Επιστρέφει «στου πουλιού το γάλα» η ΑΒ Βασιλόπουλος

Αλλάζει το τοπίο του λιανεμπορίου. Με επώδυνο τρόπο. Αλλά σιγά-σιγά αρχίζει να διαμορφώνεται η επόμενη ημέρα.

Αλλάζει το τοπίο του λιανεμπορίου. Με επώδυνο τρόπο. Αλλά σιγά-σιγά αρχίζει να διαμορφώνεται η επόμενη ημέρα. Η συγκέντρωση της αγοράς δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί και προφανώς η εξέλιξή της δεν θα είναι γραμμική. Ο «πόλεμος των τιμών» που κυριαρχεί το πιστοποιεί.
Από την άλλη πλευρά, η κατανάλωση αρχίζει να εμφανίζει σημάδια σταθεροποίησης. Οι τελευταίοι μήνες είναι ενδεικτικοί. Παρουσιάζει ανεπαίσθητη άνοδο, αλλά σε κάθε περίπτωση το πρόσημο είναι θετικό. Στο διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου η πτώση, σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς, ανέρχεται στο 1,4% και ως το τέλος του χρόνου ίσως κλείσει ακόμη χαμηλότερα.
Σύγχρονη εκδοχή


Ετσι λοιπόν φαίνεται πως ήλθε πλέον το πλήρωμα του χρόνου η ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ, από τις κορυφαίες αλυσίδες του ελληνικού λιανεμπορίου, να επιστρέψει… στου πουλιού το γάλα. Αυτή την ιδιαίτερη φυσιογνωμία που της έδωσε το ιδρυτής της, ο Γεράσιμος Βασιλόπουλος, και την ξεχώρισε από το σύνολο του κλάδου. Βέβαια στην πιο σύγχρονη εκδοχή της και ίσως και στην πιο εντυπωσιακή της. Χωρίς να απολέσει τα σημερινά χαρακτηριστικά της, ενισχύει την ποικιλία των τροφίμων, και μάλιστα σε αρκετές κατηγορίες. Γεγονός που της προσδίδει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Επί παραδείγματι, στα μεγάλα καταστήματα της αλυσίδας – και όχι μόνο στο κατάστημα του Ελληνικού – είναι τοποθετημένα 300 είδη αλλαντικών, 700 κωδικοί τυροκομικών προϊόντων, 20 διαφορετικής προέλευσης τυριού φέτας, 46 είδη μουστάρδας από 11 εταιρείες, 33 είδη χειροποίητης σοκολάτας και 653 διαφορετικές ετικέτες κρασιού.
Πρόκειται για ενδεικτικές περιπτώσεις που ενέχουν ίσως το στοιχείο της υπερβολής, αλλά κατ’ αυτόν τον τρόπο η συγκεκριμένη αλυσίδα διαμόρφωσε την ιδιαίτερη φυσιογνωμία της και το εμπορικό της σλόγκαν «και του πουλιού το γάλα».
Η «στροφή»


«Πρόβα τζενεράλε» της «στροφής» και αφετηρία των αλλαγών είναι η ανακαίνιση του μεγάλου καταστήματος που διαθέτει στη λεωφόρο Βουλιαγμένης στην Αθήνα, στο ύψος του Ελληνικού. Πρόκειται για το κατάστημα που δημιούργησε ο Γεράσιμος Βασιλόπουλος το 1990, λίγο προτού η εταιρεία περάσει στον βελγικό όμιλο Delhaize le Lion. Τότε ήταν το μεγαλύτερο σουπερμάρκετ της ελληνικής αγοράς. Για την ανακαίνισή του η ΑΒ Βασιλόπουλος δαπάνησε 6 εκατ. ευρώ και αύξησε κατά περίπου 1.000 τ.μ. τους χώρους του – 5.360 τ.μ. είναι οι χώροι πωλήσεων και 6.000 τ.μ. το υπόγειο πάρκινγκ – και κατά 20 τους εργαζομένους σε αυτό, οι οποίοι ανέρχονται πλέον στους 218. Οι ετήσιες πωλήσεις του καταστήματος ανέρχονται σε 35 εκατ. ευρώ και ο κ. Λεωνίδας Βρεττάκος, γενικός διευθυντής της εταιρείας, εκτιμά ότι θα υπερβούν τα 40 εκατ. ευρώ.
Πωλήσεις 1,8 δισ. ευρώ


Εφέτος οι πωλήσεις της εταιρείας σύμφωνα με πληροφορίες θα διαμορφωθούν σε 1,8 δισ. ευρώ, έναντι 1,741 δισ. ευρώ το 2013, ενώ η κερδοφορία της θα παραμείνει στα επίπεδα του προηγούμενου έτους. Δηλαδή περί τα 60 εκατ. ευρώ. Μη έχοντας το άγχος των χρηματοοικονομικών υποχρεώσεων – διαθέτει μηδενικό δανεισμό, γεγονός το οποίο αποτελεί ισχυρό πλεονέκτημα στον ανταγωνισμό -, η διοίκηση της εταιρείας, και ιδιαίτερα μετά την απομάκρυνση του κινδύνου που αφορούσε τη χρεοκοπία της χώρας, με το «πράσινο φως» του μητρικού ομίλου αύξησε εντυπωσιακά το «μπάτζετ» των επενδύσεών της. Στη διάρκεια του 2014 το αρχικό πλάνο των επενδύσεών της ήταν 75 εκατ. ευρώ, αλλά αυξήθηκε και διαμορφώθηκε σε 80 εκατ. ευρώ. Κατ’ αυτόν τον τρόπο άνοιξε 20 νέα καταστήματα, πρόσθεσε στο δίκτυό της άλλα εννέα με τη μέθοδο του franchising και πρόκειται να ανακαινίσει ως το τέλος του χρόνου άλλα περίπου 12 καταστήματα. Στη διάρκεια του 2015 το ύψος των επενδύσεων θα αυξηθεί κατά 20% και υπολογίζεται ότι θα πλησιάσει τα 100 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι προβλέψεις αφορούν κατά κύριο λόγο την «οργανική ανάπτυξη» της εταιρείας, δηλαδή τη δημιουργία νέων δικών της καταστημάτων και όχι την εξαγορά κάποιας άλλης μικρής ή μεγάλης αλυσίδας.
306 καταστήματα


Στόχος της ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ είναι, όπως σημειώνει ο κ. Βρεττάκος μιλώντας προς «Το Βήμα», η δημιουργία περίπου 20 νέων καταστημάτων ετησίως για τα επόμενα τρία χρόνια. Σήμερα η εταιρεία διαθέτει 306 σουπερμάρκετ διαφόρων κατηγοριών. Αναφορικά με το θέμα των εξαγορών, ο ίδιος επισημαίνει: «Παρακολουθούμε την αγορά, μας ενδιαφέρει, δεν συζητάμε με κάποιον, αλλά δεν σκοπεύουμε να εξαγοράσουμε κάποια εταιρεία η οποία θα μας δημιουργήσει προβλήματα». Στους στόχους της διοίκησης είναι πρωτίστως η αγορά της Κρήτης, στην οποία θέλει να ενδυναμώσει τη θέση της – διαθέτει έξι καταστήματα και στην επόμενη τριετία πρόκειται να ανοίξει άλλα εννέα, έτσι συνολικά θα διαθέτει 15 σουπερμάρκετ. Ακολούθως σκοπεύει να ενισχύσει την παρουσία της στη Μακεδονία και εν συνεχεία στη Θεσσαλία, και ιδιαίτερα στη Λάρισα. Εφέτος αυξήθηκε ο αριθμός των εργαζομένων της ΑΒ Βασιλόπουλος κατά περίπου 1.300 άτομα και, όπως είπε ο κ. Βρεττάκος, σύντομα ο αριθμός τους θα πλησιάσει τους 13.000 – το 55% αυτών είναι μερικής απασχόλησης και το 45% πλήρους απασχόλησης -, ενώ δεν έγιναν μειώσεις αμοιβών.


ΑΠΟ ΤΟ 1939
Αφετηρία το παντοπωλείο στην οδό Βουλής

Η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι από τις παλαιότερες αλυσίδες σουπερμάρκετ της ελληνικής αγοράς. Ιστορική της αφετηρία αποτελεί η απόκτηση από τους αδελφούς Βασιλόπουλου το 1939 – Γεράσιμος, Χαράλαμπος και Γιώργος – ενός παντοπωλείου στην οδό Βουλής 29 από έναν μακρινό συγγενή τους το οποίο και ανακαινίζουν. Το κατάστημα διατηρήθηκε ως το 1966 με την επωνυμία Αφοί Βασιλόπουλοι. Το επόμενοι κατάστημά τους ήταν επί της οδού Σταδίου.
Από τη δεκαετία του 1960 ως και τη δεκαετία του 1980 η εταιρεία αναπτύσσεται σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα στην περιοχή της Αττικής και μάλλον συντηρητικά. Προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση στην αγορά όταν το 1990 δημιούργησε το Mega στην περιοχή του Ελληνικού και η απόκτηση το 1992 του 51% των μετοχών από τον βελγικό όμιλο Delhaize le Lion ήταν η πρώτη είσοδος ευρωπαϊκού ομίλου σουπερμάρκετ στην ελληνική αγορά.
Λίγο πριν είχε εισαγάγει τις μετοχές της στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Τομή στην ανάπτυξη της εταιρείας είναι η απόκτηση τον Οκτώβριο του 2000 και των αλυσίδων σουπερμάρκετ cash and carry Τροφό και ΕΝΑ.
Στη διάρκεια της τελευταίας 15ετίας η εταιρεία αναπτύσσεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς και πλέον οι πωλήσεις της πρόκειται να διαμορφωθούν στα 1,8 δισ. ευρώ. Το δίκτυό της διαθέτει 306 καταστήματα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
  • Ο γρίφος της Μποτσουάνα Οι αγορές είναι προεξοφλητικοί μηχανισμοί, στην περίπτωση της νέας μετάλλαξης , προεξόφλησαν ξανά το χειρότερο, δηλαδή νέους περιορισμούς στις... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
Helios Kiosk