Η Γη του (απώτερου) μέλλοντος

Αστρoνόμοι του αμερικανικού Πανεπιστημίου Ρenn ανακάλυψαν έναν ακόμη εξωηλιακό πλανήτη, ο οποίος βρίσκεται σε απόσταση 1.200 ετών φωτός από εμάς, στον αστερισμό του Λέοντα. Πρόκειται για έναν γίγαντα αερίου έξι φορές μεγαλύτερο από τον Δία, σε τροχιά γύρω από τον κόκκινο γίγαντα ΗD 102272, ένα άστρο που βρίσκεται στην τελική φάση της αυτοκαταστροφής του. Οι ερευνητές συνεχίζουν τη μελέτη του συστήματος επειδή πιστεύουν ότι υπάρχει και δεύτερος πλανήτης, γεγονός που αν αποδειχτεί θα είναι ιδιαίτερα σημαντικό, αφού θα είναι η πρώτη φορά που εντοπίζεται κόκκινος γίγαντας με περισσότερους του ενός πλανήτες. Το ακόμη πιο σημαντικό είναι όμως ότι η μελέτη του συστήματος θα προσφέρει σημαντικά στοιχεία για το τέλος της Γης, αφού ο Ηλιος έπειτα από μερικά δισ. έτη θα καταναλώσει τα «καύσιμά» του και θα γίνει και αυτός ένας κόκκινος γίγαντας. Στη φωτογραφία, καλλιτεχνική απεικόνιση του νέου πλανήτη που έδωσε στη δημοσιότητα η ΝΑSΑ.

• Κινήσεις κρυφές Είναι πλέον αποφασισμένος να σταματήσει να... κρύβει τα πούρα του μέσα στα ροζ ρόλεϊ της Τίτι Βανίλι. ΣΙΒΥΛΛΑ |