέτρεψαν να είμαι τώρα εδώ, δηλαδή όλους αυτούς που πριν από μένα δεν δέχθηκαν αυτόν το ρόλο, και έτσι θα τον υποδυθώ εγώ. Ελπίζω να ανταποκριθώ σε αυτό που είχε ο Ευγένιος Τριβιζάς στο μυαλό του όταν έγραφε το ρόλο του Νέου Χρόνου».
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk