Γιατί όλοι µιλούν ξαφνικά για τη ρετσίνα;

Ολα κρίνονται εκ του αποτελέσµατος και η είσοδος της ρετσίνας στο Champions League οφείλεται στα έξοχα δείγµατα ορισµένων παραγωγών: για ακόµη µία φορά στην ιστορία της δηµιουργικότητας σηµασία δεν έχει ούτε τι έκαναν οι άλλοι πριν από εσένα, ούτε ποια ετικέτα µπορεί να κολλήσουν σε αυτό που κάνεις, αλλά κυρίως ο τρόπος που το κάνεις, η ποιότητα και η δυναµική του τελικού αποτελέσµατος.
Για τον λόγο αυτόν υπάρχουν στην αγορά προϊόντα και brands που είναι συνώνυµα µε εµπειρίες: άλλος αγοράζει µια ετικέτα και άλλος βιώνει ένα ταξίδι γεύσης, απόλαυσης και εικόνων. Οσο καλός και αν είναι ένας µαρκετίστας, αν από µόνο του το προϊόν δεν έχει διάκριση, τότε προορίζεται για ακόµη µία θέση στο ράφι. Το repositioning όµως, το να σβήσεις µια πεποίθηση από το µυαλό του καταναλωτή και να γράψεις µια άλλη που θα τη συνδέσεις µε φρέσκες εικόνες, αυτό είναι ένας νεοκατακτηθείς άθλος.
Υπήρχαν τα εξής δεδοµένα από πριν: η ρετσίνα, µε αρχαιολογικά ευρήµατα να την τοποθετούν στην οινική ζωή των Μινωιτών πριν από 4 χιλιετίες, είναι ένα κρασί που έχει υφάνει την ιστορία του σε εξαιρετικά σφιχτή πλέξη µε εκείνη της χώρας. Κάποια στιγµή στα νεότερα χρόνια της πέρασε από τη µία στο φολκλόρ σκηνικό του κατρούτσου και του ταβερνιάρη, από την άλλη όµως ήταν και παραµένει µέγα εξαγώγιµο προϊόν.
Σήµερα, περήφανα πλέον φιγουράρουν ρετσίνες καταπληκτικής παραγωγής, που αποχωρίζονται κάπως εµφατικά το προσωνύµιο της ρετσίνας και τείνουν προς την τιµητική γενίκευση του να αποκαλούνται κρασί, ζυµωµένο µε ρετσίνι. Η ποιοτική πρώτη ύλη είναι το πρώτο έπαθλο που κέρδισαν οι µοντέρνες αυτές ποιοτικές ρετσίνες. Υψηλής ποιότητας µούστος, υψηλής ποιότητας σταφύλια και έπειτα από έρευνα επιλογή ποιοτικού ρετσινιού – γιατί όλα µετράνε. Αν µιλούσαµε για απόσταγµα, τότε θα κάναµε λόγο για premium brand. Ηρθε και ένα όµορφο packaging, ένα καλαίσθητο και στοχευµένο δηµιουργικό και πλέον µιλάµε για πρότυπες ελληνικές ρετσίνες, που δεν ακυρώνουν την ύπαρξη των παραδοσιακών τουριστικών, αλλά ανοίγουν έναν νέο, πιο λαµπρό δρόµο. Οι νέες αυτές ρετσίνες δεν έχουν να ζηλέψουν από άλλα κρασιά πέραν της ιδιαιτερότητάς τους πως ρετσίνι ποιότητας προστίθεται στη ζύµωση.

Η ροζέ ρετσίνα! Think pink, think retsina

Ο Κεχρής ξεπέρασε κάθε δηµιουργικό οινικό στερεότυπο και έκανε µια ροζέ ρετσίνα από Ξινόµαυρο, ένα ροζέ όπου συµπρωταγωνιστεί το ρετσίνι, µε φίνο packaging και εκπληκτική γεύση.

Kρασί χωρίς αλκοόλ

Το κρασί συγκεντρώνει µια πληθώρα χαρακτηριστικών που οδηγούν στην απόλαυση, την οποία δεν µονοπωλεί το αλκοόλ, αλλά ο συνδυασµός των αρωµάτων και της γεύσης. Αυτά προσπαθούν να αναδείξουν τα κρασιά της κατηγορίας αυτής. Ενα από τα πιο επιτυχηµένα δείγµατα είναι εκείνο του ισπανού παραγωγού Μιγκέλ Tόρες και ακούει στο όνοµα «Natureo». Aρωµατικό, µε πλούσια γεύση και δροσιστική αίσθηση. Ενδείκνυται τώρα το καλοκαίρι, που η κατανάλωση αλκοόλ δεν αποτελεί την καλύτερη επιλογή.

-Γιώργος Λούκας, sommelier

Φωτογραφία: Αθηνά Παπαγεωργίου/BHMA STUDIO

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Αφιερώματα
ΒΗΜΑτοδότης
  • Βηματοδότης Περί εκπροσώπων…έρημων και απρόσωπων Με αφορμή τα επαναλαμβανόμενα φαινόμενα πολιτικής κακοφωνίας και, αν μη τι άλλο, ατυχούς ενημέρωσης και... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
Helios Kiosk