Πολλαπλές αντιδράσεις προκάλεσε ο θάνατος της 56χρονης παραπληγικής στη συνοικία της Νέας Χώρας στα Χανιά.Η γυναίκα τα τελευταία 15 χρόνια αντιμετώπιζε σοβαρότατα προβλήματα υγείας και όπως κατήγγειλαν τα παιδιά της, άφησε την τελευταία της πνοή το μεσημέρι της Τετάρτης, μία ώρα μετά αφού η ΔΕΗ της έκοψε το ρεύμα λόγω χρέους, αν και χρειαζόταν μηχανική υποστήριξη από τρία μηχανήματα όλο το 24ωρο.
Το απόγευμα της Τετάρτης οι συγγενείς της 56χρονης κατέθεσαν μήνυση κατά παντός υπευθύνου, ενώ τα ακριβή αίτια του θανάτου της αναμένεται να προσδιορίσει η νεκροψία-νεκροτομή.
Για απαράδεκτη και απάνθρωπη απόφαση της ΔΕΗ κάνει λόγο σε δήλωση του ο βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ κ. Γ. Σταθάκης. Όπως λέει «σήμερα στα Χανιά θρηνούμε το χαμό μιας συμπολίτισσας μας, που παρά τα σοβαρά προβλήματα υγείας και τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετώπιζε, δεν έπαψε ούτε στιγμή να αγωνίζεται με αξιοπρέπεια και με τη στήριξη της οικογένειάς της για να τα ξεπεράσει, Απέναντί της είχε να αντιπαλέψει όχι μόνο την αδιαφορία και τη γραφειοκρατία φορέων όπως η ΔΕΗ ή ο ΟΓΑ, αλλά κυρίως την ανάλγητη αντίληψη ότι οι ζωές όλων μας είναι ασήμαντες και αναλώσιμες μπροστά στους στόχους ενός παράλογου, αναποτελεσματικού και τελικά καταστροφικού οικονομικού προγράμματος».
Ο κ. Σταθάκης τονίζει πως «δυστυχώς, με μια αδικαιολόγητη και εντελώς απαράδεκτη και απάνθρωπη απόφαση η ιδιωτικοποιούμενη ΔΕΗ διέκοψε την ηλεκτροδότηση του σπιτιού της και συνακόλουθα τη μηχανική υποστήριξη που την κρατούσε στη ζωή. Θεωρώντας την εισαγγελική παρέμβαση αυτονόητη, εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένεια της θανούσας.

«Πόσες ακόμα ανθρώπινες τραγωδίες πρέπει να καταγράψουν τα μνημόνια και τα χαράτσια; Ζητάμε την παρέμβαση της Δικαιοσύνης» δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου των Ανεξάρτητων Ελλήνων κ. Τέρενς Κουίκ.
Τι απαντά η ΔΕΗ
Απαντώντας στις καταγγελίες η ΔΕΗ σε ανακοίνωση της υποστηρίζει ότι ουδέποτε ήταν καταχωρημένη στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών και ιδιαίτερα στην κατηγορία των ατόμων που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης, για τους οποίους η ΔΕΗ δεν κόβει ποτέ το ρεύμα.
«Ως εκ τούτου, η Επιχείρηση δεν ήταν και δεν θα μπορούσε να είναι σε θέση να γνωρίζει ότι ο συγκεκριμένος καταναλωτής ήταν μηχανικά υποστηριζόμενος, ώστε να λάβει τα απαραίτητα μέτρα» συνεχίζει.
Στην ίδια ανακοίνωση η ΔΕΗ υπενθυμίζει ότι για την εξυπηρέτηση των ευπαθών καταναλωτών απαιτείται μια απλή αίτηση ακόμα και τηλεφωνικά στο 11770.
Σε ανακοίνωσή του ο ΔΕΔΔΗΕ (Διαχειριστής του Συστήματος) σημειώνει επίσης ότι οι υπηρεσίες του, οι οποίες έκοψαν το ρεύμα, δεν γνώριζαν ούτε είχαν ενημερωθεί με οποιονδήποτε τρόπο για την ύπαρξη ατόμου που έχρηζε μηχανικής υποστήριξης ή ανήκε σε ευπαθή ομάδα.
Συγγενείς της 56χρονης καταγγέλλουν πως η ΔΕΗ είχε ενημερωθεί σχετικά με το πρόβλημα.
Ο γιος της 56χρονης δήλωσε στο Mega ότι είχε ζητήσει από την Επιχείρηση να ενημερώνονται πριν από διακοπές ρεύματος ώστε να θέτουν σε ετοιμότητα γεννήτρια ρεύματος.
Σύμφωνα με την οικογένειά της, η ΔΕΗ γνώριζε για την κατάσταση της 56χρονης, για έναν επιπλέον λόγο, καθώς είχε ενημερωθεί όταν προ μηνών έγινε ρύθμιση για το χρέος της προς την Επιχείρηση.

Σε νεότερη ανακοίνωσή της η ΔΕΗ εκφράζει «τα ειλικρινή συλλυπητήρια στην οικογένεια της εκλιπούσας» και απαντώντας σε δηλώσεις ότι το τοπικό κατάστημα της ΔΕΗ στα Χανιά γνώριζε για την κατάσταση της υγείας της γυναίκας επισημαίνει ότι «ουδέποτε δηλώθηκε και συνεπώς ουδέποτε υπήρξε ένταξη στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών και ιδιαίτερα στην κατηγορία των ατόμων που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης, για τους οποίους η Επιχείρηση δεν προβαίνει ποτέ σε διακοπή ηλεκτροδότησης της οικίας τους λόγω οφειλής καθόλη τη διάρκεια του χρόνου και όχι μόνον κατά τους μήνες που προστάζουν οι σχετικοί κώδικες της πολιτείας».

Στην ανακοίνωση τονίζεται ακόμη «ότι δεν υπάρχει κανένα γραπτό αίτημα για τη συγκεκριμένη περίπτωση και ουδέποτε έχει ζητηθεί διακανονισμός οφειλής. Ως εκ τούτου, η Επιχείρηση δεν γνώριζε και δεν θα μπορούσε να γνωρίζει ότι ο συγκεκριμένος καταναλωτής ήταν μηχανικά υποστηριζόμενος, ώστε να λάβει τα απαραίτητα μέτρα».

Η ΔΕΗ σημειώνει πως, όπως προβλέπουν οι Κανονισμοί της Επιχείρησης, «αλλά και όπως επιβάλλει η αντιμετώπιση σοβαρών συμβάντων», έχει συσταθεί Επιτροπή Διοικητικής Προανάκρισης για την πλήρη καταγραφή της υπόθεσης, αξιολόγησης των συμβάντων και διαδικασιών που ακολουθήθηκαν.

Υπενθυμίζει ότι για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ευπαθών καταναλωτών, για την ένταξη στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών, απαιτείται μια απλή αίτηση, η οποία μπορεί να υποβληθεί και τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης πελατών της ΔΕΗ, 11770.

ΕΣΑμεΑ: Καθυστερήσεις, λάθη και παραλείψεις

«Τα άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις στην Ελλάδα εν έτει 2014, έρμαια υπηρεσιών, γραφειοκρατών, ελλιπούς ενημέρωσης και έλλειψης ευαισθησίας, θρηνούν ένα μέλος της οικογένειάς τους» τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΕΣΑμεΑ.
Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι ο ΟΓΑ είχε κόψει τη σύνταξη της 56χρονης από τον Απρίλιο και η ένσταση δεν έχει ακόμη εκδικαστεί.
«Μηδενικό εισόδημα και τεράστια ταλαιπωρία, ότι αντιμετωπίζουν χιλιάδες συμπολίτες μας με αναπηρία ή χρόνιες παθήσεις, στα γρανάζια ασφαλιστικών οργανισμών που υπολειτουργούν και αργούν να εξυπηρετήσουν ή του ΚΕΠΑ, που έχει μετατραπεί σε δημοσιονομικό εργαλείο μείωσης των κοινωνικών δαπανών με τις δεκάδες χιλιάδες αναπήρους να αναμένουν εξέταση ή να τους κόβονται ποσοστά, δηλαδή επιδόματα και συντάξεις, το δικαίωμα να έχουν ηλεκτρικό ρεύμα και αξιοπρεπή διαβίωση. Η Πολιτεία, η Κυβέρνηση, το υπουργείο Εργασίας, οι διοικήσεις των Ταμείων, οι υπηρεσιακοί παράγοντες, πρέπει να πάρουν μέτρα ΤΩΡΑ. Ήδη είναι αργά και οι ευθύνες δεν θα φύγουν από τους υπαίτιους. Ας μην υπάρξει επόμενο θύμα».