Η επιτυχία της πρώτης ταινίας με το κόλεϊ «Λάσσυ» το 1943 οδήγησε σε εντυπωσιακή αύξηση των κόλεϊ στις ΗΠΑ, όπως συνέβη και με τα αγγλικά κυνηγόσκυλα μετά την ταινία «Το σκυλολόι». Σύμφωνα με νέα μελέτη, οι ταινίες του Χόλιγουντ δημιουργούν μόδες στις ράτσες των σκύλων, οι οποίες διαρκούν έως και μια δεκαετία.

Η μελέτη

Ερευνητές στη Βρετανία, τη Σουηδία και τις ΗΠΑ εξέτασαν 87 ταινίες στις οποίες εμφανίζονταν σκύλοι, και αναζήτησαν συσχετισμούς με τα δεδομένα του American Kennel Club, μια κυνοφιλική οργάνωση που διατηρεί μητρώο για περισσότερους από 65 εκατομμύρια κατοικίδιους σκύλους στις ΗΠΑ.

Η ανάλυση έδειξε ότι η επίδραση των ταινιών στις κυνοφιλικές προτιμήσεις των Αμερικανών είναι τεράστια. Η επιτυχία της ταινίας Lassie Come Home του 1943 (μεταφράστηκε στα ελληνικά ως «Σιωπηλός Κατήγορος» οδήγησε σε αύξηση των καταχωρημένων κόλεϊ κατά 40.

Και οι καταχωρήσεις των παλαιών αγγλικών ποιμενικών στο American Kenel Club διπλασιάστηκαν μετά το The Shaggy Dog του 1959 («Το Σκυλολόι»). Παρουσιάζοντας τα ευρήματα στην επιθεώρηση PLoS ONE, οι ερευνητές επισημαίνουν ότι οι μόδες που δημιουργεί το Χόλιγουντ δεν αποκλείεται να επηρεάζουν και τα ίδια τα σκυλιά: οι ράτσες που γίνονται μόδα αναπαράγονται ταχύτερα στα εκτροφεία για να καλύψουν τη ζήτηση, κάτι που αυξάνει τον κίνδυνο αιμομιξίας και διάδοσης κληρονομικών ασθενειών.