Ο Ρόστισλαβ Ροµανόφ είναι ένας σύγχρονος (νεαρός στην ηλικία) ρωσικής καταγωγής εικαστικός, µε βαθιές ρίζες στον χριστιανισµό και στην Ορθοδοξία. Απόγονος της τσαρικής οικογένειας των Ροµανόφ, είναι άµεσα συνδεδεµένος µε την παράδοση του πασχαλινού αβγού τόσο ως θρησκευτικού εθίµου όσο και ως εικονογραφίας και έµπνευσης έργων τέχνης. Μην ξεχνάµε άλλωστε ότι ο τσάρος Αλέξανδρος ο Γ’, ο οποίος είναι προ-προπάππος του Ρόστισλαβ, παρήγγειλε το πρώτο αβγό Fabergé για τη γυναίκα του, αυτοκράτειρα Μαρία Φεντόροβνα, το Πάσχα του 1885. Οι ιστορικοί αναφέρουν ότι το χρυσό πρώτο αυτό αβγό αποτέλεσε την αφορµή να δοθεί στον Fabergé ο τίτλος «Goldsmith by special appointment to the imperial crown» (Επίσηµος χρυσοχόος του αυτοκρατορικού στέµµατος). Τα αβγά, χρυσοποίκιλτα ή από πλατίνα µε σµαράγδια, διαµάντια, ρουµπίνια και άλλες «παραστάσεις», έγιναν ιδιαίτερα δηµοφιλή. Μετά την οικογένεια Ροµανόφ τα συγκεκριµένα αβγά-κοσµήµατα αγαπήθηκαν από την οικογένεια Ρότσιλντ, τους Γιουσούποβ, τη Δούκισσα του Μάρλµπορο, τον βιοµήχανο Αλεξάντερ Κελτς κ.ά. Οι περισσότεροι δηµιούργησαν αµύθητης αξίας συλλογές Fabergé, οι οποίες συναγωνίζονται αυτές εµβληµατικών έργων ζωγραφικής και γλυπτικής. Τις ηµέρες του Πάσχα έρχονται πάντα στην επικαιρότητα µέσα από τον δικό τους πολύχρωµο εκτυφλωτικό κόσµο.

Τον Ρόστισλαβ Ρομανόφ τον είχα γνωρίσει μέσω δύο γνωστών συλλεκτών έργων τέχνης στο Λονδίνο. Μου άρεσαν τα έργα του, ίσως επειδή κάπου μου έφερναν στη μνήμη αυτά των αγαπημένων μου Keith Haring και Αλέξη Ακριθάκη. Με σημαντικές εκθέσεις στο ενεργητικό του, χαμηλών τόνων, κυρίως όμως βαθιά θρησκευόμενος. Oταν σκέφτηκα να υπάρχει ένα εικαστικό πασχαλινό αβγό, αποκλειστικά σχεδιασμένο για το γιορτινό BHMAgazino, το μυαλό μου αμέσως πήγε στον Ρόστισλαβ. Ο Ρομανόφ δημιούργησε τελικά ένα αποκλειστικό έργο τέχνης με την εικονογραφία του πασχαλινού αβγού, στο οποίο έδωσε τον τίτλο «Αποδομημένο Πασχαλινό Αβγό» («Deconstructed Easter Egg»). Σε μια εποχή που αλλάζουν ραγδαία οι βασικές παραδόσεις, το έργο αυτό είναι κλασικό και σύγχρονο μαζί. Λειτουργεί σαν μια γέφυρα των εποχών. Εχει το κλασικό, οβάλ σχήμα ενός αβγού και συνάμα μέσα από αυτό το περίγραμμα «εξέχει» μια σύγχρονη καλλιτεχνική γραφή. Το έργο αποτελεί ένα μωσαϊκό χρωμάτων γεμάτο ένταση και προβληματισμό. Ο εικαστικός μέσα από τη ζωντάνια και την ομορφιά των χρωμάτων ευελπιστεί σε ένα μέλλον περισσότερο φωτεινό. Σε μια ανθρωπότητα που θα είναι «ζωγραφισμένη» με αισιοδοξία, κυρίως όμως με το πνεύμα της αγάπης και της αλληλεγγύης να παίζει κυρίαρχο ρόλο.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω