Τη στροφή των καταναλωτών προς μια υγιεινότερη διατροφή που δίνει ενέργεια προσπαθεί να εκμεταλλευθεί η ελληνική εταιρεία φυτικών συμπληρωμάτων διατροφής Astra Medical Hellas Superfoods ΕΠΕ –AMHES, η οποία έχει παρουσία σε όλα τα φαρμακεία της Ελλάδας, ενώ έχει επεκταθεί και στην Αμερική. Αν και ιδρύθηκε πριν από τέσσερα χρόνια, παράγει τα προϊόντα της με δική της φόρμουλα σε εργοστάσια στην Αγγλία, αλλά ως το τέλος του 2014 θα ολοκληρωθεί η δημιουργία ιδιόκτητης παραγωγικής μονάδας στη Βόρεια Εύβοια, με στόχο να εξαπλωθεί περαιτέρω στο εξωτερικό.

Σπιρουλίνα, ιπποφαές και goji berry είναι ορισμένα από τα προϊόντα που παρασκευάζει και εμπορεύεται η εταιρεία, η οποία, σύμφωνα με τον ιδρυτή της και διευθύνοντα σύμβουλο κ. Γιάννη Λιακόπουλο, είναι συνυφασμένη στην ελληνική αγορά με αυτά τα προϊόντα καθώς αυτή τα σύστησε στο ευρύ ελληνικό κοινό. Ο επιχειρηματίας από την Εύβοια, έχοντας εμπειρία από τον χώρο των συμπληρωμάτων διατροφής, αφού η προηγούμενη ενασχόλησή του για αρκετά έτη ήταν η διανομή σπιρουλίνας ξένης φίρμας στην Ελλάδα, αποφάσισε να πάρει την τύχη στα χέρια του και, παρά την κρίση, να φτιάξει τα δικά του προϊόντα.
Η μεγαλύτερη και πιο πρόσφατη επένδυση της εταιρείας είναι ύψους 1 εκατ. ευρώ περίπου και αφορά τη δημιουργία παραγωγικής μονάδας στην Ελλάδα με παραγωγική δυναμικότητα 924 εκατ. κάψουλες και άλλα τόσα τεμάχια περίπου σε δισκία και υγρά σε μπουκαλάκια μαζί. Αυτή την περίοδο η εταιρεία παράγει 90 εκατ. κάψουλες ετησίως που προορίζονται σε φαρμακεία της Ελλάδας, σε καταστήματα με είδη υγιεινής διατροφής, αλλά και στο εξωτερικό.
Εκτός συνόρων και ειδικότερα στις ΗΠΑ η εταιρεία έκανε τα πρώτα της βήματα το 2012 κατόπιν παρότρυνσης από έλληνες επιχειρηματίες της Αμερικής που επισκέφθηκαν τη χώρα μας, δοκίμασαν τα φυτικά συμπληρώματα της AMHES και αποφάσισαν να τα διανείμουν στην Αμερική. Κατόπιν της έγκρισης των προϊόντων από το FDA (αμερικανικός ΕΟΦ), η εταιρεία, σύμφωνα με τον κ. Λιακόπουλο, εξασφάλισε το διαβατήριο που χρειαζόταν για τα ταξίδια της στο εξωτερικό. Ακολούθησε η Κύπρος, όπου συνεργάζεται με τοπική εταιρεία, ενώ διανέμει τα προϊόντα της μέσω Διαδικτύου στη Ν. Αμερική, στην Αυστραλία και σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Μετά την ολοκλήρωση του εργοστασίου στην Ελλάδα, ήτοι από το 2015, η εταιρεία, σύμφωνα με τον ίδιο, σκοπεύει να επεκταθεί δυναμικά σε πολλές αγορές του εξωτερικού, όπως σε Καναδά και σε Ευρώπη (Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία).
Το 2013 το ποσοστό του τζίρου της εταιρείας που προέρχεται από το εξωτερικό αγγίζει το 10%.
Παράλληλα η εταιρεία έχει επενδύσει και στον χώρο των τροφίμων, αφού διαθέτει εκτάσεις στην Τήνο και στην Εύβοια και καλλιεργεί τομάτες, κάππαρη και αγκινάρα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ