Πώς το Facebook βοηθά εταιρείες και … ανέργους

Μπορεί κάποιοι να σερφάρουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως στο Facebook

Μπορεί κάποιοι να σερφάρουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως στο Facebook, για να κάνουν απλώς γνωριμίες, αλλά αποτελεί πλέον ένα «όπλο» όπου πολλές εταιρείες διαφημίζονται, πολλοί εργοδότες ψάχνουν προσωπικό και υποψήφιοι εργαζόμενοι δουλειά. To Facebook έχει περάσει δυναμικά πλέον στον επιχειρηματικό κόσμο και θεωρείται ένα ακόμη εργαλείο που διευκολύνει και αυξάνει τις πιθανότητες λόγω της μεγάλης απήχησης σε κοινό να γνωστοποιήσει μια εταιρεία τα προϊόντά της ή ένας υποψήφιος εργαζόμενος τις δεξιότητές του.
Σε αυτό το πλαίσιο των δυνατοτήτων του Facebook οργανώνονται ημερίδες και σεμινάρια για καλύτερη χρήση του. Το Ελληνικό Ινστιτούτο Μάρκετινγκ (ΕΙΜ) της ΕΕΔΕ πραγματοποίησε workshop, με εισηγητή τον κ. Στέφανο Καράγκο, ιδρυτή της XPLAIN, και θέμα «Πώς να διαχειριστείτε τις αλλαγές του Facebook και να παραμείνετε στην κορυφή» (How to Master the Facebook Changes and Stay on Top), το οποίο εστίασε στην πιο αποτελεσματική μεθοδολογία με την οποία μπορεί κάποιος να εκμεταλλευτεί το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο του κόσμου και να βελτιώσει την απόδοση του brand.
Η ανάγκη αυτής της εκδήλωσης και άλλων προηγουμένων βρίσκεται στο ότι το online περιβάλλον αλλάζει κάθε τρεις μήνες τον τρόπο με τον οποίο ένα brand μπορεί να επικοινωνήσει με τους καταναλωτές. Επίσης κάθε χρόνο διπλασιάζεται ο όγκος της παραγόμενης πληροφορίας online, με αποτέλεσμα να είναι ακόμη πιο δύσκολη αυτή η επικοινωνία από την πλευρά των διαφόρων εταιρειών και μαρκών. Ακόμη πιο απαιτητική είναι η αφομοίωση του περιεχομένου (content) από τους καταναλωτές. Γι’ αυτό και υπάρχει η ανάγκη ενημέρωσης για τις αλλαγές του Facebook.
Το workshop ασχολήθηκε με μεθοδολογίες και τεχνικές οι οποίες βοηθούν κάθε στέλεχος του μάρκετινγκ να αποδίδει στο χαοτικό περιβάλλον του Facebook μεγιστοποιώντας τα αποτελέσματα των ενεργειών του μέσα από μια online στρατηγική – ανεξάρτητη των εκάστοτε αλλαγών.


Εύρεση εργασίας

Εν τω μεταξύ το Facebook χρησιμοποιείται ευρέως και από όσους ψάχνουν να βρουν εργασία. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παίζουν πια καθοριστικό ρόλο στην αγορά εργασίας και μάλιστα αναμένεται ο ρόλος τους να γίνεται ολοένα σημαντικότερος τα επόμενα χρόνια, αλλά οι καλύτερες πρακτικές και η επιρροή τους δεν είναι πάντα σαφείς τόσο στα άτομα που αναζητούν εργασία όσο και στους εργοδότες, όπως προκύπτει από σχετική παγκόσμια έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων Adecco. Σύμφωνα με τη μελέτη της Adecco, το 2013 από τη συνολική διαδικασία αναζήτησης και πρόσληψης εργαζομένων περισσότερη από τη μισή πραγματοποιήθηκε με τη χρήση/αξιοποίηση δυνατοτήτων που προσφέρει το Διαδίκτυο (53%), με ιδιαίτερη έμφαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το ποσοστό για το 2014 αναμένεται να είναι ακόμη πιο αυξημένο (61%). Πιο αναλυτικά, επτά στους δέκα εργοδότες δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως μέρος της διαδικασίας επιλογής ανθρώπινου δυναμικού και πέντε στους δέκα υποψηφίους απαντούν ότι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για σκοπούς αναζήτησης εργασίας (στην Ελλάδα το ποσοστό των υποψηφίων που αναζητούν εργασία μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ανέρχεται στο 65%).
Αλλωστε το Facebook και γενικότερα η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της κρίσης. Στην περίπτωση της τεχνολογίας της πληροφορικής οι επιπτώσεις της κρίσης είχαν θετική επιρροή στην ανάδειξη τόσο της χρησιμότητάς της όσο και των πολλαπλών τρόπων με τους οποίους μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις. Η πληροφορική, που αποτελεί τον βασικό λίθο κάθε διαδικασίας, συνέβαλε στην κατάργηση των συνόρων, στη δημιουργία ωφέλιμης, παραγωγικής και εξαγώγιμης επιχειρηματικότητας, στην υποστήριξη της καινοτομίας, στη βελτίωση του κόστους, στην επαναξιολόγηση των διαπραγματεύσεων και της επιχειρηματικής αξίας, στη χρήση του outsourcing, στη βελτίωση της απόδοσης και της εξυπηρέτησης πελατών κ.τ.λ.

HeliosPlus

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk