• Αναζήτηση
  • Ερευνα: Τι αγοράζουν οι Ελληνες

    Σαφής ένδειξη για την αντιστροφή του κλίματος στην αγορά αποτελεί η ανάκαμψη των πωλήσεων των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στο δεύτερο τρίμηνο του 2014,

    Σαφής ένδειξη για την αντιστροφή του κλίματος στην αγορά αποτελεί η ανάκαμψη των πωλήσεων των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στο δεύτερο τρίμηνο του 2014, γεγονός που φαίνεται να αντιστοιχεί με τη συρρίκνωση του ρυθμού μείωσης του ΑΕΠ, που καταγράφεται στο ίδιο διάστημα. Συνολικά πάντως στο πρώτο εξάμηνο του έτους έχουν αυξηθεί οι πωλήσεις των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων έναντι του αντίστοιχου εξαμήνου του 2013. Με εξαίρεση βεβαίως τις κατηγορίες των φωτογραφικών ειδών και κινητών τηλεφώνων, όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες του κλάδου παρουσίασαν άνοδο.
    Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της GfK Hellas, ο κλάδος στο τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου 2014 παρουσίασε πωλήσεις ύψους 400 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 7,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013. Οπως επισημαίνει η εταιρεία «η ελληνική οικονομία για το δεύτερο τρίμηνο του 2014 συνεχίζει την ανάκαμψη, παρουσιάζοντας την καλύτερη εικόνα εδώ και αρκετά χρόνια. Με αποτέλεσμα οι αποφάσεις των καταναλωτών να είναι λιγότερο επιφυλακτικές σε σχέση με το παρελθόν».

    Αναλυτικότερα στην κατηγορία των προϊόντων πληροφορικής συνεχίζεται με σταθερούς ρυθμούς η ανάπτυξη. Οι βασικές αιτίες ανόδου είναι οι πωλήσεις των Tablets αλλά συνδυαστικά και οι σταθεροί υπολογιστές με τις οθόνες, κάτι το οποίο συνεχίζει να ευνοεί την πορεία των ποντικιών και των πληκτρολογίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι επανήλθαν σε θετικό πρόσημο οι πωλήσεις των φορητών υπολογιστών έπειτα από αρκετά τρίμηνα επωφελούμενες των σημαντικών προσφορών από το λιανεμπόριο που οδήγησε σε σημαντική πτώση της μέσης τιμής.
    Επίσης για πέμπτο συνεχόμενο τρίμηνο η αγορά των ειδών εξοπλισμού γραφείου σημείωσε θετικό πρόσημο. Τόσο οι εκτυπωτές, οι οποίοι συνεχίζουν να αυξάνουν τις πωλήσεις τους με ρυθμό μεγαλύτερο από 20%, όσο και τα πολυμηχανήματα, τα οποία καταγράφουν διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, συνέβαλαν σημαντικά στη διεύρυνση των πωλήσεων της κατηγορίας.
    Σε επίπεδο τιμής βέβαια η πορεία τους είναι αντίστροφη. Οι εκτυπωτές κατέγραψαν χαμηλότερη μέση τιμή σε σχέση με πέρυσι ενώ η άνοδος της τεχνολογίας Laser στα πολυμηχανήματα είχε ως αποτέλεσμα την εντυπωσιακή άνοδο της μέσης τιμής.
    Αναφορικά με τον τομέα των μεγάλων λευκών συσκευών επισημαίνεται, σύμφωνα με την έρευνα, ότι συνεχίζεται η ανάπτυξη των πωλήσεων με σταθερούς ρυθμούς και για το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς.


    Διεύρυνση της γκάμας προϊόντων

    Παρ’ όλη τη σταθεροποίηση της μέσης τιμής των Λευκών Συσκευών, εμφανίζεται μια τάση από τις κύριες μάρκες της αγοράς να διευρύνουν την γκάμα των προϊόντων τους, στοχεύοντας έτσι σε πιο «οικονομικά» τιμολογιακά στρώματα.
    Τα πλυντήρια ρούχων είναι η κατηγορία με τους μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης ακολουθούμενα από τα στεγνωτήρια που παραμένουν μια μικρή κατηγορία με σταθερά ανοδικές πωλήσεις αλλά και ελκυστική ως προς την είσοδο νέων «παικτών».
    Τα ψυγεία στην αρχή του εποχικού τους κύκλου σημειώνουν αύξηση, ειδικά στις υποκατηγορίες με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα.
    Επίσης οι κουζίνες και τα πλυντήρια πιάτων εμφανίζουν σημαντική αύξηση που προέρχεται από τις ελεύθερες συσκευές.
    Στις μικρές οικιακές συσκευές συνεχίζεται η θετική πορεία στις περισσότερες πλέον κατηγορίες. Με τις περισσότερες πλέον κατηγορίες να εμφανίζονται με θετικό πρόσημο, το καταναλωτικό κοινό δείχνει να εμπιστεύεται λίγο περισσότερο την αγορά και να στρέφει την προτίμησή του στην προσωπική περιποίηση όπως τις ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες αλλά και τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών.
    Ακολουθούν οι φρυγανιέρες και τα συστήματα σιδερώματος τα οποία παρουσιάζουν αρκετά μεγάλη αύξηση, γεγονός που δικαιολογείται από συγκεκριμένες προωθητικές ενέργειες, οι οποίες απέδωσαν και κέρδισαν το ενδιαφέρον των καταναλωτών.


    Πτώση των απλών κινητών

    Στην αγορά των φωτογραφικών ειδών συνεχίζεται η ανάπτυξη των μηχανών με αποσπώμενους φακούς και των μηχανών με μεγάλο οπτικό ζουμ. Ετσι, παρά τη γενικότερη πτωτική πορεία που εμφανίζει συνολικά ο τομέας των φωτογραφικών ειδών και στο δεύτερο τρίμηνο του 2014, τόσο οι SLR και Mirror less μηχανές (μηχανές με αποσπώμενους φακούς) όσο και οι Fixed Lens, μηχανές με οπτικό ζουμ ανώτερο του 20x, συνεχίζουν να σημειώνουν θετικό πρόσημο. Μεγάλη συμβολή σε αυτό έχει και η καλοκαιρινή περίοδος, καθώς η ανάγκη του καταναλωτή για ανώτερη ποιότητα φωτογράφισης ιδίως την περίοδο των διακοπών γίνεται πιο έντονη.
    Και η έντονη πτώση των απλών κινητών τηλεφώνων συνεχίστηκε για άλλο ένα τρίμηνο.
    Παρ’ όλα αυτά οι τηλεπικοινωνίες συνολικά σημείωσαν οριακές απώλειες καθώς έπειτα από αρκετές περιόδους πτώσης τα έξυπνα τηλέφωνα διατήρησαν σταθερές τις αξίες σε σχέση με πέρσι. Την ίδια περίοδο τόσο τα σταθερά τηλέφωνα, τα οποία αντέστρεψαν την αρνητική τάση αρκετών περιόδων, όσο και τα ακουστικά τηλεφώνου, που συνεχίζουν σε διψήφιους ρυθμούς ανόδου, εξισορρόπησαν την πορεία των αξιών για το σύνολο της κατηγορίας.
    Ενώ η έναρξη του Μουντιάλ και η αλλαγή του ψηφιακού σήματος στην Πελοπόννησο τον Ιούνιο συνέβαλαν στην έντονα ανοδική πορεία της τηλεόρασης. Ευνοημένες υπήρξαν οι μεγάλες τηλεοράσεις πάνω από 40 ίντσες ενώ και οι Ultra High Definition συσκευές αυξάνουν συνεχώς τη δυναμική τους. Εν τούτοις ο έντονος ανταγωνισμός και οι προσφορές του λιανεμπορίου οδήγησαν σε πτώση των μέσων τιμών κάνοντας ακόμα πιο προσιτή την αγορά συσκευής από τον καταναλωτή.

    HeliosPlus

    Οικονομία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk