Το ελληνικό χρώμα της Silicon Valley

Ο Θεόδωρος Βασιλάκης δεν είναι ένας συνηθισµένος υπάλληλος. Το 2005, όταν πήγε στην Google, η εταιρεία απασχολούσε περίπου 2.000 υπαλλήλους. Οταν έφυγε – έπειτα από οκτώ χρόνια – είχε τουλάχιστον 25.000 συναδέλφους. Σήµερα ο αριθµός αυτός έχει ξεπεράσει τις 42.000.

Ο Θεόδωρος Βασιλάκης δεν είναι ένας συνηθισµένος υπάλληλος. Το 2005, όταν πήγε στην Google, η εταιρεία απασχολούσε περίπου 2.000 υπαλλήλους. Οταν έφυγε – έπειτα από οκτώ χρόνια – είχε τουλάχιστον 25.000 συναδέλφους. Σήµερα ο αριθµός αυτός έχει ξεπεράσει τις 42.000. Σε αυτό το περιβάλλον αλλά και στα εργαστήρια της Microsoft Research ο Θεόδωρος Βασιλάκης έµαθε πώς µια ιδέα µπορεί να εξελιχθεί όταν έχει το σωστό υπόβαθρο και από εκεί άντλησε έµπνευση για να επαναπροσδιορίσει την επιτυχία µε ελληνικούς όρους. Μάλιστα, για να µπορέσει να «χαρτογραφήσει» την ψηφιακή εποχή, ένωσε τις δυνάµεις του µε τον έτερο έλληνα κάτοικο της Silicon Valley, τον Απόστολο Λέριο, και ίδρυσαν στα τέλη του 2012 τη Metanautix, τη start-up εταιρεία που φιλοδοξεί να πάρει τα ηνία στον χώρο των Big Data Analytics – ήδη κάνει τα πρώτα της βήµατα µε συστήµατα τα οποία βοηθούν µεγάλες οργανώσεις να παίρνουν τα διαφόρων ειδών δεδοµένα που έχουν στη διάθεσή τους και να κάνουν τη σωστή ανάλυση µέσα από ένα ενιαίο σύστηµα που αξιοποιεί ακόµη και φωτογραφίες, βίντεο ή αρχεία ήχου.
«Με τον Τόλη ήµασταν µαζί στο Στάνφορντ στις αρχές του ’90. Εγώ µετά πήγα στην Google και εκείνος στο Facebook. Είχαµε ασχοληθεί µε διάφορα θέµατα που αφορούσαν την ανάλυση δεδοµένων και είδαµε ότι υπήρχε µια ευκαιρία στον συγκεκριµένο τοµέα. Ετσι αποφασίσαµε να ξεκινήσουµε µαζί» λέει σήµερα ο Θεόδωρος Βασιλάκης, ενώ παραδέχεται ότι βρέθηκε και στο σωστό σηµείο την κατάλληλη στιγµή. Αλλωστε την περίοδο που ο ίδιος έκανε το BSc του στα Μαθηµατικά στο Πανεπιστήµιο Στάνφορντ (σήµερα είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώµατος από το Πανεπιστήµιο Μπράουν), ο Λάρι Πέιτζ και ο Σεργκέι Μπριν οι οποίοι δηµιούργησαν την Google, κάθονταν σε διπλανά έδρανα, ενώ έτυχε να είναι «παρών» και στη γέννηση της Yahoo!, που ξεκίνησε στο Στάνφορντ. Θυµάται µάλιστα τον Τόλη να του λέει: «Αυτό το Yahoo! το έχεις ακουστά; Ο Ντέιβιντ και ο Τζέρι (σ.σ.: ο Ντέιβιντ Φίλο και ο Τζέρι Γιανγκ, οι ιδρυτές της Yahoo!) θέλουν να πάω µαζί τους για να φτιάξουµε την εταιρεία, αλλά δεν είµαι σίγουρος».
Κάπως έτσι η επιτυχία έγινε µονόδροµος. Η Metanautix όµως δεν κρύβει κάποιο µυστικό ούτε στηρίζεται σε κάποιον περίπλοκο αλγόριθµο. Η συνταγή βασίζεται στον συνδυασµό τριών-τεσσάρων διαφορετικών ιδεών που έχουν «παντρευτεί» µε τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε ένα σύστηµα. «Περιέχει τις εµπειρίες όλων µας σε µια µορφή που πιστεύουµε ότι βοηθάει περισσότερο τον χρήστη. Μπορεί να «τρέξει» σε διαφορετικούς χώρους, χρησιµοποιεί κλασική γλώσσα προγραµµατισµού ώστε να µπορεί να συνδεθεί µε άλλα συστήµατα, ενώ το πιο δυνατό σηµείο της είναι ότι έχει πρόσβαση σε όλα τα δεδοµένα και σε φωτογραφίες» εξηγεί ο Θεόδωρος Βασιλάκης. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο που έχει καταγράψει ως σήµερα, πάντως, είναι η ταχύτητα µε την οποία αλλάζει τις αποφάσεις της µια εταιρεία όταν βλέπει σε αξιοποιήσιµη µορφή τα δεδοµένα που είχε ήδη στην κατοχή της. Και αυτό δεν είναι µικρό πράγµα – ειδικά στη γλώσσα της Silicon Valley.

*Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2014

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
BHMAgazino
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk