Η Χάουγκεν καταγγέλλει επίσης ότι το Facebook δίνει παραπλανητικά στοιχεία στις διαφημιστικές – για παράδειγμα παραλείπει να αναφέρει ότι η χρήση του συνεχώς μειώνεται στους κάτω των 23 ετών. Αυτή είναι και η αχίλλειος πτέρνα του Facebook. Εσωτερικά έγγραφα που διέρρευσε η Χάουγκεν δείχνουν ότι η εταιρεία αναζητεί τρόπους για να προσελκύσει εφήβους, ακόμη και μικρά παιδιά.
«Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, οι χρήστες του Internet ανακάλυπταν περιεχόμενο βάζοντας μια λέξη-κλειδί στις μηχανές αναζήτησης. Δεν υπήρχε κανένας μηχανισμός ώστε το ακραίο περιεχόμενο να φθάνει σε ευρύ κοινό. Σήμερα, τα σόσιαλ μίντια είναι γεμάτα απεριόριστο και περιθωριακό περιεχόμενο χάρη σε δύο τεχνολογικές εξελίξεις: στην προσωποποίηση, που προκύπτει από τη μαζική συλλογή στοιχείων για τον χρήστη, και στην αλγοριθμική ενίσχυση, δηλαδή τη χρήση ισχυρής τεχνητής νοημοσύνης για την επιλογή του περιεχομένου που εμφανίζεται στον χρήστη» έγραψε στους «New York Times» ο Ρόντι Λίντσεϊ, πρώην επιστήμονας δεδομένων του Facebook, καλώντας το Κογκρέσο να κάνει τις εταιρείες των σόσιαλ μίντια υπόλογες για το περιεχόμενο που προμοτάρουν οι αλγόριθμοί τους.