Ενας αμερικανός ιδιοκτήτης ενός εκ των … μοδάτων εστιατορίων του Σόχο στο Μανχάταν παρατήρησε ότι η χρήση κινητών τηλεφώνων έχει αρνητικό αντίκτυπο στην επιχείρηση του σε διάφορα επίπεδα και δημοσιοποίησε τις παρατηρήσεις του σε ένα δημοφιλή στις ΗΠΑ δικτυακό τόπο αγγελιών και άλλων σχετικών πληροφοριών. Οι παρατηρήσεις αυτές κέντρισαν το ενδιαφέρον της διαδικτυακής εταιρείας Bookatable μέσω της οποίας μπορεί κάποιος να κάνει μια κράτηση σε εστιατόρια 19 χωρών. Η εταιρεία οργάνωσε μια μεγάλη έρευνα για τη χρήση των κινητών τηλεφώνων στα εστιατόρια και τα αποτελέσματα ήταν πολύ ενδιαφέροντα.

Περισσότερη ώρα λιγότερη κατανάλωση

Σύμφωνα με την έρευνα αν και οκτώ στους δέκα ανθρώπους θεωρούν «ανάγωγη και ενοχλητική» τη χρήση των κινητών τηλεφώνων στα εστιατόρια εντούτοις τρεις στους δέκα χρησιμοποιούν τα κινητά τους όταν βρίσκονται σε ένα εστιατόριο. Βέβαια αν στην έρευνα συμπεριλαμβανόταν και η Ελλάδα τα αποτελέσματα θα ήταν ακόμη πιο επιβαρυντικά για τη χρήση των κινητών σε χώρους εστίασης αφού η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων με το ένα χέρι τρώει και πίνει και με το άλλο χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνο ή εσχάτως την ταμπλέτα.

Τα δύο βασικά ευρήματα της έρευνας είναι ότι η χρήση των κινητών τηλεφώνων στα εστιατόρια αυξάνει τον χρόνο παραμονής των πελατών εκεί ενώ επίσης αυτή η δραστηριότητα έχει ως αποτέλεσμα να τρώνε και να πίνουν λιγότερο. Η αύξηση του χρόνου παραμονής των πελατών σε συνδυασμό με τη μείωση του τζίρου είναι ένας μεγάλος πονοκέφαλος για τους ιδιοκτήτες εστιατορίων που καλούνται τώρα να βρουν λύσεις για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα. Η απαγόρευση χρήσης κινητών σε ένα εστιατόριο είναι μια λύση που εμπεριέχει ρίσκο. Η έρευνα έδειξε ότι ένα ποσοστό 20% των ερωτώμενων δήλωσε ότι θα γινόταν τακτικός πελάτης ενός εστιατορίου που απαγορεύει τη χρήση κινητών τηλεφώνων. Θα μπορούσε κάποιος ιδιοκτήτης εστιατορίου να ξεκινήσει μια τέτοια προσπάθεια και να περιμένει σιγά σιγά να χτίσει την πελατεία του. Δεν είναι όμως εύκολο κάτι τέτοιο ειδικά στη συγκεκριμένη οικονομική συγκυρία.

Οι αιτίες

Οπως φαίνεται δεν είναι τόσο η φωνητική επικοινωνία εκείνη που κάνει τη ζημιά στα εστιατόρια αλλά οι δυνατότητες των νέας γενιάς κινητών τηλεφώνων. Με τις συσκευές νέας γενιάς οι πελάτες σε ένα εστιατόριο εκτός από το να μιλάνε στο τηλέφωνο ή να στέλνουν γραπτά μηνύματα μπορούν να σερφάρουν στο Διαδίκτυο (είτε για να αποκτήσουν μια πληροφορία είτε κυρίως για να επισκεφτούν ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης) ακόμη και να παίζουν παιχνίδια. Ετσι παρατείνουν αξιοσημείωτα τον χρόνο παραμονής τους στο μαγαζί. Επίσης οι πελάτες καταναλώνουν χρόνο για μετέχουν σε μαζικές τηλεπικοινωνιακές μόδες όπως το να τραβούν φωτογραφίες με τις συσκευές τους και τις στέλνουν αμέσως σε φίλους και γνωστούς ή να τις ποστάρουν επιτόπου σε κάποιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο.