• Αναζήτηση
  • Βαρβιτσιώτης: Η Ναυτιλία μπορεί να συνεισφέρει στην απασχόληση

    Η τριμερής συνάντηση πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα στη Βαλέττα της Μάλτας, μετά από πρόσκληση του μαλτέζου υπουργού και εντάσσεται στο πλαίσιο διαμόρφωσης μιας κοινής στρατηγικής που έχουν αναπτύξει Ελλάδα, Κύπρος και Μάλτα στα θέματα ναυτιλίας, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

    Με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών της Μάλτας κ. Τζόε Μίτζι και τον υπουργό Συγκοινωνιών και Έργων της Κύπρου κ. Μάριο Δημητριάδη, συναντήθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

    Η τριμερής συνάντηση πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα στη Βαλέττα της Μάλτας, μετά από πρόσκληση του μαλτέζου υπουργού και εντάσσεται στο πλαίσιο διαμόρφωσης μιας κοινής στρατηγικής που έχουν αναπτύξει Ελλάδα, Κύπρος και Μάλτα στα θέματα ναυτιλίας, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
    Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η οποία χαρακτηρίστηκε για ακόμη μία φορά από θετικό κλίμα, οι τρεις υπουργοί έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία μια κοινής συνισταμένης, με άξονες εφαρμογής της τόσο το νομοθετικό έργο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο και τη μεταξύ τους συνεργασία στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
    Ο κ. Βαρβιτσιώτης, ενημέρωσε τους ομολόγους του για τις πρωτοβουλίες που ανέπτυξε το υπουργείο κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Προεδρίας και είχαν να κάνουν, μεταξύ άλλων, «με τη διαφύλαξη της ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής ναυτιλίας», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά.
    Παράλληλα, αναφερόμενος σε νομοθετική πρόταση που προωθείται από την Ιταλική Προεδρία στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επεσήμανε ότι «η υιοθέτηση Περιφερειακών ή μονομερών πολιτικών δεν βοηθούν το διεθνή προσανατολισμό της παγκόσμιας ανεπτυγμένης ναυτιλιακής αγοράς και δεν τονώνουν την ανταγωνιστικότητά της».
    Στο πλαίσιο αυτό ζήτησε να υπάρξει εκατέρωθεν συντονισμός, τόσο σε πολιτικό όσο και σε τεχνικό επίπεδο από τα θεσμικά όργανα της Ε.Ε., κατά τη διαδικασία εξέτασης και υιοθέτησης νομοθετικών κειμένων, όπως στην περίπτωση της πρότασης Κανονισμού για την Παρακολούθηση, την Υποβολή Εκθέσεων και την Επαλήθευση των Εκπομπών Διοξειδίου του Άνθρακα από τις Θαλάσσιες Μεταφορές (MRV).
    Επίσης ο κ. Βαρβιτσιώτης επανέλαβε την αναγκαιότητα σεβασμού στους διεθνείς κανόνες που συζητούνται και υιοθετούνται στο πλαίσιο του κατ’ εξοχήν αρμοδίου Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ( ΙΜΟ ) και έδωσε έμφαση στη συμβολή της ναυτιλίας στη Εθνική και Ευρωπαϊκή οικονομία.
    «Οι θέσεις εργασίας γύρω από τη Γαλάζια Οικονομία αριθμούν 5,5 εκατομμύρια. Πιστεύω βαθιά ότι η ναυτιλία μπορεί να απαντήσει στο κύριο ζητούμενο σήμερα, που είναι η αύξηση της απασχόλησης στους ευρωπαίους πολίτες. Αρκεί να διαφυλάξουμε την ανταγωνιστικότητα της, κρατώντας τη μακριά από τις αντι-αναπτυξιακές περιφερειακές πολιτικές», τόνισε χαρακτηριστικά.
    Ο κ. Βαρβιτσιώτης πρότεινε, η επόμενη συνάντηση συντονισμού να γίνει στον Πειραιά, με διευρυμένη συμμετοχή και από άλλα ναυτιλιακά κράτη – μέλη της ΕΕ: «Οφείλουμε να ισχυροποιήσουμε τη φωνή της ναυτιλίας, εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η τόνωση της ανταγωνιστικότητάς της και των θέσεων εργασίας που προσφέρει πρέπει να αποτελούν τον κοινό μας στόχο», επεσήμανε.
    Σε δηλώσεις του ο κ. Μίτζι σημείωσε πως πρόκειται για τρεις χώρες με σημαντικά ναυτιλιακά συμφέροντα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η Μάλτα θεωρεί ότι είναι υψίστης σημασίας για τις συγκεκριμένες χώρες να συνεχιστεί η ενίσχυση της συνεργασίας τους, προκειμένου να εξασφαλίζεται ότι τα συμφέροντά τους εκπροσωπούνται δεόντως και να λαμβάνονται υπόψη κατά την διαμόρφωση της πολιτικής που διαμορφώνεται τόσο σε επίπεδο Ε.Ε. και διεθνές επίπεδο.
    Η συνάντηση αυτή ήταν η συνέχεια δυο παρόμοιων συναντήσεων που έγιναν η μια τον Μάϊο του 2013 στην Ελλάδα και στην Κύπρος τον περασμένο Ιανουάριο, με το κύριο αντικείμενο της εδραίωσης μιας κοινής θέσης για τις θαλάσσιες υποθέσεις, οι οποίες είναι υψίστης σημασίας για όλες τις τρεις χώρες.
    Κοινωνία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk